Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwe wagen simoniseren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• nieuwe wagen simoniseren

is het waar dat je een nieuwe wagen niet mag simoniseren? ik heb gehoord dat hij daarvan mat word?
    en wat is er beter met de hand simoniseren of met een machientje?
    Last edited by papie; 30/12/2007, 12:39.

waarom, o waarom zou je een nieuwe wagen simoniseren?

nu ja, de detail-freaks zullen er wel een antwoord en (ander) gedacht over hebben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

nu ja, de detail-freaks zullen er wel een antwoord en (ander) gedacht over hebben
      Bijvoorbeeld omdat een nieuwe auto al met swirls afgeleverd wordt... Volgens mij steken ze 'm voor aflevering al eens in de carwash.
      Last edited by Mila; 30/12/2007, 14:00.
      2013 BMW F31 330d Touring M-Sportpakket

Comment

Simoniseren: hoe graag ik de term ook hoor (hence the name), is een volledige foute aanduiding.
        Simonis is één van de slechtste merken die ik ken. Zeker naar lak product toe.

Noem het gewoon polieren, of waxen, of opblinken, maar alstublieft niet simoniseren

En nu op uw vraag: Een nieuwe wagen mag je zeker polieren en waxen. Veelal heeft de verdeler het al (slecht) op voorhand gedaan, voor je hem ging afhalen. Ik zie geen enkele reden waarom die mat zou worden, integendeel, meestal kunnen ze enkel nog beter worden.

Als je onder 'simoniseren' polieren verstaat, dan is een machine aangeraden. Maar omdat jij waarschijnlijk weinig ervaring hebt raadt ik u dat toch wel af

Als het enkel een wax aanbrengen is zou ik dat sowieso niet met een machine doen maar met een daarvoor geschikte applicator pad.

Comment

Een nieuwe ongebruikte R8, kijk naar de krassen en vlekken rond de spot die reflecteert in de lak, en het is dan nog een sportwagen 100k. Daarom zou ik een nieuwe wagen "simoniseren"...

Comment

Als een wagen net herspoten is ofzo breng je best geen wax of sealant aan omdat de lak nog moet uitharden.

Nieuwe wagens zijn meestal al een aantal weken uit de spuitafdeling voor je hem in ontvangst neem dus je mag die gerust van wax of sealant voorzien.
            ... wat zeg ik ... je kan hem BETER van sealant of wax voorzien zodat hij beschermd is

Polieren wag wel.
            Last edited by ; 30/12/2007, 14:18.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

Ik heb er destijds bij de Audi-garage genoeg zien staan in de toonzaal die dringend een serieuze polierbeurt nodig hadden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                Als een wagen net herspoten is ofzo breng je best een wax of sealant aan omdat de lak nog moet uitharden.

Nieuwe wagens zijn meestal al een aantal weken uit de spuitafdeling voor je hem in ontvangst neem dus je mag die gerust van wax of sealant voorzien.
                ... wat zeg ik ... je kan hem BETER van sealant of wax voorzien zodat hij beschermd is

Polieren wag wel.
                Oeps, ik dacht dat je een pas herspoten onderdeel of auto, juist niet direct van een waxlaag mocht voorzien. Kwestie van de lak de eerste 2-3 weken nog een zekere 'ademruimte' te geven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                  Ik heb er destijds bij de Audi-garage genoeg zien staan in de toonzaal die dringend een serieuze polierbeurt nodig hadden.
                  Bij de BMW garage in de buurt waren het niet gewoon swirls maar ECHTE krassen op een nieuwe 120d coupé

Comment

Oeps, ik dacht dat je een pas herspoten onderdeel of auto, juist niet direct van een waxlaag mocht voorzien. Kwestie van de lak de eerste 2-3 weken nog een zekere 'ademruimte' te geven.
                    Ok, heb mij mistypt !

Eerste weken GEEN wax of sealant !

Ben de "G" vergeten

Comment

oke bedankt voor de tips.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                        ...

Als je onder 'simoniseren' polieren verstaat, dan is een machine aangeraden. Maar omdat jij waarschijnlijk weinig ervaring hebt raadt ik u dat toch wel af

...

Vanaf wanneer heb je dan eigenlijk genoeg ervaring om machinaal te gaan polieren? Als je niets doet kan je ook geen ervaring krijgen.
                        Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                          Ok, heb mij mistypt !

Eerste weken GEEN wax of sealant !

Ben de "G" vergeten
                          No prob.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                            Vanaf wanneer heb je dan eigenlijk genoeg ervaring om machinaal te gaan polieren? Als je niets doet kan je ook geen ervaring krijgen.
                            Klopt!

Doen zoals ik, de auto van je broer nemen.

Nee, de eerste auto waar ik met de poliermachine aan begonnen ben, was mijn auto maar natuurlijk voorzichtig en niet direct met té agressieve middelen omdat de lak nog in bijna nieuwstaat verkeert én ook omdat het de eerste keer was dat ik de poliermachine gebruikte.

Ik heb de poliermachine voornamelijk gekocht voor de lichtere polierbeurten op mijn auto en ook om mijn schouder zoveel mogelijk te ontlasten.

Ondertussen heb ik de auto van mijn broer dus ook al een keer onderhanden genomen maar dan hangt het natuurlijk van jezelf af hoever je risico's durft te nemen. In mijn geval staat voorzichtigheid dan nog steeds bovenaan het lijstje.

Comment

'k Heb voor kerstmis een vrij zware poliermachine gekregen, en ik heb het zelf ook nog nooit eerder gebruikt... *slik*. Ik ga hier tss de topics eens op zoek naar tips of howto's, want straks hangt er geen lak meer op mijn wagen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                                Simoniseren: hoe graag ik de term ook hoor (hence the name), is een volledige foute aanduiding.
                                Simonis is één van de slechtste merken die ik ken. Zeker naar lak product toe.

Noem het gewoon polieren, of waxen, of opblinken, maar alstublieft niet simoniseren

En nu op uw vraag: Een nieuwe wagen mag je zeker polieren en waxen. Veelal heeft de verdeler het al (slecht) op voorhand gedaan, voor je hem ging afhalen. Ik zie geen enkele reden waarom die mat zou worden, integendeel, meestal kunnen ze enkel nog beter worden.

Als het enkel een wax aanbrengen is zou ik dat sowieso niet met een machine doen maar met een daarvoor geschikte applicator pad.
                                Wat doet simonis dan precies?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                  Simonis doet op zich niet veel, het is Simoniz dat iets doet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                    'k Heb voor kerstmis een vrij zware poliermachine gekregen, en ik heb het zelf ook nog nooit eerder gebruikt... *slik*. Ik ga hier tss de topics eens op zoek naar tips of howto's, want straks hangt er geen lak meer op mijn wagen?
                                    Die kans bestaat . Afhankelijk van de poliermachine die je gekregen hebt en jouw kennis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                      Simoniz is, of was?, een specifiek merk voor het polieren van auto's. In de volksmond is dan dan het werkwoord 'simoniseren' ontstaan.

Comment

Simoniz is, of was?, een specifiek merk voor het polieren van auto's. In de volksmond is dan dan het werkwoord 'simoniseren' ontstaan.
                                        En ik haat dat woord!
                                        Als iemand aan mij vraagt (wetende dat ik er wat mee bezig ben) "hoe moet ik mijn auto simoniseren (of nog erger similiseren) dan krijg ik al de kriebels. Als je dan over clay begint kijken ze je zo aan van
                                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Working...
                                        X