Nog niet meegemaakt met mijn nieuwe auto , wel met mijn vorige Mercedes C Sportcoupe dat ik aan't wachten was in een winkelcentrum op m'n vriendin , natuurlijk ik plaats me waar de parking helemaal leeg is , overal was plaats , neen wat doen die idioten ze komen echt langs mij staan , echt met die idee van '' we moeten aanschuiven '' ik dacht al drek nu nog u deur tegen mijn auto en ik heb u vast , en ge kunt het al raden , arrogant ventje doet de deur open... plots hoorde een klank die ik nooit wou horen '' bonk'' ik stap onmiddelijk uit en ik zeg tegen die vent van ''zijt ge stom ?'' natuurlijk doet hij alsof zijn neus bloed ''pardon'' waarom stom ? misschien niet gemerkt dat u deur tegen me wagen stoten ? , och zegt hij das toch niet erg , en onder tussen was mijn bloed van rood naar zwart veranderd en ik liep verder naar hem toe en ging voor hem staan , (ik was mijn eigen niet meer zwarten vlekken voor mijn ogen ) heel dom van mij en kinderachtig zei ik ineens ''en als ik u nu u neus breek is dat dan ook niet erg stuk schandaal'' , ja maar dit si en la ondertussen was mijn vriendin al daar en heeft ze me tot rust gebracht en zeker tegen gehouden dat dit het niet waard was , even daarna mijn deur geinspecteerd, was wel een schrammetje op waar ik even niet goed van was , daarna met commandant 4 gecamoufleerd. ik hoop dat zulke dingen niet meer gebeuren zeker niet met de auto die ik nu heb, want bij de volgende heb ik misschien weer een schram of dergelijke , maar de ander komt gewoon niet meer thuis of voor een deel toch!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
parkeren naast minder verzorgde wagens?
Collapse
X
-
Eenen auto is gebruiksvoorwerp he, daar zal altijd wel iets aan komen.
Steenslag onder de baan kan ook.
Als ge dat niet wilt is d'r maar een optie, in de garage zetten met een glazen stolp d'r over.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Een auto is inderdaad een gebruiksvoorwerp, maar toch ...
Potje breken is potje betalen. Als er iemand met zijn deur of wat dan ook tegen mijn auto komt, en er krassen of een deuk in maakt, zal hij dat vergoeden.
De auto is 4 maand jong, en ben er zelf zeer voorzichtig mee, dan verwacht ik dat van een ander ook. Als dat teveel gevraagd is, moet je het maar voelen in je portemonee.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexcars Bekijk BerichtenZo zie je maar dat het belangrijk is als je je kan parkeren dat je dat doet naast een nieuwere wagen, of een merkwagen, of een heel verzorgde wagen, omdat die mensen ook gaan op passen en respect hebben, alleen al omdat er niets aan hun wagen zou zijn.
mijn citroen ziet er niet uit is 11j oud, is in geen jaar nog gewassen en staan een paar krassen op (niet door mijn toedoen maar wel door andere). En die ziet er zo uit omdat ik die elke dag gebruik voor woon/werk verkeer en om grotere dingen te vervoeren, ik vind het nutteloos om die kar elke weekend ofzo te gaan liggen te kuisen aangezien hij maandag morgend richting werk er toch weer even vuil uit zal zien.
Maar toch zal ik altijd heel goed zien wat ik doe als ik naast andere wagens sta. Het is gewoon respect voor andere hun eigendom. En dat heeft niets te maken met hoe mijn kar eruit ziet.
PS: de delta wordt natuurlijk wel bijna na elke rit terug perfecte uitstraling gegeven maar dat is dan ook geen "breng mij van A naar B" kar in mijn ogen.
Comment
-
Ik let er wel op; als ik kan parkeer ik mij ergens alleen of als er weinig plaats is kijk ik naar de staat van de wagens. Zo gisteren moest ik zoeken achter een parkeerplaats; ik vond er één tussen een recente Celica die eerder marginaal getuned was en een 5 E34 Touring die al even niet meer langs de garage, carwash en carrosseriehersteller was geweest. Gelukkig was er een verder een plek tussen een oude Volvo S40 en een Sephia die beiden er nog goed uitzagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichtenvind ik toch heel kort door de bocht gaan.
mijn citroen ziet er niet uit is 11j oud, is in geen jaar nog gewassen en staan een paar krassen op ...
Maar toch zal ik altijd heel goed zien wat ik doe als ik naast andere wagens sta. Het is gewoon respect voor andere hun eigendom. En dat heeft niets te maken met hoe mijn kar eruit ziet.
Niet omdat je met een oudere wagen rijdt, dat je geen zorg draagt voor jouw of een ander zijn wagen.
Als je naast een nieuwe, duurdere en verzorgde wagen parkeert, heb je alleszins iets meer zekerheid over de ingesteldheid van de bestuurder.
Mooie wagens -> vaak respectvolle bestuurders.
Oude krellen -> niet noodzakelijk onrespectvolle bestuurders.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenDat zegt hij ook niet hé.
Niet omdat je met een oudere wagen rijdt, dat je geen zorg draagt voor jouw of een ander zijn wagen.
Als je naast een nieuwe, duurdere en verzorgde wagen parkeert, heb je alleszins iets meer zekerheid over de ingesteldheid van de bestuurder.
Mooie wagens -> vaak respectvolle bestuurders.
Oude krellen -> niet noodzakelijk onrespectvolle bestuurders.
niets geeft zekerheid
ik kan de redenering volgen maar ik geloof er niet echt in
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichtenbwaa dat eerste is ook niet altijd waar hoor. hoeveel leasekarren rijden er niet rond die nieuw zijn en waar de chauffeur het geen reet kan schelen wat er mee gebeeurd. En dan is zijn nog meestal degene in het duurdere segment.
niets geeft zekerheid
ik kan de redenering volgen maar ik geloof er niet echt in
Ten tweede: er staat 'verzorgde' wagen. Dus niet van die beige Audi A4 leasesletten die max 1x per jaar gewassen worden. Zo zie ik er hier heel wat staan.
Comment
-
Ik heb een leasebak, die rijdt (tegenwoordig) bijna 2k km per week. Dus de kar proper houden is een onbegonnen zaak.
Toch ben ik nog steeds autoliefhebber ook al heb ik één van de zovele grijze lease-Audi's. Schade, zei u? Ja, maar elke kras of deuk (die anderen reeds aan m'n auto hebben aangebracht) laat ik niet onmiddellijk herstellen, want dat kost me geld, en een paar weken later is't waarschijnlijk toch weer van dat.
Dus zou er niemand van jullie naast me parkeren, terwijl ik nog nooit mijn deur tegen iemands auto heb geklopt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk BerichtenIk heb een leasebak, die rijdt (tegenwoordig) bijna 2k km per week. Dus de kar proper houden is een onbegonnen zaak.
Toch ben ik nog steeds autoliefhebber ook al heb ik één van de zovele grijze lease-Audi's. Schade, zei u? Ja, maar elke kras of deuk (die anderen reeds aan m'n auto hebben aangebracht) laat ik niet onmiddellijk herstellen, want dat kost me geld, en een paar weken later is't waarschijnlijk toch weer van dat.
Dus zou er niemand van jullie naast me parkeren, terwijl ik nog nooit mijn deur tegen iemands auto heb geklopt.
Dat is geen beoordeling, of veroordeling. Dat is niet iedereen over dezelfde kam scheren, dat is risico's vermijden.
Onverzorgde wagen (vuil & beschadigd) geeft geen informatie die me laat besluiten: 'ideaal!'. (of dat feitelijkheden zijn die de bestuurder beschrijven of niet, kan ik niet zeker weten, ik kan enkel de informatie gebruiken die ik ter beschikking heb)
Verzorgde wagen (proper & niet beschadigd) geeft me informatie die me laat besluiten: 'hij/zij zorgt voor de zijne, dus vermoedelijk ook voor de mijne'. Ben ik dat zeker, nope.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk BerichtenEn om het verleden van het topic weer op te halen... Ik sta ook altijd op 2 plaatsen, net zoals Nemo en nog zeker vele anderen hier
Of zoals gTa in parking zuid in Gent
edit: als ik dan de kans krijg zet ik mij met mijn passagiersdeur tegen zo'n clown z'n bestuurdersdeur.Last edited by Bart_6; 10/12/2009, 11:59.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bart_6 Bekijk BerichtenZo'n gedrag krijgt mij dan weer aan het koken hé.
Ik ga binnenkort mij nog amuseren denk ik, als ik mijn koekedoos heb. Gisteren stond er zo nen jag net zo geparkeerd in de parking van de kouter da ge er met een tweede "normale" auto net niet proper tussengeraakt( gewoon 1 achterwiel juist over de lijn van de plaats gezet, en lekker schuin geparkeerd)
Diene mag zich volgende keer aan mijn parkeermove verwachten alwaar ik mij op 3cm van zijn portier parkeer
Als ge 2 plekken wilt moet ge maar voor 2 betalen ook.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenMet een X5 is dat toch standaard modus operandi?
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
Als ge 2 plekken wilt moet ge maar voor 2 betalen ook.
Wat wel het probleem is, is die wielklem. Dan gaat ze zeveren over adminstratieve boete voor het plaatsen & verwijderen van de wielklem, terwijl jij gewoon 2 ticketjes wou gaan betalen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
Eila vriend, das al de tweeden hééé vandaag... Boertige westvlaming, ga naar de colombo hééé...
Wielklem is no issue: die gaan blijkbaar maar tot wielen van 255 breed
Idd. Daarom dat je geen winterbanden durft steken, dan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichtenuw é blijft hangen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk BerichtenGeen paniek, ik weet dat er zo'n frustro's rondlopen en zorg dus dat ik echt mooi in het midden sta zodat er niemand naast kan... En niet zo foefel met één wiel op de lijn of zo hoor: dat zijn er die niet kunnen parkeren of die niet willen dat het opvalt...
Comment
Comment