Mededeling

Collapse
No announcement yet.

leder reinigen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• leder reinigen

Ik heb een muisgrijs lederen interieur in mijn auto en dit zou dringend eens gereinigd moeten worden. Hiervoor heb ik reeds meerdere middelen gebruikt van de gewone Sunlight zeep tot een leather cleaner gekocht in een winkel voor meubels. Veel halen deze producten echter niet uit.Het vuil (zwart) blijft voor het grootste deel in de naden zitten en al bij al blijven de zetels er redelijk "vuil" uitzien. Bestaat er een middel om deze in (bijna) nieuwstaat te herstellen ?

Oorspronkelijk geplaatst door Gunther112 Bekijk Berichten
    Ik heb een muisgrijs lederen interieur in mijn auto en dit zou dringend eens gereinigd moeten worden. Hiervoor heb ik reeds meerdere middelen gebruikt van de gewone Sunlight zeep tot een leather cleaner gekocht in een winkel voor meubels. Veel halen deze producten echter niet uit.Het vuil (zwart) blijft voor het grootste deel in de naden zitten en al bij al blijven de zetels er redelijk "vuil" uitzien. Bestaat er een middel om deze in (bijna) nieuwstaat te herstellen ?
    Gliptone liquid leather en een borstel voor schoensmeer aan te brengen

Ook eerst je zetels opwarmen met een haardroger helpt

Comment

Zetelverwarming aanzetten is misschien handiger, indien aanwezig.
      Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Aangezien wij voor het eerst leder hebben in de wagen zou ik ook iets willen vragen hierover.

Mag je die zetels gewoon met een vochtige doek kuisen? Ik bedoel dan eerder het oppervlakkig afstoffen, niet om vlekken of dergelijke te verwijderen.

En dan af en toe eens zetels behandelen met goed product?
        Of zijn er belangrijke zaken die je moet doen om je interieur mooi te houden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -Mini- Bekijk Berichten
          Aangezien wij voor het eerst leder hebben in de wagen zou ik ook iets willen vragen hierover.

Mag je die zetels gewoon met een vochtige doek kuisen? Ik bedoel dan eerder het oppervlakkig afstoffen, niet om vlekken of dergelijke te verwijderen.

En dan af en toe eens zetels behandelen met goed product?
          Of zijn er belangrijke zaken die je moet doen om je interieur mooi te houden?
          Ik kuis om de 3-4 maanden mijn lederen interieur (bestuurderszetel krijgt tssdoor een extrabehandeling) met een vochtig zeemvel af en daarna smeer ik het in met ledermelk. De ledermelk heeft een cleanende en voedende functie.
          Als je dit regelmatig onderhoudt dan krijgen de zetels ook minder de kans om echt vuil te worden.
          Wanneer ik mijn auto kuis en ik dus vuile kleren draag, leg ik altijd een hoes over de bestuurderszetel vooraleer in te stappen.

Comment

Bedankt, dat is ongeveer hoe ik het in gedachten had!

Comment

Ik heb eens een foto genomen van het interieur...aan de zijkant van de passagierszetel zie je een lichtere plek...de volledige zetel werd behandeld met Meguiar lederreiniger en op die ene plek heb ik mij bijna zot gewreven...echter nog steeds bedroevend resultaat (zie rondom (zwart)...vooral in de nerven. Ik maak gebruik van een badhanddoek (stuk natuurlijk)
              De rest van de zetels ( zitvlak en ruggensteun ) zijn wel OK...

Verder : welke delen zijn echt leder en welke niet ? Centrale armsteun en middenconsole ? Dashboard...
              Ik vermoed dat dit een soort simili is. Mag die met iets efficienter behandeld worden ? Want zelfs met die reiniger gaat die wel iets lichter worden, maar veel is dat niet...
              Op de versnellingspook denk ik dat dat voornamelijk slijtage plekken zijn, niet te corrigeren ....
              Advies ?

Comment

Dat moet er volgens mij zeker uit te krijgen zijn...

Met Gliptone heb ik al gelijkaardige dingen aangepakt. Anders eens proberen met iets anders?

Mengels van water en APC of water met wasproduct (zie forum) en dan zeker nabehandelen!

Comment

Zoals gezegd Gliptone, en bij erg sterke vervuiling gewoon goei bruin zeep met een nagelborsteltje, achteraf met een voedend product afwerken natuurlijk !
                  www.perfectshine.be

Comment

Een goede APC moet normaal zonder problemen komaf mee maken.

Verder heeft ooit iemand hier eens een mooi resultaat gehaald met een sponske van Mr Proper!
                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Mengsel van Woolite-water. Verdunning 1:10 tot 1:4.

Comment

Het beste Motorkleding onderhoudsproduct vind je bij RAD | Ruime keuze aan producten ✓ Laagste Prijs Garantie ✓ Snelle levering ✓ 30-dagen retourrecht ✓

Daarmee krijg ik zelf na een vlieg-volle-zomer mijn (dan niet meer zo) wit lederen pak proper
                        En uw leer wordt er weer zo mooi soepel van!

Ook het beige intereur van mijnen oudsten zijnen Range hou ik zo proper (vooral de deuren hebben vaak last van zwarte schoenstrepen).

Ge kunt het ook online bestellen (onderaan de pagina).
                        Is toch gratis levering aan huis.
                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                        Motoren & Tjeurisme

Comment

Working...
                        X