Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes EQS - Facelift (2025)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes EQS - Facelift (2025)

MERCEDES-BENZ EQS ZIET STERRETJES

FACELIFT VOOR TOP-EV

​Mercedes-Benz' elektrische vlaggenschip wordt gefacelift. De Mercedes-Benz EQS krijgt wat invloeden van de CLA Concept, waarmee de Duitsers een nieuw hoofdstuk voor de elektrische modellen inluidt.

Mercedes-Benz bereidt zich voor op een nieuwe fase in zijn elektrische offensief, waarvoor de aanstaande elektrische CLA qua uiterlijk de toon zet. De Concept CLA blikte daarop vooruit en liet zien dat de proporties van de 'EQ's' wat klassieker worden. Bij een facelift voor de bestaande EQ-modellen is dat natuurlijk nog niet echt makkelijk aan te passen, maar toch verandert er bij de EQS mogelijk al het één en ander om 'm meer in lijn met zijn aanstaande kleine broer te brengen.

De neus én kont van de EQS zijn duidelijk flink behangen met camouflageplakkers en vooral aan de voorkant lijkt een stevige ingreep te wachten. Vermoedelijk krijgt de EQS een 'grille' die lijkt op die van de CLA Concept en dus ook meer gescheiden is van de koplampen dan nu nog het geval is. Over die koplampen gesproken: daarin zien we al duidelijk een andere invulling met per exemplaar twee Mercedes-sterren als dagrijverlichting. De achterlichten lijken vrij ongewijzigd overgeheveld te worden naar de gefacelifte EQS.

Technisch nieuws dan? Het is nog even koffiedikkijken, maar naar verluidt wordt de elektrische architectuur opgewaardeerd naar een 800V-systeem en zijn er straks hogere laadvermogens (200 kW >) mogelijk. Geen overbodige luxe, want hoewel het laden nu ook al best snel gaat, is de laadsnelheid van de EQS zeker niet toonaangevend. We verwachten de onthulling van de vernieuwde Mercedes-Benz EQS ergens in de loop van dit jaar.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Eerste impressie:

Comment

Lijkt zo wel meer op een S-klasse, of gaan die 2 toch meer naar mekaar toegroeien en verdwijnt de ei-vorm? Zou beter zijn imo.

Comment

Blijkbaar niet echt dus.

Spy shots of two different sedans confirm front and rear changes and also two different interior configurations even though the Hyperscreen is now standard in the UK and U.S.

Comment

Nu graag ook nog een klassieke grill op de C, die ook in China wordt aangeboden.

Comment

Mercedes EQS Limousine - Facelift V297 prototype

Comment

Working...
              X