Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Commandant Super Wax M7. heeft iemand dit al gebruikt?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Commandant Super Wax M7. heeft iemand dit al gebruikt?

Hoi,
    ik zoek een wax voor mijn bmw, ik wil niet dat de glans weggaat.
    Heeft iemand hier een aanrader? Ik ken namelijk niets van wax.
    Ik heb dit bij iemand in de garage zien staan maar ik weet niet of het een goede keuze is?

Mvg.

Commandant heeft een niet zo'n goede naam in het detail-milieu, is iets van de jaren 70-80.

Als je niet al een niet al te dure wax zoekt, kijk dan eens voor Poorboys Nattys Paste Wax of Soft Fusso 99.
    Allebei te koop in de webshop van WaxIT.

De laatste bevat nogal wat fillers, die kleine (was)krasjes maskeren. Ze claimen een lange standtijd.
    De Poorboys is wat simpeler van opzet, brengt uiterst gemakkelijk aan, en ruikt naar kauwgomballen. Houdt een maand of twee, drie.
    Standtijd kun je wat rekken door een goede quickdetailer te gebruiken na elke wasbeurt.

Wil je een echte showwax, met wat meer bling, maar kortere standtijd, dan zijn er tal van mogelijkheden - ik gebruik momenteel de Carchimp Banana Paste Wax, te verkrijgen bij Dforce.be, ook op het forum aanwezig.
    De glansfactor is echter voor 90% aan de correcte voorbereiding toe te schrijven:
    Kleien, polijsten,... Wax is slechts de kers op de taart.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
      Commandant heeft een niet zo'n goede naam in het detail-milieu, is iets van de jaren 70-80.

Als je niet al een niet al te dure wax zoekt, kijk dan eens voor Poorboys Nattys Paste Wax of Soft Fusso 99.
      Allebei te koop in de webshop van WaxIT.

De laatste bevat nogal wat fillers, die kleine (was)krasjes maskeren. Ze claimen een lange standtijd.
      De Poorboys is wat simpeler van opzet, brengt uiterst gemakkelijk aan, en ruikt naar kauwgomballen. Houdt een maand of twee, drie.
      Standtijd kun je wat rekken door een goede quickdetailer te gebruiken na elke wasbeurt.

Wil je een echte showwax, met wat meer bling, maar kortere standtijd, dan zijn er tal van mogelijkheden - ik gebruik momenteel de Carchimp Banana Paste Wax, te verkrijgen bij Dforce.be, ook op het forum aanwezig.
      De glansfactor is echter voor 90% aan de correcte voorbereiding toe te schrijven:
      Kleien, polijsten,... Wax is slechts de kers op de taart.
      bedankt voor je reactie
      heeft polijsten met de hand eigenlijk veel nut? Welke gebruik jij?
      Hoe dikwijls klei jij je auto?

Comment

Auto klei ik 1 keer per jaar, in het voorjaar, polijsten doe ik machinaal, 1 of 2 keer per jaar.

Polijsten met de hand is een hele arbeid, voor een ca va resultaat. Een DAP-machine is zijn geld waard, zeker als liefhebber.
        Wil je niet polijsten, kun je altijd opteren voor een glaze, (Autofinesse Ultra Glaze, Poorboys BlackHole) of een zn. all-in-one, zoals Autofinesse Tripple, Autoglym Super Resin Polish (oldskool).
        Boven een glaze zet je dan een waxke. Boven die A-I-O kan dit eventueel ook.

Ik heb momenteel Poorboys Natty's Blue Paste Wax en Carchimp Wet Banana Wax staan.
        Daarnaast heb ik nog een flacon Collinite 845 Insulator Wax staan. Deze is een klassieker onder vloeibare waxen, en is gekend om zijn lange standtijd, waardoor vele dit gebruiken als winterbescherming (riekt wel enorm chemisch).
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Working...
        X