Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwe wagen simoniseren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door DENALEX Bekijk Berichten
    Sorry ik was uiterst tevreden....ge moogt dan gelijk welke behandeling krijgen als men daarna de wagen wast met een groen schuursponsje ....

    ....natuurlijk heeft de eigenaar zoals altijd nooit de lak aangeraakt..... en is het de fout van de dealer of hier de firma Waxoyl...

    Ook kan men de Waxoyl-behandeling niet vergelijken met uw unieke behandelingen...

    meestal krijg jij klanten die totaal geen zin hebben om hun prachtige boliedes te behandelen en te verzorgen zoals ik wekelijks doe..en dan krijg je voertuigen inderdaad met alles op eraan...natuurlijk niet slecht voor uw zaak....

    Maar om een gloednieuwe wagen te laten afleveren vond ik dit niet slecht..
    Bovenstaande werd zo nieuw afgeleverd !

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door wasco Bekijk Berichten
      ik heb zelf ook zo van die spulle op mijn wagen staan, zoals op de foto hierboven. van de carwashborstels vrees ik, nu ga ik daar niet meer heen, maar een mens leert het best als het zeer doet.

      hoe krijg je zo'n dingen weg?
      Machinaal polieren.

      Of bij een detailer binnensteken

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
        Bovenstaande werd zo nieuw afgeleverd !

        Dan is dat inderdaad dramatic....

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door DENALEX Bekijk Berichten
          Dan is dat inderdaad dramatic....
          De dealer heeft zelf 2 keer opnieuw proberen de boel recht te trekken. Elke keer werd het ERGER !

          Comment


          • #45
            Dat is nu juist het main problem....er zijn garages die mensen hebben opgeleid om deze Waxoyl-bescherming zelf aan te brengen....maar als de firma het uitvoerd vrees ik niet voor zulke schade...


            het is zoals je zelf zei.....Dochter van de baas (misschien 10 jaar oud) zit die auto op te wrijven met een bus polish en een oude t-shirt .....

            Comment


            • #46
              Ik zal mijn auto nooit aan iemand anders toevertrouwen, ik was en onderhoud hem dan ook liever zelf, zelf bij een simpel onderhoud vrees ik voor het onozelste krasje op wat dan ook, dat ik het allemaal zelf kon ik deed het! Mensen moeten is meer respect beginnen te krijgen voor andermans zaken, een auto is namelijk iets wat zeer veel geld kost (sommige beseffen het blijkbaar niet) en waar je toch een tijdje moet voor sparen.

              Comment


              • #47
                Als ik een nieuwe wagen zou kopen en er zitten al krassen en swirls op zou ik hem ook zeker weigeren ! Een stom voorbeeld: je koopt toch ook geen kast van ikea of zo waar al krassen opzitten...

                Maar zoals hier al eerder vermeld. Als je je wagen of een bepaald onderdeel hebt laten herspuiten, dan blijf je er best de eerste maand (of zelfs iets langer) af. Omdat de lak toch wel wat tijd nodig heeft om volledig te drogen. Wassen mag natuurlijk wel.

                Maar bij de aflevering van een nieuwe wagen zal deze toch normaal gezien al langer dan een maand uit de spuitcabine zijn, dus is het op zich geen probleem.

                Comment


                • #48
                  Ok, nu word ik echt bang.

                  Comment


                  • #49
                    Begin inderdaad niet over het werk 'afgeleverd door dealers'.
                    Bij de optielijst staat altijd genoemd DISO, die nooit aanvinken! Dat staat voor: Dealer Inserted Swirl Option

                    Toen ik vroeger bij de Volvo dealer werkte werden alle auto's, zowel nieuw als gebruikt, 'gepoetst' door een gedegradeerde monteur. De wagen werd eerst compleet gewassen met Volvo extra reiniger (een serieus sterke ontvetter ). In de hele poetscollectie was één hele spons te vinden. Natuurlijk begon hij altijd eerst met de velgen........die waren immers het smerigst en daarvoor moest het sopje nog goed actief zijn, dus fijn met de scherpe remslijpsels over de lak heen. Maakte volgens hem niet uit, daarna werd hij toch gepolijst. Oke...

                    Verschrikkelijk, na het wassen snel met de rotary en een compound van 3M erop en klaar. Géén bescherming, héél veel swirls door het verkeerde wassen, gehele carrosserie onder de buffermarks en hologrammen door verkeerd rotary gebruik en al helemaal geen flawless touch door excentrische nabewerking. Waxen was te veel werk, kom zeg. Een complete auto binnen en buiten stond 2 uur voor opgegeven!!

                    Als de auto's echt erg waren, werden ze gebracht naar een cleaningbedrijf. Ik noem expliciet het woord 'detailen' nergens in dit stuk tekst, want daar hadden deze werkzaamheden absoluut niets mee te maken. Waxresten, hologrammen en buffermarks en alles gecamoufleerd met fillers. In mijn ogen absoluut geen manier van werken.

                    En dan staat zo'n gepoetst gedrocht bij aflevering in de showroom op het platform met alle spots erop gericht: De swirls liepen bijna de showroom uit en met een beetje fantasie zag ik in alle hologrammen een mooi raceparcour..............en de klanten: Wauw, och wat is ie mooi!! Staan ze daar met een grijns van oor tot oor


                    Als je ziet wat ook hier vaker binnen komt, dat is inderdaad niet acceptabel.....alhoewel sommige mensen het geen eens (willen) zien en zich er niet aan storen blijkbaar. Of tenminste, dat zeggen ze.....ik kan het niet geloven in ieder geval.

                    Comment


                    • #50
                      'k Neem aan dat je zo'n zaken toch meteen moet zien bij aflevering, niet?

                      Tips om slechte detailing op te merken?

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                        'k Neem aan dat je zo'n zaken toch meteen moet zien bij aflevering, niet?

                        Tips om slechte detailing op te merken?
                        Neem een spot mee ... liefst 500W halogeen. Je merkt het direct

                        Check ook rond de deurklinken of er veel wax zit in de spleetjes. Als ze daar onzorgvuldig zijn dan zal het polieren ook niet goed gedaan zijn.
                        Rubbers checken op witte vlekken.

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                          Neem een spot mee ... liefst 500W halogeen. Je merkt het direct

                          Check ook rond de deurklinken of er veel wax zit in de spleetjes. Als ze daar onzorgvuldig zijn dan zal het polieren ook niet goed gedaan zijn.
                          Rubbers checken op witte vlekken.
                          Got it. Thanks!

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                            Neem een spot mee ... liefst 500W halogeen. Je merkt het direct

                            Check ook rond de deurklinken of er veel wax zit in de spleetjes. Als ze daar onzorgvuldig zijn dan zal het polieren ook niet goed gedaan zijn.
                            Rubbers checken op witte vlekken.
                            Echt hè. Das zo amateuristisch...
                            2002 MX-5 NB 1.6

                            2011 Honda PCX

                            Comment


                            • #54
                              veel auto's komen aan bij de dealers met een parafinelaagje erop. Meest evidente is dat ze die wagens dan naar carwash brengen waar ze die eerst behandelen met anti-parafine en vervolgens natuurlijk nog eens de wasstraat doorduwen en wat quick detailer aanbrengen... Je kunt op zich die mensen niet veel verwijten... Maar ik ben er me van bewust dat er wss veel garagisten dit zelf doen met alle gevolgen vandien want ja, die vetlaag wil niet weg hé , mss eens de groene kant van het sponske proberen

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door Snafu_xv Bekijk Berichten
                                veel auto's komen aan bij de dealers met een parafinelaagje erop. Meest evidente is dat ze die wagens dan naar carwash brengen waar ze die eerst behandelen met anti-parafine en vervolgens natuurlijk nog eens de wasstraat doorduwen en wat quick detailer aanbrengen... Je kunt op zich die mensen niet veel verwijten... Maar ik ben er me van bewust dat er wss veel garagisten dit zelf doen met alle gevolgen vandien want ja, die vetlaag wil niet weg hé , mss eens de groene kant van het sponske proberen
                                Ik heb nog maar 1 keer die parafinelaag tegengekomen en dat was op een wagen die uit denemarken kwam.

                                Dat was idd een pest om te verwijderen. (ik heb het gedaan door te kleien, maar anti-parafine zou beter zijn )

                                Normaal komen wagens hier in België niet meer in die parafine toe. Enkel voor lang transport worden ze in de parafine gezet.

                                Comment


                                • #56
                                  ja, ben er me van bewust dat niet ieder merk ze heeft, maar in de carwash waar ik soms bijklus komen er geregeld audi's en VW's binnen met parafinelaag. maar idd niet allemaal...

                                  Comment


                                  • #57
                                    Mijn broer werkt in ee nPeugeot garage en spreekt toch regelmatig over die "vettige laag". Ze gebruiken daar een ontvetter voor van Riwax in een hogedrukreiniger om deze te verwijderen.
                                    2002 MX-5 NB 1.6

                                    2011 Honda PCX

                                    Comment


                                    • #58
                                      hoi,ik lees hier dat als je een onderdeel of zo laat herspuiten je dit niet direkt mag waxen.Maar gewoon afstomen(wassen) kan toch geen kwaad(na bv afhaling bij carroseriebedrijf)??Als het regent rijd je er toch ook door?domme vraag misschien maar wat doet waxen met je lak?alvast bedankt
                                      Last edited by gahan; 27/02/2008, 19:43.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Ik denk dat de beschermlaag die de wax vormt een soort 'anti-uithard' laag over je lak vormt.
                                        Powered by Detroit Diesel.

                                        Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Idd, door de waxlaag, kunnen de solventen die gebruikt worden bij spuiten niet uitdampen...
                                          bij nieuwe wagens is dit meestal niet meer aan de orde omdat die al lang genoeg hebben kunnen uitharden...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X