Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stickers verwijderen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Stickers verwijderen

Wist niet goed waar ik deze vraag moest stellen, ik doe het dus hier.

Op onze nieuwe wagen heeft de garage enkele stickers aangebracht. Linksachter hangt een en langs beide pinkers vooraan hangen er.

Mijn vraag dus, hoe kan ik deze (lelijke) stickers verwijderen zonder natuurlijk de lak te beschadigen.

Bijkomstig had mijn vader me gevraagd of die lettertjes op de koffer (520d) ook nog verwijderd zouden kunnen worden. Toen hij de wagen bestelde heeft hij daar eigenlijk niet opgelet en hij vindt het mooier zonder.
    Dat laatste is wel helemaal niet dringend, eerder ter informatie.

Met een haardroger en veel geduld komt de lijm waarmee die lettertjes op de kofferklep plakker losser. Achteraf indien nodig lokaal wat simoniseren.

Comment

En zouden die stickers er met een haardroger ook afkomen?

Ik vind het trouwens best wel stom van de garage om stickers op de wagen te plakken. De nummerplaathouder staat immers al vol met reclame.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -Mini- Bekijk Berichten
        En zouden die stickers er met een haardroger ook afkomen?

Ik vind het trouwens best wel stom van de garage om stickers op de wagen te plakken. De nummerplaathouder staat immers al vol met reclame.
        Daar heb ik geen ervaring mee, ik zou dan ook eerst met mijn nagels proberen. Moet lukken als ze er nog niet overdreven lang op plakken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bart_6 Bekijk Berichten
          Daar heb ik geen ervaring mee, ik zou dan ook eerst met mijn nagels proberen. Moet lukken als ze er nog niet overdreven lang op plakken.
          Ik zou als volgt proberen :
          eerst heet water om de lijm te verzachten.
          Als dat niet lukt de haardroger.
          Je kan ook properen met isopropylalcohol.

Je nagels niet gebruiken, dat maakt krassen. Als je een oude tandenborstel hebt kan je die schuin afnijden. Veel minder kans op krassen.

Nadien met een lichte polish polieren.

Comment

Bijkomstig had mijn vader me gevraagd of die lettertjes op de koffer (520d) ook nog verwijderd zouden kunnen worden. Toen hij de wagen bestelde heeft hij daar eigenlijk niet opgelet en hij vindt het mooier zonder.
            Dat laatste is wel helemaal niet dringend, eerder ter informatie.
            Die ggan er nomaal vrij gemakkelijk af.
            Haardroger erop en afpeuteren met tandenfloss of een visdraad.
            Resten afvegen met isopropylalcohol en polieren met een lichte polish. Niet vergeten te waxen nadien.

Comment

Bedankt voor de antwoorden!

Momenteel geen polish in huis, maar ben al een tijdje van plan om een paar producten te kopen, dringend eens werk van maken dus.

Comment

gewoon een haardroger erop en voorzichtig aftrekken
                simoniseren en dergelijke hoeft niet, aangezien de wagens toch nog nieuw zijn.
                Eventueel juist eens met brandalcohol op een doek eens over de plek gaan om de laatste lijmrestjes weg te doen. nadien gewoon afspoelen.

Ik verwijder op deze manier bestickering die 5jaar op mijn wagens hangt. en dat gaat zonder problemen.

Comment

met de schuin afgesneden plastic van de tandenborstel tussen sticker en lak proberen te raken bedoel je?
                  Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                    met de schuin afgesneden plastic van de tandenborstel tussen sticker en lak proberen te raken bedoel je?
                    Ja en om de restjes eventueel af te krabben. Normaal zou dat niet nodig zijn. Zoals tuscani zei de auto is nieuw. De lijm kan nog niet zo verhard zijn.

Comment

Morgen gaan de stickers er af!
                      Nu, uit voorzorg ga ik eerst toch wat polish kopen moest ik niet alle lijm weg krijgen en om het in huis te hebben. Kan iemand me soms zeggen welk product ik best koop dan?

Ben me nog maar sinds enkele weken aan het informeren achter allerhande producten en ik moet zeggen, er bestaat veel te veel om zelf een keuze te kunnen maken...

Edit: Al eventjes hier op het forum aan het zoeken, maar vind het antwoord niet (het zal zeker wel ergens staan), maar wat is eigenlijk het verschil tussen polish en wax? Ik zou dus eerst die stickers verwijderen, eventuele lijmrestjes wegpolieren en vervolgens heel de wagen een beschermlaagje geven. Heb ik dan polish of wax nodig, of allebei?
                      Last edited by ; 17/10/2007, 12:57.

Comment

HG heeft daar een speciaal product voor, HG sticker verwijderaar. Zo heb ik al de lijmrest van m'n moto verwijderd.

Eerst met de haardroger (zeker lang genoeg) dan voorzichtig er af trekken en daarna de eventuele restjes verwijderen.

Met stickers die er nog maar net op zitten zal dat wel makkelijk zijn

Comment

Vrijdag alle stickers en lettertjes verwijderd. Product van HG gekocht en de lijm ging er perfect af. Vader content en ikke ook

Ik denk niet dat ik de lijm van de lettertjes er af zou gekregen hebben met enkel heet water en polish.

Dus @ Jupke: bedankt voor de tip

Comment

Vrijdag alle stickers en lettertjes verwijderd. Product van HG gekocht en de lijm ging er perfect af. Vader content en ikke ook

Ik denk niet dat ik de lijm van de lettertjes er af zou gekregen hebben met enkel heet water en polish.

Dus @ Jupke: bedankt voor de tip
                            Waarom niet?

Comment

Dan had je gewoon wat langer moeten verwarmen, voor je ze eraf trok.
                              Nu zit je daar met zo'n bus stickerverwijderaar voor ocharme 3 stickertjes van 2cm groot.

Comment

De stickers zelf was geen probleem. Gewoon haardroger en heet water.

Maar die lettertjes, die kwam er wel af, maar de lijm was hardnekkig en na veel wrijven en boenen bleven de restjes zichtbaar. Heb niet op de klok gekeken maar heb er echt wel veel tijd in gestoken vooraleer ik het opgaf en dat product van HG ben gaan kopen.

Binnen de 2 minuten was ik dan klaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                                  Dan had je gewoon wat langer moeten verwarmen, voor je ze eraf trok.
                                  Nu zit je daar met zo'n bus stickerverwijderaar voor ocharme 3 stickertjes van 2cm groot.
                                  Neenee, mijn moeder kon dat ook gebruiken en ik moest het toch niet betalen

En ook, het plaatsje waar ik het langste op gewreven heb, daar ging de lijm zeer traagjes wel af, maar als je goed keek bleef je een randje zien.

Comment

Is wd-40 nu wel of niet geschikt hiervoor ?

Ik lees dat het oplossen van de lijmresten geen probleem is, maar dat er wel beschadiging van de lak kan zijn. Dit heb ik ergens gevonden op het net :

Oorspronkelijk geplaatst door internet
                                    jah vooral doen met wd 40 is erg goed voor je lak...stupid
                                    collega had het over zijn lak gespoten (bedrijfsauto)
                                    kreeg ongeluk auto overgespoten krijg je kleurverschil te zien..

Comment

Ik gebruik altijd wasbenzine om lijmresten weg te krijgen. WD40 lijkt me niet zo ideaal. Dat het kleurverschil geeft bij het overspuiten is ook maar raar.
                                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Als je herspuit moet je volgens mij toch ontvetten. Als je goed ontvet, is alle WD-40 weg denk ik.