Mededeling

Collapse
No announcement yet.

parkeren naast minder verzorgde wagens?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Rames
    Ik parkeer mij enkel in de lengte, tenzij het echt niet anders kan.
    Daarmee bedoel ik, enkel in een straat waar de auto's achter elkaar parkeren.
    Ik zet mij bijna nooit in een parking naast iemand anders.
    Als het dan toch moet neem ik meestal gewoon twee parkeerplaatsen.

Ik heb heel lange deuren, en wanneer er ne pipo te dicht tegen mijn wagen staat, geraak ik simpelweg niet meer in de auto. Dat onderschatten mensen soms.

Hier zitten autofans, maar de meeste mensen hebben totaal geen respect voor hun of andere mensen hun wagen. Er zijn ook nog nen hoop bejaarden die er gewoon niet aan kunnen doen.
    Die zwieren hun deur op uw auto zonder dat ze er erg in hebben.
    Super. Dat is de oplossing.

Zo hebben ze mijn voor- en achterkant al toegetakeld. Zonder briefje met gegevens. Op zo'n momenten wou ik dat het 'maar' een deukje in m'n deur was ipv geschaafde bumpers en geblutste nummerplaten...
    1991 BMW E30 318is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Abarth 500 Bekijk Berichten
      Nog niet meegemaakt met mijn nieuwe auto , wel met mijn vorige Mercedes C Sportcoupe dat ik aan't wachten was in een winkelcentrum op m'n vriendin , natuurlijk ik plaats me waar de parking helemaal leeg is , overal was plaats , neen wat doen die idioten ze komen echt langs mij staan , echt met die idee van '' we moeten aanschuiven '' ik dacht al drek nu nog u deur tegen mijn auto en ik heb u vast , en ge kunt het al raden , arrogant ventje doet de deur open... plots hoorde een klank die ik nooit wou horen '' bonk'' ik stap onmiddelijk uit en ik zeg tegen die vent van ''zijt ge stom ?'' natuurlijk doet hij alsof zijn neus bloed ''pardon'' waarom stom ? misschien niet gemerkt dat u deur tegen me wagen stoten ? , och zegt hij das toch niet erg , en onder tussen was mijn bloed van rood naar zwart veranderd en ik liep verder naar hem toe en ging voor hem staan , (ik was mijn eigen niet meer zwarten vlekken voor mijn ogen ) heel dom van mij en kinderachtig zei ik ineens ''en als ik u nu u neus breek is dat dan ook niet erg stuk schandaal'' , ja maar dit si en la ondertussen was mijn vriendin al daar en heeft ze me tot rust gebracht en zeker tegen gehouden dat dit het niet waard was , even daarna mijn deur geinspecteerd, was wel een schrammetje op waar ik even niet goed van was , daarna met commandant 4 gecamoufleerd. ik hoop dat zulke dingen niet meer gebeuren zeker niet met de auto die ik nu heb, want bij de volgende heb ik misschien weer een schram of dergelijke , maar de ander komt gewoon niet meer thuis of voor een deel toch!
      Zal toch een braaf manneke geweest zijn dan ? Valt te zien hoe dicht je voor hem ging staan enzo, maar samen met die onbeschofte reactie zou je bij velen al een ferme kopper gekregen hebben. Dan had je kunnen dreigen met : "zal ik jouw neus ook eens breken?".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
        Super. Dat is de oplossing.

Zo hebben ze mijn voor- en achterkant al toegetakeld. Zonder briefje met gegevens. Op zo'n momenten wou ik dat het 'maar' een deukje in m'n deur was ipv geschaafde bumpers en geblutste nummerplaten...
        De oplossing is je een privé garage aanschaffen op elke plaats waar je mogelijk moet zijn

Je kunt hooguit spreken van risico verkleining.

Zelf kies ik ook altijd voor 'file-parkeren' en dan nog liefst in het eerste of laatste vak..

Moet ik toch in vakken parkeren... bijv bij de Delhaize, dan zet ik hem in een minder geliefd vak... verder van de ingang af dus. (tot ongenoegen van mijn vrouw overigens) 'Vreemd" genoeg staan daar dan voornamelijk goed verzorgde auto's met minimaal twee plekken tussen hun auto en de eerstvolgende :-)

Comment

daar ben ik niet zo zeker van want ik doe al ondertussen van mijn 14de aan thaisboksen dus was een lachertje voor mij.... ik ga niet zo doen , als ik weet dat ik het niet haal en een slapjanus ben al zich ik het zelf ben er dag in dag uit mee bezig

Comment

En in ieder geval mijn wagen wordt niet dag dagelijks gebruikt , m'n werk ligt hier 2 @ 3 km vandaan dus ga ik met de fiets , het is meer een hobby car , als ik veel km's moest maken dan had ik me wel een nieuwe fiesta'ke aangeschaft een 1.6 tdci ofzo , maar dit is zeker geen wagen voor elke dag 70km te rijden ofzo , ik heb hem nu 1 maand en half en ik heb op de kop 1080 km ! daarom dat ik hem goed wil houden , wil er geen uitgeleurde afgeleefde wagen van gaan maken aangezien hij ook niet echt goedkoop is voor een kleine wagen wat je mee krijgt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
              Nog een reden waarom ik zo goed als altijd op 2 plaatsen sta...

Ten eerste is mijn kar hemels breed, zijn die achterdeuren zo lang als op een coupé voor een eventuele instap naar derde zetelrij en moet ik de kids er kunnen uithalen...
              Je doelt op die X5 als je spreekt van jouw hemelsbrede kar?
              Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kristof S. Bekijk Berichten
                Een auto is inderdaad een gebruiksvoorwerp, maar toch ...
                Potje breken is potje betalen. Als er iemand met zijn deur of wat dan ook tegen mijn auto komt, en er krassen of een deuk in maakt, zal hij dat vergoeden.

De auto is 4 maand jong, en ben er zelf zeer voorzichtig mee, dan verwacht ik dat van een ander ook. Als dat teveel gevraagd is, moet je het maar voelen in je portemonee.
                Daar hebt ge wel gelijk in ja.
                Maar ja, vroeger zaten aan een auto stootstrips voor als de deuren open gingen, maar tegenwoordig doen ze dat niet meer, of als ze d'r wel zijn dan zijn ze vaak meegespoten en dan hebben ze ook niet echt nut.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  of als ze d'r wel zijn dan zijn ze vaak meegespoten en dan hebben ze ook niet echt nut.
                  Jawel hoor.
                  Ten eerste omdat ze van een iets zachtere kuntstof zijn waardoor ze minder snel krassen bij bijvoorbeeld het raken van de deur met een obstakel.
                  En ten tweede omdat die dingen sneller en goedkoper opnieuw gespoten zijn dan complete deuren of bumpers.

Voor pakweg €150 zijn al je stootstrips eens herspoten, daarvoor wil je misschien geen zwarte?
                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Ik heb heel lange deuren, en wanneer er ne pipo te dicht tegen mijn wagen staat, geraak ik simpelweg niet meer in de auto. Dat onderschatten mensen soms.
                    Ik heb dat probleem ook, op een smalle plek maakt dat in- en uitstappen wel lastig, als ik mijn deur opendoe steek ik mijn hand altijd langs de buitenkant om auto's naast mij niet te beschadigen...
                    En of je nu naast 'nieuwe' wagens staat of niet, ik betwijfel of dat er erg veel toe doet. Mijn wagen is >20j, heeft helaas wat krassen, ik kan alleen maar hopen dat anderen even voorzichtig zijn bij het parkeren als ik, maar betwijfel het...

Tot slot, een 'schuldgevoel' dat mij van het hart moet, een paar maand geleden zag ik in Knokke hoe een groene Jaguar langs straat wou parkeren achter een witte Volvo. Ik stond er een eindje van maar hoorde toch dat er iets niet juist was... De Jag besefte dat hij er niet in kon en reed weg. Ik ben gaan kijken naar die Volvo, en zag een restant van die groene verf, ik heb er gigantisch veel spijt van dat ik toen geen briefje onder die zijn ruit heb gestoken van 'de auto met deze nrplaat heeft uw wagen beschadigd, met mn gsm nummer erbij'... Ik weet niet waarom ik het niet heb gedaan, maar die nacht heb ik toch niet goed geslapen...

Comment

hoe komt het anders dat er mensen dood getrapt worden op de bus, of neergestoken worden in de metro zonder dat er een kat iets doet of zegt...
                      Ja doei!
                      Als er daar ene nen andere neersteekt ga ik ook ni den held gaan uithalen zalle

Comment

ik heb het voordeel dat ik zwarte (stevige) bumpers heb en overal stevige zwarte stootstrips rondom, al per ongeluk m'n deur open gedaan terwijl er een verlichtingspaal naast me stond (zag hem niet, het was donker...en de paal stond uiteraard niet aan) en veerde mooi terug zonder schade.

Ook al per ongeluk tegen een zekeringskast gereden op een parking in duitsland, kast stond scheef maar aan m'n bumper was er niets.

Let er niet echt op waar ik mij parkeer, heb ook veel parkeerruimte nodig (5m lang) en door m'n trekhaak achteraan gaan mensen ook niet snel bumper parkeren bij mij...

Ik zet mij ook liefst naast nieuwe wagens als ik de keuze heb, die mannen zullen superrrrrrrvoorzichtig hun portier open doen etc. die nieuwe modellen zijn zo stevig niet meer als vroeger

Al vind ik de XC90 met de zwarte bumpers ook wel een goede optie, overal rondom goed beschermd en ook redelijk hoog op de poten voor eventuele blokken die in parkeergarages liggen of borduren.

Comment

echt niet hoor
                          de meeste mensen zijn echt brave dutskes...
                          zo lang ze zelf maar geen problemen hebben kan het hun geen bal schelen

hoe komt het anders dat er mensen dood getrapt worden op de bus, of neergestoken worden in de metro zonder dat er een kat iets doet of zegt...

"in maanen taaaad..."
                          Blijkbaar komt dat omdat de mensen denken dat iemand anders het zal doen, omdat iedereen dat denkt, doet uiteindelijk niemand het.

Daarom, mocht je bvb onwel worden of zo in het openbaar, dan zullen er wel mensen kijken maar er zal (niet snel) iemand helpen. Gewoon iemand aanwijzen en zeggen dat hij bvb de ambulance moet bellen en dat komt in orde...

dus als je neergestoken wordt, snel iemand aanwijzen enz eggen dat hij de flikken moet bellen (dan doen de flikken ook nog eens iets nuttigs, ipv mensen te ambeteren met flitscontroles)

Comment

Iemand schreef :

" want ik doe al ondertussen van mijn 14de aan thaisboksen "

Ga zo door jongen

Cheers

B

Comment

Je kunt ook gewoon op de quote knop klikken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                Ja doei!
                                Als er daar ene nen andere neersteekt ga ik ook ni den held gaan uithalen zalle
                                Misschien als ik vanop afstand in zijne rug kan aanvallen zonder dat em het ziet aankomen. En dan kei hard gaan lopen
                                My GTI

http://rijkevorsel.myminicity.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door volvo940 Bekijk Berichten
                                  Blijkbaar komt dat omdat de mensen denken dat iemand anders het zal doen, omdat iedereen dat denkt, doet uiteindelijk niemand het.

Daarom, mocht je bvb onwel worden of zo in het openbaar, dan zullen er wel mensen kijken maar er zal (niet snel) iemand helpen. Gewoon iemand aanwijzen en zeggen dat hij bvb de ambulance moet bellen en dat komt in orde...

dus als je neergestoken wordt, snel iemand aanwijzen enz eggen dat hij de flikken moet bellen (dan doen de flikken ook nog eens iets nuttigs, ipv mensen te ambeteren met flitscontroles)

Idd, bystander effect.

Comment

heel mooi effect

Comment

Working...
                                    X