thanks voor snelle reply ivm waxen,maar gewoon afstomen(selfcarwash) kan dus geen kwaad?(na bv 2dagen na herspuiten)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
nieuwe wagen simoniseren
Collapse
X
-
Hello,
Nog een vraagje hieromtrent...
Mag je een nieuwe wagen (nog geen 5 weken oud) laten polieren?
ik zou dit laten doen omdat er vogelpoep deels ingefret is in de lak... Heb nu 2 doffe plekken die ik er niet uit krijg.
Reeds correct gewassen met Q2 bathe van wax-it, Hg gloss gebruikt, turtle wax, ... Zelfs geprobeerd met insecten reiniger!
Gisteren clay + ultimate detailer (meguiar) gebruikt, daarna nogmaals Hg gloss, maar doffe plekken blijven terugkomen...
Nochtans heeft die vogelpoep nog geen 3u op mijn wagen gelegen en was dit 's ochtends (dus niet om 12u in volle zon).
Verschillende mensen vertellen mij dat het namelijk zeer slecht is om je nieuwe wagen direct te laten polieren...
klopt dit?
Graag jullie professioneel advies.
Thx.
Comment
-
Ja das geen probleem. Die lak is al lang uitgehard. Enkel als de auto vers gespoten is wacht ge er best paar weken mee.2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Mag je een nieuwe wagen (nog geen 5 weken oud) laten polieren?
Ja , waarom niet .
ik zou dit laten doen omdat er vogelpoep deels ingefret is in de lak... Heb nu 2 doffe plekken die ik er niet uit krijg.
Als je doffe plekken hebt dan is de kans groot dat ze er niet meer uitgaan en dat ze dieper zitten dan verwacht.....wetsanding kan dan nog helpen al het niet te diep is , anders: herspuiten . Er is toch enkel met een washandschoen oid gewassen en NIET met een schuursponsje of van die witte wondersponskes ....
Reeds correct gewassen met Q2 bathe van wax-it, Hg gloss gebruikt, turtle wax, ... Zelfs geprobeerd met insecten reiniger!
Proper is proper , je zal niet meer weghalen als je merkt dat de auto op de normale plaatsen wel proper is .
Gisteren clay + ultimate detailer (meguiar) gebruikt, daarna nogmaals Hg gloss, maar doffe plekken blijven terugkomen...
Dan is de kans dus groot dat ze "diep" zitten . Neem een loep en kijk of je kraterlijntjes/barstjes ziet ...oeps...te diep dus .
Nochtans heeft die vogelpoep nog geen 3u op mijn wagen gelegen en was dit 's ochtends (dus niet om 12u in volle zon).
Hangt ervan af welke zure bessen die vogel gegeten heeft , 1 uur is al genoeg .
Verschillende mensen vertellen mij dat het namelijk zeer slecht is om je nieuwe wagen direct te laten polieren...
Die kennen er niks van of ze komen allemaal net van de spuiter en dan doe je dit idd beter niet omdat de lak niet volledig uitgehard is maar zeker hard genoeg om ermee rond te rijden...
klopt dit?
Nee .
Dit is geen professioneel advies , enkel mijn advies .
Als er iemand zegt dat ie jouw wagen voor minder dan 250€ wil "polieren" dan heb je na 2 wasbeurten dezelfde wagen als ervoor , neen , je wagen zal er dan minder goed uitzien dan voor die "polierbeurt" .
Voor nog niet eens de helft wordt je wagen echter volledig gewassen , gekleid , gewaxt , paintcleaner , velgjes , bandjes , + gestofzuigd en zal ie er veeeeel beter uitzien .
Maar wie ben ik .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk BerichtenMag je een nieuwe wagen (nog geen 5 weken oud) laten polieren?
Ja , waarom niet .
Als je doffe plekken hebt dan is de kans groot dat ze er niet meer uitgaan en dat ze dieper zitten dan verwacht.....wetsanding kan dan nog helpen al het niet te diep is , anders: herspuiten . Er is toch enkel met een washandschoen oid gewassen en NIET met een schuursponsje of van die witte wondersponskes ....
Proper is proper , je zal niet meer weghalen als je merkt dat de auto op de normale plaatsen wel proper is .
Dan is de kans dus groot dat ze "diep" zitten . Neem een loep en kijk of je kraterlijntjes/barstjes ziet ...oeps...te diep dus .
Hangt ervan af welke zure bessen die vogel gegeten heeft , 1 uur is al genoeg .
Die kennen er niks van of ze komen allemaal net van de spuiter en dan doe je dit idd beter niet omdat de lak niet volledig uitgehard is maar zeker hard genoeg om ermee rond te rijden...
klopt dit?
Nee .
Dit is geen professioneel advies , enkel mijn advies .
Als er iemand zegt dat ie jouw wagen voor minder dan 250€ wil "polieren" dan heb je na 2 wasbeurten dezelfde wagen als ervoor , neen , je wagen zal er dan minder goed uitzien dan voor die "polierbeurt" .
Voor nog niet eens de helft wordt je wagen echter volledig gewassen , gekleid , gewaxt , paintcleaner , velgjes , bandjes , + gestofzuigd en zal ie er veeeeel beter uitzien .
Maar wie ben ik .
Enkel met micro vezel spons (incredisponge).
Waarom niet polieren? Men vertelde mij dat je dan telkens de bovenste laag van je lak afneemt en dit dus echt maar zelden mag doen...
Alvast bedankt voor de snelle reactie's!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk BerichtenAls er iemand zegt dat ie jouw wagen voor minder dan 250€ wil "polieren" dan heb je na 2 wasbeurten dezelfde wagen als ervoor , neen , je wagen zal er dan minder goed uitzien dan voor die "polierbeurt" .
Maar wie ben ik .sigpic
http://www.streamlinecarcare.be
lakbehandelingen voor voertuigen
MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk BerichtenVoor 250 eur doe ik wassen, clayen, polieren en sealant of waxen. Niet iedereen wil een high end detailing van 750 eur of meer he...
Comment
-
Waarom niet polieren? Men vertelde mij dat je dan telkens de bovenste laag van je lak afneemt en dit dus echt maar zelden mag doen...
:
Dat is idd zo , het hangt allemaal af van hoe "diep" er gepolijst is .
Als je 40 micron blanke lak/toplaag hebt dan kan je theoretisch tot +- 30 micron diep schuren/polijsten . Echter weet je dit nooit zeker omdat de lak niet overal even dik gespoten is . Als je auto echter geen krassen heeft dan kan je stellen dat je ongeveer 10 keer 3 micron kan wegpolijsten...want de swirls zijn veel minder diep dan een echte kras en die wil je tenslotte weg als je je auto laat polijsten.
Heb je echter een plaats waar een kras is weggehaald dan zal je de volgende keer moeten opletten om op die plaats niet door je lak te gaan . Je weet immers niet hoe diep de kras was tenzij je een lakdiktemeter hebt die elke laag apart kan meten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk BerichtenWaarom niet polieren? Men vertelde mij dat je dan telkens de bovenste laag van je lak afneemt en dit dus echt maar zelden mag doen...
:
Dat is idd zo , het hangt allemaal af van hoe "diep" er gepolijst is .
Als je 40 micron blanke lak/toplaag hebt dan kan je theoretisch tot +- 30 micron diep schuren/polijsten . Echter weet je dit nooit zeker omdat de lak niet overal even dik gespoten is . Als je auto echter geen krassen heeft dan kan je stellen dat je ongeveer 10 keer 3 micron kan wegpolijsten...want de swirls zijn veel minder diep dan een echte kras en die wil je tenslotte weg als je je auto laat polijsten.
Heb je echter een plaats waar een kras is weggehaald dan zal je de volgende keer moeten opletten om op die plaats niet door je lak te gaan . Je weet immers niet hoe diep de kras was tenzij je een lakdiktemeter hebt die elke laag apart kan meten.sigpic
http://www.streamlinecarcare.be
lakbehandelingen voor voertuigen
MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenBij de BMW garage in de buurt waren het niet gewoon swirls maar ECHTE krassen op een nieuwe 120d coupé
Comment
Comment