Elektrische Ferrari met bizar uiterlijk gespot bij laadpaal
Elektrische cross-over verschijnt komende herfst
Ook Ferrari moet eraan geloven en komt dit jaar met zijn allereerste volledig elektrische auto. Die zien we hier, al moet je zijn uiterlijk met een flinke korrel zout nemen.
2025 zal voor altijd een belangrijke mijlpaal worden in de geschiedenis van Ferrari. Dit jaar komen de Italianen namelijk met de eerste puur elektrische Ferrari. Die verschijnt op 9 oktober, zo hoorden we onlangs. Momenteel is Ferrari nog druk aan het testen met de auto, al gaat het nog steeds om een zogenoemde mule. De werkelijke productievormen zijn nog in nevelen gehuld, de basis van de elektrische Ferrari is voorzien van een Maserati Levante-achtige koets met koplampen die van een Roma geleend lijken.
Hoewel het net als afgelopen zomer nog om een bizarre, bij elkaar geraapte mix van onderdelen gaat, zegt het wel wat over de elektrische Ferrari dat de techniek schuilgaat onder een SUV-koets. Hoogstwaarschijnlijk wordt Ferrari's eerste EV ook een cross-over. Niet alleen boort Ferrari daar ongetwijfeld een interessante markt mee aan, het is ook simpelweg slim omdat een hoger model ruimte biedt voor een accupakket.

Heftige uitlaten, zonder enig nut
Wat voor accupakket dat precies is en hoeveel elektromotoren het van stroom voorziet, dat is nog steeds een raadsel. Ga er alvast voorzichtig vanuit dat de elektrische Ferrari zich qua vermogen kan meten met de Purosangue, die 725 pk in de schaal legt. Misschien gaat hij daar zelfs nog wel dik voorbij. Met een prijskaartje van grofweg vijf ton mag je immers ook wel aardig wat spektakel verwachten.
Bron: Autoweek



Elektrische cross-over verschijnt komende herfst
Ook Ferrari moet eraan geloven en komt dit jaar met zijn allereerste volledig elektrische auto. Die zien we hier, al moet je zijn uiterlijk met een flinke korrel zout nemen.
2025 zal voor altijd een belangrijke mijlpaal worden in de geschiedenis van Ferrari. Dit jaar komen de Italianen namelijk met de eerste puur elektrische Ferrari. Die verschijnt op 9 oktober, zo hoorden we onlangs. Momenteel is Ferrari nog druk aan het testen met de auto, al gaat het nog steeds om een zogenoemde mule. De werkelijke productievormen zijn nog in nevelen gehuld, de basis van de elektrische Ferrari is voorzien van een Maserati Levante-achtige koets met koplampen die van een Roma geleend lijken.
Hoewel het net als afgelopen zomer nog om een bizarre, bij elkaar geraapte mix van onderdelen gaat, zegt het wel wat over de elektrische Ferrari dat de techniek schuilgaat onder een SUV-koets. Hoogstwaarschijnlijk wordt Ferrari's eerste EV ook een cross-over. Niet alleen boort Ferrari daar ongetwijfeld een interessante markt mee aan, het is ook simpelweg slim omdat een hoger model ruimte biedt voor een accupakket.

Heftige uitlaten, zonder enig nut
Wat voor accupakket dat precies is en hoeveel elektromotoren het van stroom voorziet, dat is nog steeds een raadsel. Ga er alvast voorzichtig vanuit dat de elektrische Ferrari zich qua vermogen kan meten met de Purosangue, die 725 pk in de schaal legt. Misschien gaat hij daar zelfs nog wel dik voorbij. Met een prijskaartje van grofweg vijf ton mag je immers ook wel aardig wat spektakel verwachten.
Bron: Autoweek




Comment