Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Is er shampoo met azijn in om kalk te neutraliseren.Ik moest vroeger auto 's opmaken voor de verkoop,je bent gans de dag bezig.Men kuist en kuist maar.Die witte vlekken kunnen ook kalk zijn ,dus geen vetvlekken.
Wie kent het ?
Op de ruit zie je dat meest.Er zijn een X aantal produkten.Veel betrouw ik er niet meer.Als je dan een vers busje gaat halen staat er weer iets anders in 't schap.Kies maar , op goed geluk.
Waar moet ik op letten dan,met alcool,er zelf azijn in doen ;mss zelfs ammoniak.Ik denk dat je maar 1 keer mag wrijven met de keukenrol en weggooien .Je moet dan met de ruit naar de zon gaan staan zodat je goed ziet.Of is wekelijks onderhoud beter dan om de 3 mnd.?
Oh ja,ik ben roker.
Op de ruit zie je dat meest.Er zijn een X aantal produkten.Veel betrouw ik er niet meer.Als je dan een vers busje gaat halen staat er weer iets anders in 't schap.Kies maar , op goed geluk.
Waar moet ik op letten dan,met alcool,er zelf azijn in doen ;mss zelfs ammoniak.Ik denk dat je maar 1 keer mag wrijven met de keukenrol en weggooien .Je moet dan met de ruit naar de zon gaan staan zodat je goed ziet.Of is wekelijks onderhoud beter dan om de 3 mnd.?
Oh ja,ik ben roker.
Misschien een domme vraag? Gebruik je niet teveel shampoo...dikwijls gebruiken mensen teveel zodat er zeepresten achterblijven.
Een goede ruitenreiniger verwijdert meestal de meeste kalksporen van je ruiten.
Hoe beter je wagen in de wax staat; hoe minder invloed heeft de kalk.
weinig shampoo gebruiken; goed afspoelen en niet te lang wachten met drogen. Indien mogelijk uit de zon wassen.
klein vraagje en ff beetje offtopic, mijn schoonzus parkeert altijd onder een brug, er sijpelt water door de brug op de voorruit, nu heeft ze witte aanslag op de voorruit, die er met niets is af te krijgen.
Tis waarschijnlijk salpeterzuur van de beton ofwel kalk.
gelukkig is t maar een ford fusion:lol, iemand raad?
Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
al geprobeerd, denk eerder aan salpeterzuur, is er precies ingebakken net als in de lak van t dak
als het echt van het beton komt (cement) kan je is proberen met zoutzuur .
ik heb een vijftal jaren gereden met betonmixers en om die mooi glimmend te houden word er dagelijks bij de wasbeurt een beetje zoutzuur in het water gedaan doe je dit niet dan heb je na 2 weken een grijze vrachtwagen.
bij sterke vervuiling 1 koffiekop bij een volle emmer water , anders minder.
probeer op je carroserie eerst ergens waar niemand het ziet. pas goed op dat je het onverdunde spul niet in je ogen krijgt want dat brand verschrikkelijk (en vrij lang).handschoenen zijn nodig als je wondjes aan je handen hebt.
suc6 ermee
greetz
ferre
Regenwater gebruiken om je auto te kuisen, da's de beste oplossing. Ik heb daar speciaal ne regenput voor laten plaatsen.
1 dopje one-two-three wax (niet meer!) in een emmer regenwater, en afspoelen met regenwater.
Ik doe dat al jaren en heb al jaren geen auto meer afgedroogd.
En steeds staat die te glimmen, zonder strepen. Prima voor de wekelijkse wasbeurt.
Grootste voordeel haal ik dus uit 't regenwater, niet uit 't product.
M'n overbuur zit z'n auto altijd nog een half uur af te zemen, ik doe dat nooit.
als het echt van het beton komt (cement) kan je is proberen met zoutzuur .
ik heb een vijftal jaren gereden met betonmixers en om die mooi glimmend te houden word er dagelijks bij de wasbeurt een beetje zoutzuur in het water gedaan doe je dit niet dan heb je na 2 weken een grijze vrachtwagen.
bij sterke vervuiling 1 koffiekop bij een volle emmer water , anders minder.
probeer op je carroserie eerst ergens waar niemand het ziet. pas goed op dat je het onverdunde spul niet in je ogen krijgt want dat brand verschrikkelijk (en vrij lang).handschoenen zijn nodig als je wondjes aan je handen hebt.
suc6 ermee
greetz
ferre
en de lak, zou t niet bijtend zijn? camionlak zal wel andere/dikkere lak zijn, but thx
Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
1 dopje one-two-three wax (niet meer!) in een emmer regenwater, en afspoelen met regenwater.
En steeds staat die te glimmen, zonder strepen. Prima voor de wekelijkse wasbeurt.
M'n overbuur zit z'n auto altijd nog een half uur af te zemen, ik doe dat nooit.
Jij bent verstandig genoeg om het water niet gewoon continu over de lak wrijven, zonder het effectief te verwijderen.
Bij mij is 't regenwater met een scheutje detergent. Afspoelen met de gieter en de grootste nattigheid in de rapte wegzemen. De resterende druppeltjes drogen, zonder sporen na te laten, mooi vanzelf op.
awel, probeer dat eens zonder te zemen
Ook geen druppeltjes hoor.
Als je ze wel hebt, is je detergent niet voldoende afgespoeld (ik doe dat wel met de tuinslang met sproeikop dus a volonté).
awel, probeer dat eens zonder te zemen
Ook geen druppeltjes hoor.
Als je ze wel hebt, is je detergent niet voldoende afgespoeld (ik doe dat wel met de tuinslang met sproeikop dus a volonté).
Liever lichtjes zemen, zeker in de lente. Anders droogt dat stuifmeel mee met die druppels op en dan heb je weer plekken hé.
Comment