Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Toyota Electrified Concepts
Collapse
X
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenTja, iets tonen, en geen enkele spec vermelden is een beetje zwak.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
ELEKTRISCHE TOYOTA BZ3C: IN 2025 IN NEDERLAND
WELKOM BZ3C ÉN BZ3X
Toyota heeft twee splinternieuwe elektrische modellen gepresenteerd: de bZ3C en de bZ3X. De Toyota bZ3C komt in ieder geval ook onze kant op. En al snel ook!
Toyota heeft twee compleet nieuwe elektrische modellen gepresenteerd: de Toyota bZ3C en de bZ3X. Het tweetal debuteert op de beursvloer van Auto China in Peking, maar dat betekent zeker niet dat er voor onze markt geen enkele relevantie in zit. Sterker nog: de Toyota bZ3C komt in 2025 ook naar Europa en dus ook naar Nederland.
Hoe we daar zo zeker van zijn? Vorig jaar toverde Toyota tijdens dezelfde Chinese autobeurs de bZ Sport Crossover Concept en de bZ FlexSpace Concept uit de hoge hoed. De bZ Sport Crossover Concept was de vooruitblik op de nu onthulde Toyota bZ3C, de bZ FlexSpace Concept diende als voorbode van de bZ3X. Eind vorig jaar tilde Toyota de bZ Sport Crossover Concept ook in Europa op het podium. Daarbij vertelde het direct dat een van die concept-car afgeleid productiemodel in Europa in 2025 op de markt komt. Nu de productieversie ervan in China als Toyota bZ3C is gepresenteerd, weten we direct hoe die EV er straks ook hier uit komt te zien.
Toyota bZ3C
Hoewel we niet verwachten dat de Toyota bZ3C die we je in dit artikel voorschotelen er straks in Europa heel anders uitziet, is het wel mogelijk dat de Europese variant op detail - of wat naam betreft - van deze variant gaat afwijken. Uitgebreide technische specificaties van de bZ3C zijn er overigens niet. Wél weten we dat de EV niet enkel door Toyota is ontwikkeld. Ook BYD, Toyota's Chinese joint-venturepartner FAW én Intelligent ElectroMobility R&D Center by Toyota hebben zich met de ontwikkeling bemoeid. Opvallend verder: Toyota geeft aan dat het wat design betreft heeft gekozen voor een Reboot. Een herstart dus. Wat stijl betreft gaat de bZ3C meer de kant op van auto's als de Prius en C-HR dan die van de bZ4X. Daarmee ziet het er naar uit dat de modellen van Toyota die ook leverbaar zijn met verbrandingsmotoren en de puur als EV leverbare auto's van het merk meer op elkaar gaan lijken.
De bZ3C is overigens niet de eerste elektrische Toyota met 'bZ3' in zijn naam. In 2022 kwam het in China al met de bZ3, een 4,73 meter lange elektrische sedan die nog wél een bZ4X-achtig design had.
Toyota bZ3X
Toyota bZ3X
De bZ3-familie wordt in China uitgebreid met nóg een nieuw model: de Toyota bZ3X. Net als de bZ4X is dit een meer SUV-achtig model. Ook deze elektrische Toyota is samen met Chinese partners ontwikkeld. Niet FAW, maar GAC heeft zich met de ontwikkeling ervan bezig gehouden. Ook van de Toyota bZ3X hebben we nog geen specificaties. Of deze elektrische Toyota ook naar Europa komt? Wie zal het zeggen. Officieel is daar niets over bekend, maar compleet ondenkbaar is het uiteraard niet.
Bron: Autoweek
Comment
Comment