Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3 Serie (2027)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW 3 Serie (2027)

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

​Impressies:

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

BMW 3-serie (Illustratie: Larson)

Comment

Elektrische BMW M3 met vier elektromotoren rolt spierballen

Tweeledige M-toekomst

​In de nabije toekomst kun je voor zowel een BMW M3 met verbrandingsmotor als met een elektrische aandrijflijn gaan. Vandaag kan AutoWeek je het volledig elektrische equivalent van de BMW M3 laten zien. En die wordt niet mals!

BMW gaat iets bijzonders doen met de volgende generatie van de 3-serie. De huidige generatie met verbrandingsmotoren vindt opvolging in een volledig nieuwe generatie waarin je ook gewoon weer al dan niet geëlektrificeerde benzine- en dieselmotoren vindt. Dat nieuwe model gaat vanbuiten sterk lijken op een volledig elektrisch equivalent van de 3-serie, een model van de zogeheten Neue Klasse. De twee 3-series staan elk op een totaal ander platform, maar krijgen wél elk een sportieve topversie die door BMW's M-afdeling is ontwikkeld. Er komt een - mogelijk mild-hybride - M3 én een volledig elektrisch alternatief. Bij de ontwikkeling van die laatste lijken de Duitsers zich niet geremd te hebben gevoeld voor enig fatsoen.

De nieuwe elektrische BMW M3, zoals we hem maar zullen noemen, krijgt niet één of twee, maar vier elektromotoren. Jawel: één voor elk wiel. Hoeveel vermogen ze gezamenlijk op de been brengen? Dat is nog even de vraag, maar met 'schandalig veel' zitten we waarschijnlijk in de buurt. De huidige generatie BMW M3 - met dubbel geblazen zescilinders - schopt het tot afhankelijk van de gekozen versie tot 530 pk. Daar gaan de opvolgers ongetwijfeld iets overheen, maar de elektrische M3 schiet ze wat vermogen én acceleratie naar verwachting flink voorbij. Een visueel feestje wordt de elektrische M3 voor de liefhebbers vast ook. Het gekiekte testexemplaar op de foto's oogt met zijn uitgebouwde voor- en achterschermen en uitbundige bumperwerk in ieder geval vooral heel erg M.

Bron: Autoweek

Comment

Working...
        X