Mededeling

Collapse
No announcement yet.

IGL coatings

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• IGL coatings

na uitvoerig testen zijn wij met ons bedrijf overstag gegaan om aan de slag te gaan met de producten van IGL.
    Alle producten van wash tot spraysealant zijn overigens ontwikkeld om zo weinig mogelijk schade te berokkenen aan het milieu (low VOC) niet dat dit een punt kan zijn om onze benzine slurpende en diesel stokende auto's te behandelen, maar als u bv met een E-voertuig rijdt kan het wel een leuk pakketje vormen.

de shampoo, velgenreiniger, bandendressing, interieurcleaner,... het ganse assortiment is beschikbaar en zijn ondanks ontwikkeld te zijn met oog voor het milieu vergelijkbaar of is sommige gevallen zelfs beter dan hun broers en zussen bij grotere merken zoals GYEON en Nanolex. Dus zeker aan te bevelen.

Waar de producten van IGL beter en veel beter zijn naar mijn bescheiden mening is op gebied van coatings. De coatings bestaan in 3 grote varianten, die ervoor zorgen dat er voor elk budget wat wils is.

Beginnen doe ik met de IGL POLY
    de poly bestaat uit 70% gemodifieerd silica en na binding met uw lakwerk resulteert deze in een hardheid van 8H. de poly komt met een garantie van 1j

de tweede coating uit het gamme is de QUARTZ
    Quartz bestaat uit 80% gemodifieerd silica en resulteert in een hardheid van 9H, vergelijkbaar met de topcoatings van GYEON en nanolex. Deze komt met een garantie van 2j

De laatste en tevens DE topcoating is de IGL KENZO, bevat 100% gemodifieerde silica, en ken vooral geen gelijke in de coatingwereld. met een hardheid van 10H is het momenteel ook de hardste coating beschikbaar. komt met een garantie van 4J.

nu los van de cijfers en garantieduur, wat alleen maar marketingstrategieën zijn en in mijn ogen minder belangrijk dan effectiviteit van het product.

Poly is een ideaal product voor mensen die low budget toch hun wagen een diepe glans willen geven en waterafstotende eigenschappen willen bezorgen. Die meer zijn werk dan wax en sealant. goed product voor zijn prisj

De quartz is eigenlijk in mijn bescheiden ogen al een topproduct, de glans op de wagens die van dit spul afkomt is werkelijk fantastisch. veel diepere lakkleur, glans versterkt ook enorm! waterafstotende eigenschappen zijn zeer goed te noemen. ivm gevestigde waarden zoals Gyeon en nanolex moet deze coating zeker niet onderdoen.

Maar graag vestig ik de aandacht op de IGL Kenzo, ondanks de belachelijke naam, maar wat een schitterend product is dit. het is een 2k coating waarbij een eerste laag van 100% silica wordt aangebracht en daarna een extra waterafstotende laag.
    Deze combinatie resulteert in ongekende glans en diepte van het lakwerk. Geen enkele coating die ik ooit testte of getest heb komt enigszins in de buurt van wat dit product bereikt.

ik weet dat onbekend ook vaak onbemind betekend in belgië, maar wij hebben de stap gezet om met deze milieuvriendelijke producten aan de slag te gaan en hebben tot op vandaag schitterende resultaten bereikt en vele klanten tevreden kunnen stellen.

In belgië is dit een exclusief product daar wij momenteel de enige detailer zijn die gecertificeerd is om kenzo te mogen aanbrengen. in combinatie met uw ecovriendelijke wagen kan dit een schitterend pakket vormen

voor meer info: info@bd-ccc.be
    www.bdcustomcarcare.be
Working...
X