Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorruit kuisen met de zon erop

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Voorruit kuisen met de zon erop

Kuisproducten is steeds maar zoeken denk ik. Ik kuis mijn voorruit zoveel mogelijk met de zon er op.
    Dan zie je meteen waar er nog vetplekken of kalkplekken zitten. Hoe men dat binnenshuis doet weet ik niet. Wellicht eenmaal wrijven en meteen nieuwe stukje keukenrol gebruiken bij nieuwe veging.
    Momenteel gebruik ik ruitenreinigingsmiddel voor winter, gedaan met 't zoveelste ruitenreinigings-buske.
    Maar zou men binnenshuis geen staanlamp of spot op je ruit kunnen plaatsen, je ziet dan de vuile plekken of die lichte waas ?
    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Ruiten poetsen terwijl de zon erop staat is sowieso not done : ze drogen te snel en daardoor heb je ook sneller last van "strepen" en "vegen".

Maar, wat is nu eigenlijk je vraag ?

Comment

Soms denk je dat de ruit grondig is gereinigd, tot plots de zon erdoor schijnt tijdens het rijden.
      Dan zie je pas dat de ruit toch niet goed zuiver is.

Hij zou dit waarschijnlijk onmiddellijk bij het reinigen willen controleren door de zon op een of andere manier te simuleren met een lamp oid.

Drogen met keukenrol, dat komt niet goed.
      Last edited by taiko; 29/11/2015, 10:05.

Comment

gazettenpapier, maar wielscheel is oud genoeg om dat al geprobeerd te hebben

Comment

Regenwater!

Comment

Als die vegen weg zijn heb je direct 3 megapixel beter zicht. En in eenmaal je ruit kuisen lukt mij ook niet , 10 à 20 keer moet ik terug over 't zelfde plekje gaan.
            Ik weet dat crossers ammoniak in hun ruitensproeierbakje erbij mixen. Dus vet is toch iets hardnekkig dat uiteen wrijft ipv eraf.
            Dus herhalen met je busje kuismiddel en keukenrol zal normaal zijn ipv het fabeltje wis en weg (1 maal).
            Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

een goed product is regel nummer voor vind ik, na de normale wasbeurt liefst met regenwater.
              en dan 2 microvezeldoeken
              en idd niet in de zon poesten, toch niet in de zomer. in de winter heb je er minder last van
              Last edited by ; 29/11/2015, 15:49.

Comment

Crossers mixen geen ammoniak in hun ruitensproeierbakje ... dit bakje is immers een overbodig attribuut omdat bij deze auto's ook geen enkele beglazing meer aanwezig is.

Instanet, degelijk poetspapier en een droge propere microvezeldoek, daarmee moet het lukken ... niet roken in de auto zorgt ervoor dat je ruiten véél langer proper blijven.

Hoe kom jij aan vet op je ruiten dat je uiteen wrijft ?

Comment

In een lege emmer één druppeltje dreft, geen twee, giet hierbij een liter leidingwater daarmee wassen en afdrogen, herhaal het wassen en afdingen 2 à 3 keer, al naargelang de vettigheid van de ruit. Wrijf ze de laatste keer droog met een microvezel en je hebt een zuivere ruit :-)
                  (O (......) O)

Comment

Wielscheel, je gebruikt Instanet als spray en begint dan onmiddellijk de ruit droog te vegen.
                    Je vergeet de ruit eerst grondig nat te reinigen met een zachte doek of spons alvorens te drogen.

Methode van BoeD is veel beter. Dreft ontvet ook veel beter dan Instanet.
                    Glazenwassers gebruiken dit ook, eventueel met een drupje ammoniak.
                    Maar voor de wagen beter geen ammoniak gebruiken.
                    Last edited by taiko; 29/11/2015, 16:57.

Comment

Je moet gewassen microvezeldoeken gebruiken. Instanet geeft toch een goed resultaat? Of eens goed afkuisen met lauw water en dan nogmaals met instanet en een nieuwe doek om het streeploos te krijgen.

Ramen wassen kan inderdaad erg goed met ammoniak/dreft/azijncombinaties, dat doe ik ook. Maar het belangrijkste is om de ruit met een goede wisser droog te wrijven en dat kan toch helemaal niet in een auto.
                      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Vind je niet dat je overdrijft ? Na het wassen met gazetten papier of micro vezel doek droogvegen en als er een vlekje opblijft dan is dat maar zo of heb jij een Ferrari 250 gto die je via de veiling gaat wegdoen.

Comment

Dit is hoogstwaarschijnlijk de grootste ergernis van meesten,
                          de ruiten van de wagen op een efficiënte en eenvoudige wijze reinigen,
                          en daarbovenop een streeploos resultaat bekomen.

Echter met de correcte techniek is dit probleem vrij eenvoudig te verhelpen.
                          Om de ruiten eenvoudig en streeploos te reinigen raden wij volgende zaken aan:

1. Speficieke microvezel glasdoek
                          2. Universele microvezel doek
                          3. Effectieve glas reiniger

Het stappenplan om de ruiten streeploos te reinigen is als volgt:

1. Vernevel de glass reiniger voldoende op de universele microvezel doek,
                          zodat deze voldoende nat is om de reiniger over te brengen naar het oppervlak.

2. Wrijf met de microvezel doek over het glazen oppervlak om de reiniger aan te brengen en deze open te spreiden, tijdens dit process zal je reeds een deel van de vervuiling van het oppervlak verwijderen.

3. Stap drie wordt vaak vergeten maar dit is echter een belangrijke stap om een goed resultaat te bekomen. Draai de universele microvezel doek om naar een droge zijde. Verwijder met deze zijde de overgebleven vervuiling van het oppervlak. Dit zal ervoor zorgen dat een streeploos resultaat eenvoudiger te bekomen is.

4. Gebruik vervolgens de specifieke glasdoek om een streepvrij resultaat te bekomen, een glasdoek pluist niet, en laat ook geen structuur na.

5. Indien de ruit nog niet 100% helder of proper is, raden we aan om deze behandeling even te herhalen, het is hierbij ook belangrijk dat alle stappen opnieuw doorlopen worden.
                          Deze methode is identiek voor de binnenzijde van de ruiten.

Neem gerust even een kijkje op onze FAQ pagina,
                          deze wordt binnenkort voorzien van nog meer handige handleidingen zoals deze
                          http://www.dforce.be/faq.php

Comment

Carchimp😍
                            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Na veel miserie met ruiten haal ik het beste resultaat met een detailspray (momenteel Gloss-it). Vooraleer de wagen af te drogen detailspray op lak en ruiten. Afnemen met zachte microvezeldoek. Prachtig resultaat en twee vliegen in één : lak behandeld met een vloeibare wax en ruiten zijn in eenzelfde beweging ok. En bovendien rollen d waterdruppels bij regen er gewoon af. Wel niet zien op een spuitje spray.
                              BMW M2 Coupé
                              Audi S5
                              Nobody is Perfect!

Comment

heb je dan geen film(pje) op je ramen liggen ? (zichtbaar van binnen naar buiten, bij lage zon)
                                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ik doe dat ook steeds met QD.
                                  Nooit last van strepen.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

En aan de binnenkant?

Vooral bij sedans of coupe's is die achterruit proper krijgen/houden enorm ambetant.

E30SHOP.be
                                    - Alles voor uw BMW E30.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                                      En aan de binnenkant?

Vooral bij sedans of coupe's is die achterruit proper krijgen/houden enorm ambetant.
                                      De werkwijze die we hier geplaatst hebben, werkt ook prima voor de binnenzijde van de ruiten.
                                      Alleen zijn die soms wat moeilijker te bereiken.

Een QD kan inderdaad helpen om de ramen streeploos te krijgen,.
                                      Ook een gewone laksealant kan je aanbrengen om die daarna uit te wrijven.
                                      Maar dan kan je evengoed een specifieke raamsealant aanbrengen wat beter zal werken hiervoor.

Comment

niets gaat beter dan een beetje allesreiniger op een spons en daarna krantenpapier
                                        dat is wat ik er van denk
                                        Z4 M40i

Comment

Working...
                                        X