Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Meriva B

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door tp71 Bekijk Berichten
    die knik in de zijruit is nogal geïnspireerd (om het zacht uit te drukken) van de Citroën Picasso
    ze zijn weer begonnen ze
    de muggezifters .
    en de wielen zijn gekopieeerd van een ander merk en de achterlichten van een alfa enz ...
    het is gewoon een knap ding .

en de suicide doors tja ,elk zijn mening .
    handig is het niet maar uniek in ieder geval .
    en peugeot heeft bewezen dat schuifdeuren veel te duur zijn voor zo een type wagen

daarom hoop ik dat ze voor de deuren gaan zoals in de insignia prototype maar daar zal ook wel een prijskaartje aan vast hangen vrees ik

Comment

Comment

Ik snap echt niet dat iedereen blijft zeggen dat suicide doors onhandiger kunnen zijn he. Die maken op een nauwe plaats toch een even grote kier vrij dan een conventionele deur?
        Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
        Bestelt
        1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
          Ik snap echt niet dat iedereen blijft zeggen dat suicide doors onhandiger kunnen zijn he.
          kijk je gaat naar de GB met je kids(waarvoor zo'n auto dus gebruikt wordt hé, boodschappen/kinderen) Je parkeert tussen 2 auto's in... stap maar eens tegelijk uit met de voorste passagier, want in zo'n parkeerplaatsen zijn niet al te veel ruimte, en sluit dan allebei de deuren.... en als volwassene uit die deur stappen in een parkeerplaats is al helemaal niet meer te doen, doordat je naar voren moet gaan "hangen" en je dan door te beschikbare spleet wurmen

ik vind ze zeker knap en uniek, maar alleen onhandig

Comment

Dat je 'naar voor' moet uitstappen lijkt me een voordeel.
            Bestelt
            1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
              Dat je 'naar voor' moet uitstappen lijkt me een voordeel.
              is het niet handiger om gwn rond de as van je schouder uit te stappen denk je? ipv je recht te zetten, naar voor hangen, en door de beschikbare spleet wurmen??? in normale omstandigheden is die deur gemakkelijker, enkel op parkings zie ik het niet goedkomen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Andy Temmerman Bekijk Berichten
                is het niet handiger om gwn rond de as van je schouder uit te stappen denk je? ipv je recht te zetten, naar voor hangen, en door de beschikbare spleet wurmen??? in normale omstandigheden is die deur gemakkelijker, enkel op parkings zie ik het niet goedkomen

Ik denk ook dat het veel makkelijker is om naar voor uit te stappen En je hebt minder kans om met de voeten tegen de deuren te schuren onderaan Van zulke dingen baal ik echt
                www.opelklassiek.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
                  Ik denk ook dat het veel makkelijker is om naar voor uit te stappen En je hebt minder kans om met de voeten tegen de deuren te schuren onderaan Van zulke dingen baal ik echt
                  doe me een plezier, we gaan met zen allen binnenkort naar de opeldealer als die meriva er is... ik zet die deur op een spleet en jullie stappen in en uit ik vind het echt knap en uniek, maar euh het concept is al heel lang bekend, waarom denk je nu zelf dat die deuren zo moeilijk de productie halen? duur zijn ze bijlange niet, enkel slot en scharnieren van plek verwisselen...

Comment

doe me een plezier, we gaan met zen allen binnenkort naar de opeldealer als die meriva er is... ik zet die deur op een spleet en jullie stappen in en uit ik vind het echt knap en uniek, maar euh het concept is al heel lang bekend, waarom denk je nu zelf dat die deuren zo moeilijk de productie halen? duur zijn ze bijlange niet, enkel slot en scharnieren van plek verwisselen...
                    Goed ! meet & greet bij de opel dealer, zie ik wel zitten
                    www.opelklassiek.be

Comment

Goed ! meet & greet bij de opel dealer, zie ik wel zitten
                      we zullen ineens dien oude en dure dealer pakken in ekeren, daar staan veeeeeel oudere modellen

Comment

achterzijde valt niet te associeren met bestaande modellen, de voorkant daarentegen lijkt sterk op de corsa D vind ik.
                        www.opelklassiek.be

Comment

achterzijde valt niet te associeren met bestaande modellen, de voorkant daarentegen lijkt sterk op de corsa D vind ik.
                          mja een opel moet nu eenmaal op een opel lijken hé, de insignia zal ook wel dien tour op gaan

Comment

we zullen ineens dien oude en dure dealer pakken in ekeren, daar staan veeeeeel oudere modellen

wat versta je onder oud??? Daar moet ik naartoe
                            www.opelklassiek.be

Comment

mja een opel moet nu eenmaal op een opel lijken hé, de insignia zal ook wel dien tour op gaan
                              Ik hou van een familiegezicht was in de jaren '80 ook sterk Corsa A, kadett D en Ascona C leken héél erg op mekaar
                              www.opelklassiek.be

Comment

wat versta je onder oud??? Daar moet ik naartoe
                                toen ik er een jaar geleden eens was... eind '80 en heel de '90

Comment

toen ik er een jaar geleden eens was... eind '80 en heel de '90
                                  Leuk moet is een tripje naar doen
                                  www.opelklassiek.be

Comment

Vauxhall’s new Meriva will be the first mini-MPV with suicide doors. The car in our pictures is the concept, set to be unveiled at next week’s Geneva Motor Show. It gives us huge hints towards the final look of the production car, which will be shown at the Paris show in autumn 2008.
                                    The doors, which Vauxhall calls FlexDoors, allegedly allow passengers easier access to the rear. The back doors open to a 90-degree angle, while the roofline is highest just behind the B-pillar making getting in and out a cinch. We'll find out how well it works when we report live from the Swiss show next week.

Hang on a second, the Meriva concept has a B-pillar!

Indeed. The B-pillar remains for safety (and cost) reasons, and means the front and rear doors can be opened independently of each other, unlike other production cars with quirkily hinged doors such as the Mini Clubman and Mazda RX-8. Mechanical and electric child locks make sure your kids don't make a break for freedom.

Does the Meriva still have all the other practicality I need?

The rear seats feature the FlexSpace system seen on today’s Meriva, and the production car should have the overhead storage system first seen on the Zafira. To keep everyone happy, there’s a panoramic glass roof, while the windscreen also swoops back past the A-pillars. No claustrophobia here, then.
                                    The rest of the interior previews the future look of Vauxhall/Opel innards, and we’ll see the first production example of this when the Insignia saloon is shown in a few months' time. Expect Meriva prices to start at about £11,000, £500 more than today’s car.

BRON

Comment

Na de spyshots vd mule, zijn hier de eerste echte spyshots vd nieuwe Meriva.
                                      Zouden ze de zelfmoorddeuren houden, zal de knik in de gordellijn blijven?
                                      Hopelijk wordt het geen flauw afkooksel vd concept!
                                      Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

het worden precies normale deuren...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                                          het worden precies normale deuren...
                                          Dat zal camouflage zijn, gezien in de persberichten al bekend gemaakt is dat de Meriva B wél suicide-doors zal hebben.
                                          Bestelt
                                          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Working...
                                          X