Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Custom Car Cleaning - Vac 'N Blow

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
    Ik denk dat het wel degelijk zijn nut heeft om bvb een auto helemaal te drogen :

als ie goed in de wax staat en je spoelt na met regenwater (of kalkvrij) dan blaas je makkelijk al het water uit de kieren én het loopt van je lak naar beneden.

Het weinige water dat je dan nog hebt , droogt dan op zonder plekken ....(in theorie toch )

Nu heb ik wel meer dan 10 droogdoeken en gebruik per auto er minstens 2 , met zo'n toestel zal het al met een halve doek gaan denk ik .

Lijkt me wel iets voor bij de krasstraat(carwash ) : eerst zelf manueel wassen(in de wasbox) en dan 1 euro in de muur stoppen en met je auto door de windtunnel en.....droog !

Als dit zou kunnen , ik ben voor !
    Zelf kom ik er momenteel met één droogdoek. De wagen staat nog voortreffelijk in de wax en wordt wekelijks strak bijgehouden. Werk steeds met regenwater en als ik na het spoelen nog eens met een waterslang zonder opzetstuk over de wagen ga blijven er niet zoveel druppels meer over. Het zou dus inderdaad wel kunnen om volledig droog te blazen met de Vac N Blow. Dus toch eens proberen. Hou jullie op de hoogte.
    Wat mij allicht het meeste voldoening zal geven is dat ik bij een grote beurt alle kieren zal kunnen droog blazen en dan na het kleien onmiddellijk kan beginnen met de droge behandelingen zonder nog last te hebben van water dat achtergebleven is.
    BMW M2 Coupé
    Audi S5
    Nobody is Perfect!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
      't Is maar een vraag, maar bestaat het risico niet dat ge vuiligheid op de wagen blaast van een vorige 'zuigbeurt'?
      Het apparaat zal daar wel op voorzien zijn zeker. Zuigen en blazen zullen wel duidelijk van mekaar gescheiden zijn.
      BMW M2 Coupé
      Audi S5
      Nobody is Perfect!

Comment

Heb het apparaat nu een paar weken in gebruik en ben algemeen nogal tevreden. Zeker over de zuigkracht die stukken beter is dan van de stofzuiger die ik voorheen gebruikte. Het toestel is zeer licht en laat zich dus zeer goed verhandelen.
        Nadeel : geen wieltjes, maar die heb ik nu achteraf bestelt en hoop dat ze erop passen. Door zijn ronde vorm is het dus niet aangewezen om de VacNBlow op de grond te leggen.
        De bijgeleverde wand om de hulpstukken op te hangen laat wat te wensen over omdat de klemmen om deze hulpstukken te bevestigen gemakkelijk breken. De slang ziet er ook een beetje goedkoop (plastiek) uit, maar voor zoverre ze het kan uithouden is het OK.
        Qua blaasfunctie is die goed, maar ik zie er mij toch geen ganse wagen mee bewerken. Dat zou veel te lang duren. De kieren, OK.., en ook de velgen. Op het einde van een wasbeurt behandelde ik mijn velgen nog eens extra met een lubricant, kwestie van de waterresten beter mee te kunnen nemen en ook een betere glans te behouden.
        Nu wordt dit werk grotendeels door de VacNBlow overgenomen en resteert mij enkel nog een laagje lubricant toe te voegen.
        Een nadeel van de blaasfunctie is ook dat je geen accessoire op de uitlaat kan steken die, tijdens het gebruik van de stofzuiger, de blaaslucht wat meer verspreidt.
        Maar over het algemeen dus positief.
        BMW M2 Coupé
        Audi S5
        Nobody is Perfect!

Comment

Ondertussen het rolkarretje ontvangen en bevestigd. De ronde vorm van de VacNBlow heeft dit volgens mij echt nodig. Je kan die nu perfect naast u neerzetten zonder dat die wegrolt. Dit is dus een grote meerwaarde. Ondertussen wordt dit apparaat meer en meer een onderdeel van mijn wekelijkse Car Cleaning. Verwonderlijk dat zo'n klein toestel zo'n zuigkracht kan leveren.
          BMW M2 Coupé
          Audi S5
          Nobody is Perfect!

Comment

Blij te horen dat ie goed bevalt. Voor het geld volgens mij echt geen verkeerde investering t.o.v. de duurdere varianten op de markt..

Comment

Is weer een tijd geleden,maar ben ook wel overtuigt van het nut van zulke app.
              Momenteel (lees : vorige week geprobeert ) gebruik ik een een kleine hand haardroger van braun,dit heb ik getest omdat,
              ik in het motor ruim op de radiator balk,altijd een verzamling heb van redelijk wat water,en met dit er op te zetten,blaas ik 90% gewoon weg.
              Waar ik me wel van verbaasde,dat zo een *cheap* toestel toch wat kan bijdragen aan het droog proces.
              Volgende keer eens proberen aan de naden aan het kofferklep,en de kieren in de spiegelkappen.
              Zo een echte blazer dat jullie verkopen zegt me dus zeker wel iets,maar *momenteel* kan ik me dus nog behelpen met iets wat ik net ondekt heb

Comment

en het werkt nog beter EN sneller

Comment

Onlangs heb ik nog een "actie" meegepakt en zo'n mini-blazerke gekocht : 55 € ipv 90 € (dacht ik toch )

Om een auto te drogen toch zeker niet geschikt , maar om alle naden na te blazen , onder de nrplaat , velgen , kieren , spiegelkappen , enz.. vind ik dit zeker een geschikt toestel(letje) .
                  Zit op de foto nog in de verpakking , maar ik denk wel dat je het kan zien : lijkt op een koffiepot met handvat en je kan er 2 soorten teutjes opzetten.
                  (let vooral niet op de rommel die er rond ligt )
                  Als je ff google inschakelt , kan je zelfs zien dat dit toestelletje oorspronkelijk verkocht wordt om......HONDEN droog te blazen

Nadeel : het duurt wel weer 10 minuten langer om je auto af te drogen.....

Momenteel wordt deze niet gebruikt omdat het amper droog blijft , maar met goed weer (en wat extra tijd) is het zeker een aanwinst om je auto helemaal droog te krijgen zonder vervelende "druipers" achteraf .

Comment

ben ik toch blij met mijn 'compresseur'. Kan je uiteindelijk heel wat meer mee dan enkel maar droogblazen...
                    www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                      ben ik toch blij met mijn 'compresseur'. Kan je uiteindelijk heel wat meer mee dan enkel maar droogblazen...
                      De mijne staat in de kelder en ik heb (momenteel) geen zin om elke keer mijn persluchtdarm af te rollen.....
                      (en dan moet er nog net plaats zijn voor de deur )
                      misschien verandert dit nog , het heeft ook ff geduurd voor ik met zo'n velgenborstel de voorzijde proper maakte ipv met een verfkwastje (hoewel dat verfkwastje nog altijd beter in de hoekjes komt )

Comment

in de aldi verkoopt men van tijd tot tijd zo'n automatisch oprolsysteem voor persluchtslangen met daarbij nog eens 15meter slang inbegrepen. Uitrollen en als ge klaar zijt effe trekken aan de luchtslang en die rolt vanzelf terug op.
                        www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                          .... Uitrollen en als ge klaar zijt effe trekken aan de luchtslang en die rolt vanzelf terug op.
                          Zo'n ding hangt reeds boven in m'n kelder (ja , goed gelezen : BOVEN in de kelder dus ) , maar dan kom ik zo'n 10 meter te kort omdat ik nog een voortuin heb ....en dat haspeltje dat ik dan nog heb ( en dat komt idd van Aldi ) rolt zo ongelooflijk moeilijk op dat ik op die tijd al 2 keer m'n auto heb afgedroogd op die tijd...

Misschien maar eens een manier verzinnen om zo'n automatische oprolhaspel van 20 meter te scoren , die ik in no-time aan de voorgevel kan hangen (demontabel naturlijk , anders hangt deze er na 1 dag niet meer )

Maar dan moet ik eerst weer een trekdraad door m'n kruipruimte zien te krijgen omdat er al wel water en stroom is aan de voorgevel maar nog geen perslucht....

Die voorzieningen zijn speciaal aangebracht omdat anders de voordeur altijd moest open blijven...niet ideaal als er katten lopen en als het wat frisser is (extra stookkosten voor niks )

Comment

Dit lijkt me wel wat : 30 meter kabel inbegrepen 12 bar
                            85€ , als ik deze voor die prijs hier krijg is ie verkocht.

Comment

Ik droog mijn auto's al 15 jaar met ne bladblazer van Toro , blaast tegen 420 per uur, da ze daar maar eens achterkomen :-)

Comment

Working...
                              X