Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwe wagen simoniseren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
    Klopt!

Doen zoals ik, de auto van je broer nemen.
    ...
    Ik heb de poliermachine voornamelijk gekocht voor de lichtere polierbeurten op mijn auto en ook om mijn schouder zoveel mogelijk te ontlasten.

...In mijn geval staat voorzichtigheid dan nog steeds bovenaan het lijstje.
    1) Ik heb geen broer, wel een zus. Maar ik ga haar dat plezier niet geven. Dat ze zelf maar werkt.

2) Het is dat alles manueel doen zo vermoeiend is.

3) Voorzichtigheid rules!

Ik denk dat het het veiligste zal zijn om met iets als een UDM te beginnen.
    Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
      En ik haat dat woord!
      Als iemand aan mij vraagt (wetende dat ik er wat mee bezig ben) "hoe moet ik mijn auto simoniseren (of nog erger similiseren) dan krijg ik al de kriebels. Als je dan over clay begint kijken ze je zo aan van
      Idd, de meesten similiseren hun auto.

Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
      1) Ik heb geen broer, wel een zus. Maar ik ga haar dat plezier niet geven. Dat ze zelf maar werkt.

2) Het is dat alles manueel doen zo vermoeiend is.

3) Voorzichtigheid rules!

Ik denk dat het het veiligste zal zijn om met iets als een UDM te beginnen.
      Jouw zus heeft een fijne broer, moet ik zeggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
        ...

Jouw zus heeft een fijne broer, moet ik zeggen.

Vind ik ook wel.
        Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Toen ik mijn nieuwe wagen ging afhalen had ik het is gevraagd aan de garagist of ik em in de wax mocht zetten. Die garagist zei van dit beter niet tedoen, dat de lak nog wat tijd nodig had om uit te harden.
          Heb mijn wagen nu bijna 9 maand, altijd gewassen met Mequiars nxt shampoo en em blinkt nog steeds! Niks noppes krassen, enkel aan de deur een beetje, wsl van in de toonzaal te staan, heb dit toen wel vermeld en hebben er toen ook iets aan gedaan, echt weg krijg je dit natuurlijk nooit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dodge Bekijk Berichten
            Toen ik mijn nieuwe wagen ging afhalen had ik het is gevraagd aan de garagist of ik em in de wax mocht zetten. Die garagist zei van dit beter niet tedoen, dat de lak nog wat tijd nodig had om uit te harden.
            Heb mijn wagen nu bijna 9 maand, altijd gewassen met Mequiars nxt shampoo en em blinkt nog steeds! Niks noppes krassen, enkel aan de deur een beetje, wsl van in de toonzaal te staan, heb dit toen wel vermeld en hebben er toen ook iets aan gedaan, echt weg krijg je dit natuurlijk nooit.
            Zeg nooit nooit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dodge Bekijk Berichten
              echt weg krijg je dit natuurlijk nooit.
              Echt wel dus!

Comment

Hoe dan? Wsl ga ik em na de winter is een beurt geven, kan ik die krasjes meteen wegwerken.

Comment

Ask Wax-it van hier op 't forum die zal je dat in geuren en kleuren kunnen uitleggen

Je zal alvast een poliermachine nodig hebben en iets à la Meguiars Dual Action Cleaner Polish..

Comment

Onze wagen was bij aflevering,netjes gewaxt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
                      Onze wagen was bij aflevering,netjes gewaxt.
                      Wie had dat dan gedaan ?

Want ik heb nog niet 1 wagen gezien die netjes gedetaild was door een dealer.

Logish ook, want ik ben met een normale wagen al ongeveer 6 uur bezig. Een dealer kan zich niet veroorloven om iemand 6 uur te betalen om een wagen klaar te maken.
                      Hij verliest teveel geld en zijn marge is weg, misschien steekt hij dat zelf toe op de verkoop van een wagen !

Toen ik de opmerking gaf aan de verkoper bij het ophalen van mijn bedrijfswagen lachte die mijn opmerkingen gewoon weg.
                      Het uitgelopen water hing nog aan de wagen, en hij stond er zo vettig bij als iets.
                      Ze hadden hem dus gewoon met een soort wax ingespoten zodat het water wat zou parelen de eerste dagen.
                      Ik ben 1 dag na levering naar het zuiden gereden (op vakantie dus).

Na mijn terugkomst ben ik de wagen beginnen detailen.
                      Alle vliegen waren al in de vernis gegeten !
                      Gelukkig ben ik dus in staat dat eruit te polieren, maar voor de mensen zonder ervaring of producten is dit direct zware schade !

Andere wagens die ik gezien hebben zaten onder de swirls en krassen !
                      Nog andere hadden alle opgehoopte wax resten tussen de raamrubbers en pannelen zitten !

Eigenlijk zou iedereen de wagen moeten weigeren !
                      Zeggen dat er schade is en dat je zo de wagen niet in ontvangst wil nemen.

Ik heb een klant die ook héél precies was en net dat gedaan heeft !
                      De garage heeft er toen een professioneel detail bijgehaald en de wagen toch op hun kosten laten detailen.
                      Hij krijg binnekort een nieuwe wagen geleverd, en de dealer mag hem niet meer aanraken, enkel ik

Dus een goeie tip, klaag bij de dealer en geeft mij kaartje af !
                      Last edited by ; 02/01/2008, 22:09.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                        Wie had dat dan gedaan ?

Want ik heb nog niet 1 wagen gezien die netjes gedetaild was door een dealer.

Logish ook, want ik ben met een normale wagen al ongeveer 6 uur bezig. Een dealer kan zich niet veroorloven om iemand 6 uur te betalen om een wagen klaar te maken.
                        Hij verliest teveel geld en zijn marge is weg, misschien steekt hij dat zelf toe op de verkoop van een wagen !

Toen ik de opmerking gaf aan de verkoper bij het ophalen van mijn bedrijfswagen lachte die mijn opmerkingen gewoon weg.
                        Het uitgelopen water hing nog aan de wagen, en hij stond er zo vettig bij als iets.
                        Ze hadden hem dus gewoon met een soort wax ingespoten zodat het water wat zou parelen de eerste dagen.
                        Ik ben 1 dag na levering naar het zuiden gereden (op vakantie dus).

Na mijn terugkomst ben ik de wagen beginnen detailen.
                        Alle vliegen waren al in de vernis gegeten !
                        Gelukkig ben ik dus in staat dat eruit te polieren, maar voor de mensen zonder ervaring of producten is dit direct zware schade !

Andere wagens die ik gezien hebben zaten onder de swirls en krassen !
                        Nog andere hadden alle opgehoopte wax resten tussen de raamrubbers en pannelen zitten !

Eigenlijk zou iedereen de wagen moeten weigeren !
                        Zeggen dat er schade is en dat je zo de wagen niet in ontvangst wil nemen.
                        Ik heb een klant die ook héél precies was en net dat gedaan heeft !
                        De garage heeft er toen een professioneel detail bijgehaald en de wagen toch op hun kosten laten detailen.

Dus een goeie tip, klaag bij de dealer en geeft mij kaartje af !

Awel, onze dealer heeft daar 2 of 3 man voor in dienst die niets anders doen

Comment

Welke auto en welke dealer?

By the way, Wax-it, als die Clubman waanzinnig slecht 'opgekuist' is dan mag je een mail of telefoontje verwachten om alles in orde te brengen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten

By the way, Wax-it, als die Clubman waanzinnig slecht 'opgekuist' is dan mag je een mail of telefoontje verwachten om alles in orde te brengen.

Kga geen namen noemen, maar twas nen BMW dealer in WVL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten

Awel, onze dealer heeft daar 2 of 3 man voor in dienst die niets anders doen
                              Das wel mooi, als ze hun job goed doen

Comment

Denk net nog aan iets ...

Persoonlijke ervaring bij Audi dealer paar jaar terug.

Nieuwe A6 is uit en is net bij dealer geleverd, we gaan even kijken en gaan naar achteren in de werkplaats waar hij net wordt opgekuist.

...

Dochter van de baas (misschien 10 jaar oud) zit die auto op te wrijven met een bus polish en een oude t-shirt !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten

'n Avensis Traveller,Toyota Cools

Comment

Denk net nog aan iets ...

Persoonlijke ervaring bij Audi dealer paar jaar terug.

Nieuwe A6 is uit en is net bij dealer geleverd, we gaan even kijken en gaan naar achteren in de werkplaats waar hij net wordt opgekuist.

...

Dochter van de baas (misschien 10 jaar oud) zit die auto op te wrijven met een bus polish en een oude t-shirt !

Dat is inderdaad dramatisch....

Wanneer ik mijn Ibiza Cupra mocht afhalen werd er gevraagd of hij standaard mocht afgeleverd worden of dat hij een Waxoyl behandeling mocht ondergaan....dit koste natuurlijk extra, maarrrrrr het was wel een prachtig resultaat..

Ik zou elke wagen dit aanraden bij aflevering....het waren deze jongens...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DENALEX Bekijk Berichten
                                      Dat is inderdaad dramatisch....

Wanneer ik mijn Ibiza Cupra mocht afhalen werd er gevraagd of hij standaard mocht afgeleverd worden of dat hij een Waxoyl behandeling mocht ondergaan....dit koste natuurlijk extra, maarrrrrr het was wel een prachtig resultaat..

Ik zou elke wagen dit aanraden bij aflevering....het waren deze jongens...

http://www.waxoyl.be/menu/index.html
                                      Waxoyl is dus een ramp hé !

Dit is een wagen van een forumlid dat een paar weken oud was en van een waxoyl behandeling was voorzien.
                                      De wagen is 2 keer terug geweest naar de dealer om het recht te trekken zonder resultaat ! Integendeel zelf !

Meer foto's hier : http://www.wax-it.be/gallery/Wax-it20070204

Comment

ik heb zelf ook zo van die spulle op mijn wagen staan, zoals op de foto hierboven. van de carwashborstels vrees ik, nu ga ik daar niet meer heen, maar een mens leert het best als het zeer doet.

hoe krijg je zo'n dingen weg?

Comment

Waxoyl is dus een ramp hé !

Dit is een wagen van een forumlid dat een paar weken oud was en van een waxoyl behandeling was voorzien.
                                          De wagen is 2 keer terug geweest naar de dealer om het recht te trekken zonder resultaat ! Integendeel zelf !

Meer foto's hier : http://www.wax-it.be/gallery/Wax-it20070204

Sorry ik was uiterst tevreden....ge moogt dan gelijk welke behandeling krijgen als men daarna de wagen wast met een groen schuursponsje ....

....natuurlijk heeft de eigenaar zoals altijd nooit de lak aangeraakt..... en is het de fout van de dealer of hier de firma Waxoyl...

Ook kan men de Waxoyl-behandeling niet vergelijken met uw unieke behandelingen...

meestal krijg jij klanten die totaal geen zin hebben om hun prachtige boliedes te behandelen en te verzorgen zoals ik wekelijks doe..en dan krijg je voertuigen inderdaad met alles op eraan...natuurlijk niet slecht voor uw zaak....

Maar om een gloednieuwe wagen te laten afleveren vond ik dit niet slecht..

Comment

Working...
                                          X