NISSAN CONCEPT 20-23 IS VOORBODE OP ELEKTRISCHE MICRA
OP BEKENDE BASIS
Nissan presenteert ter ere van het twintigjarig jubileum van zijn Europese designafdeling deze Nissan Concept 20-23. Een heftig uitgebouwde compacte elektrische auto, die ongetwijfeld wat licht schijnt op de nieuwe elektrische Micra.
Nissan Design Europe bestaat twintig jaar en dat laat Nissan bepaald niet onopgemerkt voorbijgaan. Het tovert namelijk deze 20-23 Concept uit de hoge hoed om het feestje te vieren. Deze 'nieuwe, sportieve elektrische hatchback' is uiteraard het werk van diezelfde afdeling. We zien een behoorlijk heftig uitgebouwde hatchback met bijzondere onderbroken led-cirkels als lampen, een dikke dakspoiler, flinke wielkasten met bovenin nog 'lamellen' waardoor de lucht sneller afgevoerd moet worden om de luchtweerstand te verminderen. Achterop de 20-23 zit een onderaan de zeer hoekige bumper een diffuser waar je u tegen zegt en uiteraard ontbreekt het daarin aan uitlaateinden.
In het interieur van de Nissan 20-23 Concept is het zo mogelijk nog extravaganter. We zien een behoorlijk futuristisch en minimalistische cockpit die plaats biedt aan twee personen. Net als aan de buitenkant zijn hier duidelijk invloeden uit de racerij zichtbaar. Kijk naar de diepe racekuipen, de zespuntsgordels en het racestuurwiel. De Nissan 20-23 Concept, waarbij de naam staat voor het aantal jaar dat NDE bestaat en 23 natuurlijk voor dit jaar, is volgens Nissan geïnspireerd op de 'online racewereld'. Nissan ziet voor de 20-23 Concept ook een plaats in de bloedlijn van compacte opvallende stadsauto's zoals de Be-1, Pao, Figaro en S-Cargo.
Nissan Concept 20-23
Nieuwe Nissan Micra
Er wordt daarbij één heel belangrijke modelnaam achterwege gelaten waar dit studiemodel echter nog het meest te maken heeft: Micra. We zien hier namelijk zonder twijfel een voorbode van de gloednieuwe Nissan Micra of de mogelijk anders geheten opvolger van de afzwaaiende Micra. Nissan schotelde namelijk begin vorig jaar een teaserplaat voor waarop we duidelijk eenzelfde uit twee halve cirkels bestaande koplamp zagen als op deze 20-23 Concept. Op basis van het teaserbeeld en het gegeven dat de volgende compacte hatchback van Nissan een neef van de elektrische Renault 5 wordt, lieten we de nieuwe Nissan 'Micra' al eens schetsen. De nu onthulde conceptauto laat zien dat we daarmee al redelijk in de goede richting zaten.
Nissan Micra (illustratie: Larson)
De nieuwe Renault 5 geeft dus al een behoorlijk beeld van wat er technisch van de 'Micra' verwacht mag worden. Reken voorzichtig op een voorwielaangedreven elektrische hatchback met minstens een zo'n 136 pk sterke elektromotor en een rijbereik van tot zo'n 400 km. De kans is groot dat Nissan net als Renault alles op alles zet om het prijskaartje misschien wel onder de €30.000 te krijgen. De Renault 5 moet in elk geval al goedkoper worden dan de Renault Zoe, dus dat is een goed teken. Waarschijnlijk krijgen we de Micra-opvolger pas volgend jaar pas voor het eerst te zien. De Renault 5 komt volgend jaar al op de markt, de Nissan loopt er ongetwijfeld iets achteraan.
Bron: Autoweek
OP BEKENDE BASIS
Nissan presenteert ter ere van het twintigjarig jubileum van zijn Europese designafdeling deze Nissan Concept 20-23. Een heftig uitgebouwde compacte elektrische auto, die ongetwijfeld wat licht schijnt op de nieuwe elektrische Micra.
Nissan Design Europe bestaat twintig jaar en dat laat Nissan bepaald niet onopgemerkt voorbijgaan. Het tovert namelijk deze 20-23 Concept uit de hoge hoed om het feestje te vieren. Deze 'nieuwe, sportieve elektrische hatchback' is uiteraard het werk van diezelfde afdeling. We zien een behoorlijk heftig uitgebouwde hatchback met bijzondere onderbroken led-cirkels als lampen, een dikke dakspoiler, flinke wielkasten met bovenin nog 'lamellen' waardoor de lucht sneller afgevoerd moet worden om de luchtweerstand te verminderen. Achterop de 20-23 zit een onderaan de zeer hoekige bumper een diffuser waar je u tegen zegt en uiteraard ontbreekt het daarin aan uitlaateinden.
In het interieur van de Nissan 20-23 Concept is het zo mogelijk nog extravaganter. We zien een behoorlijk futuristisch en minimalistische cockpit die plaats biedt aan twee personen. Net als aan de buitenkant zijn hier duidelijk invloeden uit de racerij zichtbaar. Kijk naar de diepe racekuipen, de zespuntsgordels en het racestuurwiel. De Nissan 20-23 Concept, waarbij de naam staat voor het aantal jaar dat NDE bestaat en 23 natuurlijk voor dit jaar, is volgens Nissan geïnspireerd op de 'online racewereld'. Nissan ziet voor de 20-23 Concept ook een plaats in de bloedlijn van compacte opvallende stadsauto's zoals de Be-1, Pao, Figaro en S-Cargo.
Nissan Concept 20-23
Nieuwe Nissan Micra
Er wordt daarbij één heel belangrijke modelnaam achterwege gelaten waar dit studiemodel echter nog het meest te maken heeft: Micra. We zien hier namelijk zonder twijfel een voorbode van de gloednieuwe Nissan Micra of de mogelijk anders geheten opvolger van de afzwaaiende Micra. Nissan schotelde namelijk begin vorig jaar een teaserplaat voor waarop we duidelijk eenzelfde uit twee halve cirkels bestaande koplamp zagen als op deze 20-23 Concept. Op basis van het teaserbeeld en het gegeven dat de volgende compacte hatchback van Nissan een neef van de elektrische Renault 5 wordt, lieten we de nieuwe Nissan 'Micra' al eens schetsen. De nu onthulde conceptauto laat zien dat we daarmee al redelijk in de goede richting zaten.
Nissan Micra (illustratie: Larson)
De nieuwe Renault 5 geeft dus al een behoorlijk beeld van wat er technisch van de 'Micra' verwacht mag worden. Reken voorzichtig op een voorwielaangedreven elektrische hatchback met minstens een zo'n 136 pk sterke elektromotor en een rijbereik van tot zo'n 400 km. De kans is groot dat Nissan net als Renault alles op alles zet om het prijskaartje misschien wel onder de €30.000 te krijgen. De Renault 5 moet in elk geval al goedkoper worden dan de Renault Zoe, dus dat is een goed teken. Waarschijnlijk krijgen we de Micra-opvolger pas volgend jaar pas voor het eerst te zien. De Renault 5 komt volgend jaar al op de markt, de Nissan loopt er ongetwijfeld iets achteraan.
Bron: Autoweek
Comment