Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen T-Roc (2025)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volkswagen T-Roc (2025)

VOLKSWAGEN T-ROC: VW'S POPULAIRSTE SUV VOLLEDIG VERNIEUWD

SUCCESVERLENGER

​De T-Roc is nog altijd de populairste SUV-achtige van Volkswagen. Met introductiejaar 2017 is de succesvolle cross-over in Europa wel een van de oudste modellen van het merk. Hoog tijd dus voor volledige vernieuwing!

Nu de Tiguan volledig is vernieuwd, is de T-Roc met introductiejaar 2017 de oudste cross-over of SUV-achtige van Volkswagen. Althans, als we de nog even leverbare Tiguan Allspace vergeten. Die relatief hoge leeftijd van de T-Roc lijkt geen invloed te hebben op zijn succes. Het was in 2023 in Europa de best verkochte SUV-achtige van het merk. Omdat alles een houdbaarheidsdatum heeft, werkt Volkswagen inmiddels hard aan een volledig nieuwe T-Roc,waarmee het succes van het huidige model moet worden verlengd. Van die tweede generatie Volkswagen T-Roc hebben we nu de eerste beelden.

Volkswagen lijkt de succesformule van de T-Roc helemaal intact te houden. Ook de jongste versie wordt zo te zien minder SUV, dan de grotere, maar op dezelfde leest geschoeide Tiguan. In vergelijking met de Golf zoekt hij wel veel meer de hoogte op. Wél lijkt de T-Roc met name in de lengte een maatje te groeien. Hoewel de basisvorm intact blijft, oogt het nieuwe model meer gestrekt. De achterruit ligt daarbij aanzienlijk vlakker. De zilverkleurige strip die bij de huidige T-Roc de daklijn volgt, keert terug op het nieuwe model. Eveneens opvallend: de zijspiegels verhuizen iets omlaag en zitten voortaan op het plaatwerk van de portieren.

De inmiddels zo'n 7 jaar oude T-Roc kreeg in 2019 gezelschap van de T-Roc Cabrio. Helaas voor wie wel gecharmeerd was van zo'n speelse hoogpotige cabriolet: die keert niet meer terug. In Nederland leverde Volkswagen vorig jaar nog bijna 3.000 exemplaren van de T-Roc. Hij deed beter dan de T-Cross en Taigo en wist zelfs de Tiguan nipt voor te blijven. Sinds zijn Nederlandse marktintroductie zijn er in ons land bijna 25.000 T-Rocs geleverd. 2019 was zijn beste verkoopjaar, toen werden in Nederland 5.734 exemplaren geregistreerd.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

A second generation of Volkswagen's T-Roc compact crossover is on the horizon, featuring sleeker looks and electrified powertrains

Impressie:

Comment

2025 Volkswagen T-Roc Prototype Of Second Generation Starts Testing In The European Alps

Comment

Working...
          X