Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke Wax laat geen witte waas na op plastic ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke Wax laat geen witte waas na op plastic ?

Hallo ,

Volgende week ga ik mijn nieuwe CLC Coupé ophalen, en bij deze wil ik ook wat nieuwe wax aankopen.

Bij mijn huidige X5 en vorige X3 had ik soms witte waas op bumpers, dorpels en wielbescherming als ik ze niet afplakte.

Tot nu toe gebruikte ik altijd Wax en detailproducten van meguiars.

Wat raden jullie aan voor witte waas te vermijden ?

Blijkbaar geen waas bij Turtle wax ?

Klopt dit ?

Turtlewax is een categorie minder dan Meguiars.
    Ik ben trouwens geen fan van Meguiars: op zich geen slechte spullen, maar je betaalt de marketing eromheen dubbel en dik. Er zijn betere alternatieven, voor minder geld: Autofinesse, Poorboys (oldskool, maar ze hebben een paar klassieke toppers in hun gamma), Chemical Guys,...

Ofwel ben je wat voorzichtiger met je wax, ofwel moet je afplakken
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Wax is niet meer van deze tijd.

Comment

Het is nu mijn tweede zwarte auto na elkaar en heb zeker al 10 verschillende producten gebruikt.
        Het beste voor mijn zwarte auto is dit:
        Bestaat in verschillende kleuren en laat geen sporen na op kunststof.
        http://
        Z4 M40i

Comment

En wassen met dit:
          http://
          Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse
            Wax is niet meer van deze tijd.
            Goh ja, je hebt inderdaad ook nog sealants, die de synthetische variant zijn van waxen, en wat langer houden, maar een minder diepe glans zouden geven, en sinds een paar jaar ook coatings.
            Coatings bieden de beste bescherming maar zijn technischer om aan te brengen, en vaak ook kritisch voor wat droogtijden betreft. Hun glans is ook eerder koel en glas-achtig.

Een echte carnauba-wax is nog altijd iets dieper en warmer van glans, imho. Personal opinion, ieder zijn goesting hierin.

Comment

en wilt ge het u helemaal makkelijk maken: spray wax. Laat zich haast zo makkelijk aanbrengen als een quick detailer. Ok houdt niet zo lang als een normale wax, maar net het gemak van het aanbrengen maakt dat je een hele auto op nog geen 20 minuten gedaan hebt. Niets afplakken, gewoon opspuiten, uitwrijven met microvezeldoek en onmiddellijk daarna met een propere microvezeldoek terug afnemen. En de rubbers hebben terug de satijnglans dat ze normaal hebben.
              Spray wax van Mothers heb ik altijd een goede gevonden. Niet duur voor wat het is en mooie glans als resultaat.
              www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                en wilt ge het u helemaal makkelijk maken: spray wax. Laat zich haast zo makkelijk aanbrengen als een quick detailer. Ok houdt niet zo lang als een normale wax, maar net het gemak van het aanbrengen maakt dat je een hele auto op nog geen 20 minuten gedaan hebt. Niets afplakken, gewoon opspuiten, uitwrijven met microvezeldoek en onmiddellijk daarna met een propere microvezeldoek terug afnemen. En de rubbers hebben terug de satijnglans dat ze normaal hebben.
                Spray wax van Mothers heb ik altijd een goede gevonden. Niet duur voor wat het is en mooie glans als resultaat.
                Ja was ondertussen hier ook al uitgekomen op een spray : Meguiars ultimate quik wax

iemand nog ervaring met spray wax ?

Comment

Spraywax en spraysealant van Carchimp heb ik nog gebruikt.
                  De sealant was top. Zelfs een relatief lange standtijd voor een spray on, wipe off (mocht zelfs op een natte lak).
                  De spraywax vond ik ambetanter om af te nemen dan een quick detailer genre Autofinesse Finale, en de standtijd en glans waren niet significant beter.

Comment

Mothers vond ik dan net weer wel makkelijk in gebruik. Meg's gebruik ik nooit meer. Je begint met een vettige plek weg te wrijven aan de voorkant vd auto en voor je het weet zit je aan de achterkant vd auto. Voor de prijs dat het kost niet altijd even makkelijk in gebruik. Dan zijn er andere goedkoper en makkelijker.
                    www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

Goh ja, je hebt inderdaad ook nog sealants, die de synthetische variant zijn van waxen, en wat langer houden, maar een minder diepe glans zouden geven, en sinds een paar jaar ook coatings.
                      Coatings bieden de beste bescherming maar zijn technischer om aan te brengen, en vaak ook kritisch voor wat droogtijden betreft. Hun glans is ook eerder koel en glas-achtig.

Een echte carnauba-wax is nog altijd iets dieper en warmer van glans, imho. Personal opinion, ieder zijn goesting hierin.
                      Ik heb die van Chemical guys gehad Pete 53 en om aan te brengen en af te halen zijn die wel makkelijk + geeft een mooie glans maar die gaven ook wel witte waas.

Comment

Ik denk deze is te proberen : Speed demon wax

Comment

Eerder een quickdetailer dan een wax?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten

Ik heb die van Chemical guys gehad Pete 53 en om aan te brengen en af te halen zijn die wel makkelijk + geeft een mooie glans maar die gaven ook wel witte waas.
                            pete's 53 moet je na een uurtje altijd nog eens nawrijven, maar inderdaad makkelijk om aan te brengen en geeft mooie glans
                            www.peugeotforum.be

Comment

Ik met niet veel producten ervaring, ik gebruik altijd Collinite #845. Ik doe het over heel men auto, ruiten, plastiek, maakt niet uit. Beschermd en doet glanzen en uiterst zuinig product ook.
                              Doordat je zo weinig nodig hebt is het ook heel vlot aan te brengen met de hand. Prijs kwaliteit is het niet te kloppen, zo lijkt het toch.

Ik heb deze How-To gevonden:
                              Collinite #845: The Definitive How-To Guide For This Legendary Wax If you build a better mousetrap, the world will beat a path to your door. For over seventy-five years the name Collinite has been synonymous with quality, value, and durability, that's what Collinite Wax Products has been...

Comment

vandaag dan maar auto finesse tough coat genomen via Wax -it
                                hopelijk geen witte waas op de bumpers , kon het eigenlijk niet terugvinden.
                                benieuwd of deze efectief 4 tot 5 maanden gaat werken

dus iemand al gebruikt ? witte waas ? moet ik afplakken ?
                                Auto Finesse Dual LSP Applicator Pad
                                Auto Finesse Tough Coat - 500ml

Comment

PM

Comment

Nu pas topic gezien, ik zou eerder scholl shampol aanraden dan. http://www.wax-it.be/webshop/scholl-...poo-500ml.html

specifiek ontworpen om geen wite waas achter te laten op plastiek, bevat polymeren die hydrfobisch effect hebben. Is wel een all-in-one product dus shampoo + “wax”.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Intred Bekijk Berichten
                                      Nu pas topic gezien, ik zou eerder scholl shampol aanraden dan. http://www.wax-it.be/webshop/scholl-...poo-500ml.html

specifiek ontworpen om geen wite waas achter te laten op plastiek, bevat polymeren die hydrfobisch effect hebben. Is wel een all-in-one product dus shampoo + “wax”.
                                      Dus hiermee je wagen wassen en je verkrijgt op een makkelijke manier een mooiere glans ?

Comment

Ik heb de Scholl ook zien staan bij wax-it . Maar het blijft shampoo en ik heb nog een grote bus staan. De shampoo beschermt dan ook maar een weekje. De auto finesse 3 tot 6 maand.
                                        De autofinesse kan ik manueel aanbrengen en afwerken wat sneller is. Tot nu toe deed ik machinaal maar daar kan je de randen niet doen zonder afplakken. Ik ga de autofinesse vandaag halen. En de x5 als proefkonijn gebruiken met kleine bumpertest en zien of hier ook witte waas komt. Ik heb een filmpje gezien waar men karton steekt bij een x5 tussen bumper en carosserie en dat gaat veel sneller dan alles afplakken.

Ik zoek nog een bescherming voor mijn 20 inch AMG spaakvelgen anders vrees ik dat het veel kuiswerk gaat worden.
                                        Iemand een tip ?

Geen zin om spaakvelgen te waxen

Kan deze ?

Last edited by carman; 10/01/2018, 10:33.

Comment

Working...
                                        X