CITROËN C4 GAAT GOEDKOPERE C3 ACHTERNA
FACELIFT OP KOMST
De Citroën C4 en elektrische ë-C4 gaan de aanzienlijk minder dure C3 achterna. Niet op het gebied van techniek, maar op uiterlijk vlak.
In 2020 keerde modelnaam C4 bij Citroën terug. Niet op een hatchback in de compacte middenklasse, maar op een compacte cross-over die naast met verbrandingsmotoren ook met een elektrische aandrijflijn leverbaar werd. De Citroën C4 is inmiddels vier jaar onder ons en in Frankrijk is al lang en breed nagedacht over een opgefriste variant. Een ingepakt testexemplaar kunnen we je nu vanuit alle hoeken laten zien.
Aan de basisvorm van de C4 tornt Citroën uiteraard niet. We hebben hier immers te maken met een facelift en niet met een generatiewissel. Toch verandert er een ogenschijnlijk een boel op uiterlijk vlak. Zo lijkt Citroën de designtijl van de neus van de kleinere maar veel jongere C3 over te hevelen naar de C4. We zien al iets van de koplampen met - zo lijkt het - horizontale led-dagrijverlichting. Verder is duidelijk dat het ontwerp van de voorbumper op de schop gaat. Verwacht hier vooral meer hoekige vormen en rechte lijnen terug te gaan zien.
Niet alleen de verlichting aan de voorzijde ondergaat veranderingen. Ook de achterlichten wijzigen ingrijpend. Het lijkt over en uit met het diagonaal omhoog lopende deel van de achterlichtunits. De vernieuwde Citroën C4 op de foto's heeft aanmerkelijk eenvoudiger vormgegeven achterlichten die - je verwacht het niet - eveneens sterk doen denken aan die van de C3.
We gaan er van uit dat Citroën dit jaar nog het doek trekt van de gefacelifte C4 en ë-C4. Op ingrijpende technische wijzigingen hoef je niet te rekenen. Mogelijk neemt de fabrikant de C4 X op termijn op vergelijkbare wijze onder handen.
Bron: Autoweek
FACELIFT OP KOMST
De Citroën C4 en elektrische ë-C4 gaan de aanzienlijk minder dure C3 achterna. Niet op het gebied van techniek, maar op uiterlijk vlak.
In 2020 keerde modelnaam C4 bij Citroën terug. Niet op een hatchback in de compacte middenklasse, maar op een compacte cross-over die naast met verbrandingsmotoren ook met een elektrische aandrijflijn leverbaar werd. De Citroën C4 is inmiddels vier jaar onder ons en in Frankrijk is al lang en breed nagedacht over een opgefriste variant. Een ingepakt testexemplaar kunnen we je nu vanuit alle hoeken laten zien.
Aan de basisvorm van de C4 tornt Citroën uiteraard niet. We hebben hier immers te maken met een facelift en niet met een generatiewissel. Toch verandert er een ogenschijnlijk een boel op uiterlijk vlak. Zo lijkt Citroën de designtijl van de neus van de kleinere maar veel jongere C3 over te hevelen naar de C4. We zien al iets van de koplampen met - zo lijkt het - horizontale led-dagrijverlichting. Verder is duidelijk dat het ontwerp van de voorbumper op de schop gaat. Verwacht hier vooral meer hoekige vormen en rechte lijnen terug te gaan zien.
Niet alleen de verlichting aan de voorzijde ondergaat veranderingen. Ook de achterlichten wijzigen ingrijpend. Het lijkt over en uit met het diagonaal omhoog lopende deel van de achterlichtunits. De vernieuwde Citroën C4 op de foto's heeft aanmerkelijk eenvoudiger vormgegeven achterlichten die - je verwacht het niet - eveneens sterk doen denken aan die van de C3.
We gaan er van uit dat Citroën dit jaar nog het doek trekt van de gefacelifte C4 en ë-C4. Op ingrijpende technische wijzigingen hoef je niet te rekenen. Mogelijk neemt de fabrikant de C4 X op termijn op vergelijkbare wijze onder handen.
Bron: Autoweek
Comment