Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schoonmaken met enkel water

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Schoonmaken met enkel water

Ik was wel sceptisch eerst, maar je kunt dus inderdaad je auto wassen zonder producten. Ik kreeg voor vaderdag een speciale set voor de auto met een washandschoen en droogdoek in hoge kwaliteits microvezels. Je kent dat wel, je ziet ze overal liggen, maar ik denk dat je vooral moet gaan voor goede kwaliteit. In ieder geval, ik kreeg dus zo'n set, en dacht, bon, dat werkt nooit alleen met water, maar ik ga het doen zoals het staat beschreven, dan kan ik ineens bewijzen dat het niet werkt. Maar het werkt wel!
    Ik heb dus eerst binnenkant en buitenkant gedaan met de handschoen droog. Buiten had dat niet super veel zin, behalve voor de onderkant van de deuren waar toch ook wel wat vet enzo hangt.
    Daarna dus met de handschoen nat. Niet drijfnat, maar natmaken en vooral goed uitknijpen. Daarna erover heen met de droogdoek, en de auto was proper.
    Het ging niet echt sneller dan met producten, maar ook niet langzamer. Maar ik het dus totaal niets gebruikt, ook niet voor de onderkant van voor, van achter, de wieldoppen, … Tof.
    Nu, daarna heb ik de auto wel in de wax gezet uiteraard, maar ondertussen was hij dus proper zonder chemische producten!

Droog?

En heb je de auto ook eens in de zon bekeken?

Water alleen heeft niet genoeg ‘glijdend vermogen’ om een auto zonder micro-krassen te wassen. Zeep lift het vuil op, kapselt het in, en zo kan het afgevoerd worden.

2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

ge moet uwen auto als hij nieuw is gewoon lichtjes inwrijven met olie. En als ge uwen auto verkoopt die film er gewoon terug afwrijven. Klaar.

Comment

Toon maar eens wat foto’s.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Voor wat die handschoen kost kan ik enkele jaren naar de carwash gaan.
          daargebruiken ze ten minste zeep!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bølle Bekijk Berichten
            Voor wat die handschoen kost kan ik enkele jaren naar de carwash gaan.
            daargebruiken ze ten minste zeep!
            Carwash? Verdwijn van dit forum, ketter!
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Carwash? Verdwijn van dit forum, ketter!
              U vraagt, wij draaien.

Als hij accounts gaat blijven bijmaken gaat hij hier letterlijk blijven verdwijnen.
              Last edited by Gixxer; 26/12/2018, 20:26.
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
              X