Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Carchimp - gamma-review
Collapse
X
-
@A160 Ik heb deze ook klaarstaan die je even mag aan een review onderwerpen
Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Dacht eerst dat het hand creme was.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenDacht eerst dat het hand creme was.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dforce.Be Bekijk BerichtenKan er misschien wel voor dienen ik zal het even laten testen en hou je op de hoogteden borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Carchimp - gamma-review
Vandaag de wax aan een testje onderworpen. Proefobject was weerom misses Mini Cooper.
Gewassen met de Carchimp Shampoo, daarna met de paintcleaner aan de slag gegaan (blauwe HEX-pad op DAP900v2).
Vervolgens een heel dun laagje wax aangebracht.
Visual:
De wax komt in een plastieken potje, met een zwart draaideksel.
Het ziet er best wel kwalitatief uit. Op het etiket vind je de (Engelstalige) gebruiksaanwijzing.
De wax is geel en ruikt nogal sterk naar banaan (logisch, met die naam 😀 en kokos. Het is een smeuïge paste-wax, die niet kruimelt.
Gebruik:
Ik bracht die aan met een GlossIt-foampad. De structuur van de wax laat toe die heel dun aan te brengen.
De wax kreeg een uurtje om te curen. Op de bruine carrosserie-delen kon ik vlot uitbuffen, op het uni-zwarte dak vroeg het net wat meer inspanning.
Het resultaat is een mooie, diepe reflectie.
Voor een 'ultieme wetlook' wordt een tweede laagje aangeraden, misschien doe ik dat morgen nog wel, als ik een gaatje vind tussen de Sinterklaasgekte.
Prijs: 48 euro,
Hiermee is de wax duurder dan bv. de klassieke Poorboys Natty's Blue Paste, maar zit die nog steeds aan de onderkant van het middengamma.
Zoals bij de andere producten van Carchimp heb je er miniem weinig van nodig.
Qua standtijd positioneert Carchimp deze wax eerder als showwax dan als een bescherming van lange duur. Lets wait & see.
.Last edited by A160; 06/12/2015, 11:05.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
De leder-producten (leather-Cleaner & -Oil) staan nog niet volledig op punt, maar ik kreeg toch een sample'tje van elk.
Proefonject:
De bolsters van de zetels bestaan uit toffee-bruin leder.
De chauffeursstoel werd een beetje vuil van het in- & uitstappen.
Gebruik:
Ik gebruikte de Cleaner op een make-up-padje (klein stukje leder, en ik wou niet op de stof kliederen).
Leder werd weer mooi proper, en heeft nu weer dezelfde kleur als de andere lederen stukjes)
Alle leder en andere toffee-kleurige stukken werden met de leather-oil ingewreven (weer met een make-up-padje).
Ik liet die een kwartiertje intrekken, en wreef ze daarna op met een zachte microfiber-doek.
Resultaat is een mooi mat leder. Het leder is niet glad geworden, wat een plus is.
Het product is bijna klaar, enkel nog wat aan de geur sleutelen: nu ruikt het veel te sterk naar 'oude boekentassen'. Wetende dat ik alleen maar de bolsters gedaan heb, hoe,straf moet dat niet zijn als je een vollederen interieur behandeld 😀.
Maar het zijn dus pre-serie samples, het komt dus wel slim.
.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
De rest van de auto werd ook met de samples gedaan:
Eerst de velgen met de wheelcleaner, vervolgens de auto gewassen met 5 ml shampoo op een emmer van 10 liter.
De spraysealant was nog mooi aanwezig op het dak, eigenlijk wel leuk voor een productie dat je gewoon sprayt op de natte lak
De kunststof delen van het interieur kregen een pufje interiordetailer (een van mijn favoriete producten tot nu toe).
De ramen zijn proper gemaakt met de glasscleaner, volgens de aanwijzingen van Michaël in het topic 'voorruit kuisen met de zon erop', en met de winter voor de deur vond ik het nuttig om een verse laagje sealant aan te brengen.
De Goodyears werden met de tyre-dressing weer mooi zwart gemaakt. De banden waren bij de wielenwissel in het voorjaar geschrobd, maar niet in een dressing gezet. Daardoor hadden ze een beetje een te grijze schijn naar mijn gedacht. Nu zijn ze weer mooi diepzwart, met een licht satijn schijn.
Daarmee heb ik quasi alle staaltjes getest, en hier een writedown gepost. Enkel nog de APC en de claylube. Kleien zal waarschijnlijk niet meer voor deze winter zijn.
Conclusie: voor een nieuw merk biedt Carchimp een mooi gamma, aan eerlijke prijzen.
De producten zijn van goede kwaliteit, relatief eenvoudig in gebruik.
De Carchimp-spullen zijn zeer zuinig in gebruik, je hebt er heel weinig van nodig, waardoor ze nog meer bang for the buck geven.
Het gamma is inmiddels aangevuld met pads, droogdoeken en detail-borstels.
Het enige wat ik nog mis, is een goede quickdetailer, maar daar wordt ook aan gewerkt, blijkbaar.
.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Carchimp Glass Sealant at work.
Ligt er nu een week of vier, en een kleine 3000 km op. De auto staat ongelooflijk vuil2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Carchimp - gamma-review
Spraysealant na +5 weken, en iets meer dan 6.000 km.
Na het foamen, voor het wassen:
Voor een product dat je gewoon op een natte lak mag spuiten, voor het afdrogen, best wel impressive.
Vandaag heb ik de auto na het wassen behandeld met de paintcleaner (met de DAP 900).
Daarna een laagje glaze (Autofinesse Ultra Glaze), en afgetopt met een laagje Carchimp Banana Wet Paste Wax.
Toen ik de auto weer buiten reed, om de garage te dweilen, begon het te regenen.
Morgen hopelijk droog weer, zodat ik een foto kan nemen.
Maar alvast een sfeerbeeldje, 't is bijna kerstmis, dan mag dat😀2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dforce.Be Bekijk BerichtenBedankt voor de mooie (p)review!
Carchimp is nog in "pre"release" vandaar dat er nog niet veel informatie te vinden is
Beste,
Daarnet even op uw website gekeken (mijn buske Turtle Wash is bijna leeg) en had toch graag een opmerking gegeven.
Gezien de achtergrond van de site had ik toch graag een mogelijkheid gehad om de Nederlandse taal te kiezen om de gegeven informatie te kunnen lezen.
Voor een mens als ik met mindere kennis van vreemde talen leest dat net ietsje makkelijker.
groeten
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
OK, maar is toch niet echt hetzelfde.
Als ik bv kijk op de site van Carchimp bij de autoshampoo, dan zie ik een beschrijving en een dosering .
Op de site van Dforce zie ik enkel een flesje en een prijs.
Comment
-
Michaël zal je met plezier alle info verschaffen die je wil.
Het is een nieuw merk, het zal een beetje tijd vergen om voor alle producten een meertalige beschrijving aan te leveren.
Er wordt immers meteen met een uitgebreid gamma gestart.
Uit ervaring kan ik zeggen dat de producten eenvoudig in gebruik zijn, en je er echt minimale hoeveelheden van nodig hebt.
De shampoo is bv. PH-neutraal, en bijgevolg vriendelijk voor je waxlaagje en voor je handen. Een dopje van 5ml (echt quasi niks) volstaat voor een mooi schuimende emmer van 10 liter.
Als je gaat vergelijken met de shampoo van Turtle ga je werkelijk een heel verschil opmerken: een fles kost meer, maar door de lage dosering ga je er veel langer mee doen (het klinkt als een reclame voor Dreft-afwasmiddel😀.
Je washmitt gaat ook beter 'glijden' over je lak.
De hoeveelheid schuim zegt niets over de reinigende eigenschappen. Deze schuimt, maar niet zo zot veel dat je amper nog water in je emmer hebt.
Ruikt ergens vaag naar citrus, maar niet overdreven (kan ook moeilijk gezien het weinige product dat je moet gebruiken)2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk BerichtenOK, maar is toch niet echt hetzelfde.
Als ik bv kijk op de site van Carchimp bij de autoshampoo, dan zie ik een beschrijving en een dosering .
Op de site van Dforce zie ik enkel een flesje en een prijs.
ondertussen mag u mij steeds contacteren voor verdere informatie!
Comment
Comment