Mededeling

Collapse
No announcement yet.

parkeren naast minder verzorgde wagens?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• parkeren naast minder verzorgde wagens?

Hello,

Wil het hier eventjes hebben over het respect van sommige mensen, ik heb mijn wagen nu al 5 maand, en het is nu al de tweede keer dat ik schade heb, als ik toekom aan mijn wagen en dat ik duidelijk weet van hoe en wie.

Deze morgen sta ik op (2 dagen later na de schade, wist nog van niets) en zie zo aan mijn achterbumper witte schreven, witte verf). Nu weet ik dat ik geparkeerd stond met nog voldoende ruimte in een rij wagens met achter mij een oude witte peugeot. Ik heb sensoren dus ik zal er zeker al niet tegen gezeten hebben (+ zonder die sensoren was ik dat ook al zeker, aangezien er ruimte genoeg was). En die heeft blijkbaar je m'en fous gedaan en er lekker tegen geschaafd.

Eens op een parking op een marktplein (zit op terras en een oude geit staat naast me, en de mensen willen iets in hun wagen steken passagierskant en je ziet hem doodleuk zonder kijken, die portier van zijn wagen zo een paar maal kletsen tegen mijn deuren, hij kijkt alleens niet of hij er msh tegen zit. Ik ging juist rechtstaan en hij reed al weg, achteruit en was ervandoor, te laat om eens die vent serieus een woordje te zeggen.

Zo zie je maar dat het belangrijk is als je je kan parkeren dat je dat doet naast een nieuwere wagen, of een merkwagen, of een heel verzorgde wagen, omdat die mensen ook gaan op passen en respect hebben, alleen al omdat er niets aan hun wagen zou zijn.

Echt frustrerend, zo toekomen aan je wagen, terwijl je hem perfect onderhoud, en dan toch met schreven zit. Waar je niets kan aandoen.

ps: vraagje, hoe krijg ik dat best eruit, de meeste schreven als ik erop wrijf zijn zowat weg te wrijven, maar zie je toch ng vaag in de lak en hier en daar zijn er toch hardere, zo korstjes dat je kunt afkrabben, maar sowieso zal dit opvallen als perfectionist op perfect gewassen en glanzende wagen.

Vermits uw vraag meer leunt naar hoe best krassen verwijderen, werd dit topic naar Car cleaning & detailing verplaatst.

Hopelijk kan men jou hier helpen maar zelf vrees ik dat het in jouw geval jammer genoeg herspuiten zal worden.

Comment

Afgelopen maandag net hetzelfde tegengekomen op de parking van Delhaize.

Ik let altijd op waar ik mijn wagen zet en probeer daarbij altijd voldoende afstand te houden van diegene die naast mij staat. Ik zet mijn wagen liever 50m verder dan dat ik in een nipt gaatje parkeer... En toch gebeurt dan zoiets.
      In mijn geval is de kras zelfs aan de kant waar geen auto's parkeren, er moet iemand tegengereden zijn die aan het manoevreren was.
      Herstelling kost mij 250€ (moet herspoten worden), en de kl****** is dat mijn franchise pas wegvalt bij een schade vanaf 500€. Leuk is anders.

Comment

Het viel wel op dat er niemand meer naast de carina wou parkeren nadat ik aangereden geweest ben.
        Het had zo zijn voordelen. MA toch ...

Comment

Btw, ik zoek dus een goeie ziel die zijn trekhaak eens in mijn achterbumper wil planten. Iemand?

Comment

Als ik met mijn kangootje rij kan me dit niet veel schelen,maar als ik met de autos van de ouders opstap ben parkeer ik mij inderdaad ook naast een "mooiere" wagen.

Je hebt zo van die mensen die bij het parkeren bewust even tegen je auto rijden.Stap dan gdv is uit en kijk even e!!!

Inde saab is er een deukje in de carosserie door iemand die zijn deur heeft opengesmeten.
            Zeer frustrerend als wagen maar 4 maand is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
              Btw, ik zoek dus een goeie ziel die zijn trekhaak eens in mijn achterbumper wil planten. Iemand?
              Met mijn kangootje wil ik wel even gewoon tegen u rijden moest dat ook helpen

Comment

ik zet me gewoon overal zonder nadenken, heb al altijd chance gehad

Comment

Mijn wagen is die minder verzorgde vrees ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                    Mijn wagen is die minder verzorgde vrees ik
                    Same here !

Maar als ik parkeer, probeer ik 't wel proper te doen, en dus niemand te ambeteren door vlak langs zijn portier te gaan staan zodat 'ie niet meer makkelijk in of uit kan stappen.

Een paar weken geleden heb 'k nog een aanvaring gehad met iemand op de parking van d'unief.
                    's Morgens stond ik quasi alleen op de parking, niemand links of rechts... 's avonds keer ik terug: links van mij staat een knappe zilvergrijze 320cd. Maar die kerel had 'm zich wel redelijk asociaal geparkeerd door in zijn vak uiterst rechts te gaan staan, zodat hij supermakkelijk in en uit kan en ik dus niet. Bon, na veel gefriemel en gemurwel geraak ik dan toch in mijn auto... blijkt dat die kerel nog in zijn auto zat en 'm mij iets wou zeggen (zijruit was naar beneden gaan). Begint 'm daar te zeveren over wat meer respect te hebben voor zijn auto en over dat als ik de mijne zo verwaarloos (wat dus nu ook niet waar is... staat mss supersmerig en met wat kleine deukjes, maar is technisch gezien wel toppie) 't nog niet wil zeggen dat ik niet naar andermans voertuig moet gaan omzien en van die dingen.
                    Ik heb gewoon mijn raampje terug omhoog gedaan en 'k ben weggereden. Dat die kerel leert parkeren voor 'm commentaar gaat zitten geven hé... OK, ik heb mijn portier in 't zijne gezet, maar dat heb ik vrij zachtjes en slechts één keer gedaan: anders kon ik echt niet in mijn auto geraken. Daar kan imo écht geen deukje van komen... of 't ijzerwerk van BMW zou weinig moeten voorstellen, maar dat denk ik niet.

Uw eigen auto graag zien als autoliefhebber, dat vind ik volkomen normaal.
                    Maar ge hebt soms ook zo van die gasten die gewoon doorflippen als iemand anders ook maar in de buurt van hun stuk blik komt... djeezes, rijd er dan niet mee hé, dan kan er zéker niks mee gebeuren.

-edit-
                    Hiermee wil ik dus zeker niet gezegd hebben dat ge geen respect voor andermans materiaal moet hebben.
                    Gewoon klakkeloos uw portier in een ander zijn portier smijten vind ik dus ook niet kunnen. Maar als ge gaat beginnen zeveren over 't feit dat ik met mijn portier 't uwe een "kusje" gegeven hebben... da's er wel wat over.
                    Last edited by sibi; 07/12/2007, 13:30.
                    Life's too short. Not to. Live it.
                    1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                    2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                    2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                    2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

idd, ik ben het volledig eens met dit topic. Ik parkeer ook veel liever naast, merk, duurdere of vezorgde wagens. Heb je veel meer kans dat de eigenaar respect heeft voor z'n kar.
                      Ik scheer niet iedereen over dezelfde kam, maar je maakt daar wel het meeste kans om je wagen zonder schade terug te vinden.

Daarom parkeer ik m'n kar altijd bij wannes boven in een hoekje onder het zicht van 3 Hi Res camera's. En daarenbuiten, prefereer ik liever een overdekte betaalparking.

Comment

Ochja, volgens mij maakt het niet zoveel uit waar je je parkeert, voor hetzelfde geld rijdt de verzorgde wagen naast je vlak daarna weg, en komt er een krel-met-onoplettende-chauffeur in de plaats staan.
                        Daarbij, ik heb het zelf al meegemaakt dat ik in het krel van mijn schoonzus (oude witte volvo 440) zat te wachten op de parking voor de bakker, en dat de bakker in zijn dikke nieuwe Mercedes S probeerde in te draaien in het plaatske naast mij, ineens voelde ik de volvo opzij geduwd worden... Dus het is niet omdat ge een verzorgde auto hebt, dat ge beter kunt parkeren. Sommige mensen hebben geld genoeg om na elk krasje hun dure bak te laten herspuiten, ik heb al SUV-trutjes zien knoeien om in een mega parkeerplaats te geraken, met de laagprofielbandjes tot tegen de stoep en met de bumpers tot tegen de grill van de wagen ervoor of erachter... Een week daarna zit daar een set nieuwe velgen op en is de bumper herspoten...
                        Ik volg Sibi in zijn standpunt, mechanisch moet een auto perfect in orde zijn, de eventuele krasjes zijn toch onvermijdelijk dus daar maak ik me niet druk om...
                        Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                          Ik volg Sibi in zijn standpunt, mechanisch moet een auto perfect in orde zijn, de eventuele krasjes zijn toch onvermijdelijk dus daar maak ik me niet druk om...
                          Akkoord, kleine krasjes kan je bijna niet vermijden als je de wagen dagelijks gebruikt.
                          Maar een kras op je bumper van +/-40cm lang zoals in mijn geval vind ik al heel straf. Op die moment moet je dat toch gewaar worden dat je tegen een auto zit. De persoon die er tegen reed heeft ferm geluk dat ik het niet zag gebeuren. Ging niet zijn/ haar leukste dag geweest zijn...

Comment

Ik pak altijd 2 parkeerplaatsen of parkeer redelijk schuin/breed zodat niemand naast me kan parkeren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                              Ik pak altijd 2 parkeerplaatsen of parkeer redelijk schuin/breed zodat niemand naast me kan parkeren
                              akkoord, ik probeer ook zoveel mogelijk er op te letten, maar ja soms kan je echt niet anders, moest naar mijn vriendin op haar kot en er was een plaats er net voor van zekers een 10 meter stond maar een auto of 4 in een straat van msh 50 meter.... dusja: had maar uit te stappen en ik was binnen, was ook ng eens aan het stormen, waarom zou ik me dan niet in een gat zetten dat 10 meter lang is voor een wagen van om en bij de 4,5 meter...

update: ik heb geluk: de verzekering betaalt me dit, aangezien de wagen het eerste jaar voor 100% is verzekerd, geen franchise, of bedragen dat ik de eerste 500 euro zelf moet betalen: mijn pa kent de verzekering ng goed, en ze gaan dit regelen...

Maar dit veranderd niets aan het feit, dat het al de 4de maal is met twee wagens: waar ik niets kan aan doen, maar door het weinige tot niet respect van andere mensen vr andermans gerief... (ps: herspuiten zal me 300 euro kosten: de twee achter bumpers eraf en spuiten.... aangezien het eigenlijk maar een 6 tal schreven en stukjes verf van zijn op een opp van 10 cm bij 20 cm: maar het valt op, zeker hij gekuist is., of mooi glanst de wagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexcars Bekijk Berichten
                                akkoord, ik probeer ook zoveel mogelijk er op te letten.
                                tot je mij tegenkomt.
                                dat is zo degoutant en egocentristisch, dat ik me er gewoon tussenzet.
                                Al sta ik met mijn spiegel maar 2 cm van uw deur, en kan je gewoonweg niet in je wagen tenzij je een velletje papier bent. (of tomski noemt )
                                Ik zet me op dat andere vak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                                  tot je mij tegenkomt.
                                  dat is zo degoutant en egocentristisch, dat ik me er gewoon tussenzet.
                                  Al sta ik met mijn spiegel maar 2 cm van uw deur, en kan je gewoonweg niet in je wagen tenzij je een velletje papier bent. (of tomski noemt )
                                  Ik zet me op dat andere vak.
                                  Idem hier!
                                  Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Ik let eigenlijk niet op de auto's naast me als ik me parkeer, ik zorg er wel voor dat ik mooi in 't midden van mijn vak sta, zodat er langs beide kanten genoeg plaats is.

In een ondergrondse parking zet ik mij wel meestal naast zo een paal, zo dicht mogelijk eigenlijk, omdat het daar altijd zeeeeeer kleine parkeerplaatsen zijn (zeker in Gent aan de veldstraat).

Krassen komen er toch op hoor, niets aan te doen.
                                    Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

ik parkeer niet.

Comment

Ik let niet op de andere wagens want krassen komen er toch op, zeker bij een terreinwagen. Het zijn niet altijd mensen van oudere, minder verzorgde wagens. Ik heb met mijn vorige LC gehad dat een vrouw met een X5 ook haar deur tegen mijn deur opengooide.

Dat doet mijn partner ook altijd

Comment

Working...
                                        X