Nieuwe elektrische Mercedes-Benz V-klasse vanuit alle hoeken
Ideaal voor in milieuzones en erbuiten
De V-klasse is er als elektrische EQV en bestelvariant Vito bestaat als elektrische eVito. Achter de schermen werkt Mercedes-Benz aan een tot op het kleinste moertje nieuwe reeks elektrische bedrijfswagens. Op deze foto's zien we de nieuwe volledig elektrische V-klasse.
Mercedes-Benz is druk met de ontwikkeling van een volledig nieuw platform voor elektrische personenauto's: MB.EA. Maar daar blijft het niet bij, ook voor zijn bedrijfswagens en personenbussen heeft het merk een modulaire EV-basis in het vat zitten. Dat luistert naar de naam VAN.EA en het behoeft verder geen uitleg waarvoor 'VAN' in dit geval staat. Er komt onder meer een volledig elektrische bus van Sprinter-formaat, maar ook in het segment van de V-klasse en Vito komt een in de basis als EV-ontwikkeld model. Op deze uitgebreide set spionagefoto's zie je de elektrische V-klasse - de personenversie dus - vanuit alle hoeken.
Dit jaar nog trekken de Duitsers het doek van een studiemodel dat als vooruitblik dient op de nieuwe elektrische V-klasse. De uiteindelijke productieversie staat voor 2026 op de rol. Mercedes-Benz kust de EQ-modelnamen vaarwel en dus achten we de kans klein dat het model op deze foto's als EQV door het leven zal gaan. Zo noemt Mercedes-Benz de elektrische G-klasse niet EQG maar 'G 580 met EQ-technologie', kortweg G 580 EQ. Hoe dan ook: de elektrische bussen zullen wat EV-vaardigheden betreft beter presteren dan de huidige EQV en eVito, aangezien de nieuwe wél volledig als EV zijn ontwikkeld.
Bron: Autoweek





Ideaal voor in milieuzones en erbuiten
De V-klasse is er als elektrische EQV en bestelvariant Vito bestaat als elektrische eVito. Achter de schermen werkt Mercedes-Benz aan een tot op het kleinste moertje nieuwe reeks elektrische bedrijfswagens. Op deze foto's zien we de nieuwe volledig elektrische V-klasse.
Mercedes-Benz is druk met de ontwikkeling van een volledig nieuw platform voor elektrische personenauto's: MB.EA. Maar daar blijft het niet bij, ook voor zijn bedrijfswagens en personenbussen heeft het merk een modulaire EV-basis in het vat zitten. Dat luistert naar de naam VAN.EA en het behoeft verder geen uitleg waarvoor 'VAN' in dit geval staat. Er komt onder meer een volledig elektrische bus van Sprinter-formaat, maar ook in het segment van de V-klasse en Vito komt een in de basis als EV-ontwikkeld model. Op deze uitgebreide set spionagefoto's zie je de elektrische V-klasse - de personenversie dus - vanuit alle hoeken.
Dit jaar nog trekken de Duitsers het doek van een studiemodel dat als vooruitblik dient op de nieuwe elektrische V-klasse. De uiteindelijke productieversie staat voor 2026 op de rol. Mercedes-Benz kust de EQ-modelnamen vaarwel en dus achten we de kans klein dat het model op deze foto's als EQV door het leven zal gaan. Zo noemt Mercedes-Benz de elektrische G-klasse niet EQG maar 'G 580 met EQ-technologie', kortweg G 580 EQ. Hoe dan ook: de elektrische bussen zullen wat EV-vaardigheden betreft beter presteren dan de huidige EQV en eVito, aangezien de nieuwe wél volledig als EV zijn ontwikkeld.
Bron: Autoweek





Comment