Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Teflon lakbehandeling

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik zelf heb 2 wagens laten behandelen door Protech.
    De Audi A3 Sportback Lavagrijs (is ondertussen verkocht) en de Toyota Rav 4 (wordt verkocht). De Rav4 staat dag en nacht buiten, aan het station in de werkweek.
    Ik ben geen expert in die dingen, toch ben ik heel tevreden met het resultaat. Uiteraard was ik mijn wagen volgens de voorschriften en op regelmatige basis.

Ik heb evenwel nog geen detailing laten uitvoeren en kan dus geen vergelijking maken. We hebben een nieuwe saffierzwarte 1 in bestelling en ook hier overweeg ik een protechbehandeling.

Een bijkomend detail : ik heb eens een probleem gehad met de RAV (sneeuw van dak op motorkap) waarbij de motorkap en zijflanken herspoten moesten worden. De omnium verzekering heeft de herbehandeling van de protechlaag betaald.

Jaarlijks ben ik op controle geweest en werd de wagen eerst gewassen (gratis) en gecontroleerd. De garantie is overdraagbaar bij verkoop.

Comment

probeer het eens he tsmetjen. Dan kan je pas echt vergelijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten
        Ik zelf heb 2 wagens laten behandelen door Protech.
        De Audi A3 Sportback Lavagrijs (is ondertussen verkocht) en de Toyota Rav 4 (wordt verkocht). De Rav4 staat dag en nacht buiten, aan het station in de werkweek.
        Ik ben geen expert in die dingen, toch ben ik heel tevreden met het resultaat. Uiteraard was ik mijn wagen volgens de voorschriften en op regelmatige basis.

Ik heb evenwel nog geen detailing laten uitvoeren en kan dus geen vergelijking maken. We hebben een nieuwe saffierzwarte 1 in bestelling en ook hier overweeg ik een protechbehandeling.

Een bijkomend detail : ik heb eens een probleem gehad met de RAV (sneeuw van dak op motorkap) waarbij de motorkap en zijflanken herspoten moesten worden. De omnium verzekering heeft de herbehandeling van de protechlaag betaald.

Jaarlijks ben ik op controle geweest en werd de wagen eerst gewassen (gratis) en gecontroleerd. De garantie is overdraagbaar bij verkoop.
        Smeren ze bij je jaarlijkse controle niet toevallig iets op de lak na het wassen ? In de vorm van een spuitbusje

Als je een wagen laat detailen met (bvb Swissvax ) en dat kost je een aantal honderden euro's dan kan je gerust de factuur voorleggen aan de verzekering en die zal je ook moeten terugbetalen hoor!

Ik heb een saphire zwarte 1, als je het resultaat wil zien

Ik wil hiermee niet zeggen dat protech SLECHT is hé ! Verre van, maar er zijn zeker andere alternatieven.

Mij stoort vooral de marketing van Protech en andere (zoals Waxoil) die jarenlange bescherming beloven. En het feit dat ze "garantie" geven.

Comment

Sorry beste mensen. Maar ik geloof het totaal niet dat gelijk welke verzekering een detailbeurt gaat terugbetalen in geval van ongeval/schade algemeen.
          Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Toch wordt er vaak onder elkaars duiven geschoten door ruim te adverteren met waxpantsers en garantie blablabla..........idioot om te zien hoeveel mensen daar gevoelig voor zijn, zonder zich erin te verdiepen en na gaan of dit wel waar is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Custom Car Cleaning Bekijk Berichten
              Toch wordt er vaak onder elkaars duiven geschoten door ruim te adverteren met waxpantsers en garantie blablabla..........idioot om te zien hoeveel mensen daar gevoelig voor zijn, zonder zich erin te verdiepen en na gaan of dit wel waar is.

Niet iedereen heeft daar de tijd voor

Comment

Als ik toch iets koop of wil laten doen, kijk ik toch eerst wat er op de markt is en wat de mogelijkheden / beperkingen of voordelen zijn. Gene tijd......maak ik wel tijd. Verdiepen betekent niet van A - Z uitpluizen, maar oriënteren en 'even inlezen' is toch het minste wat u kunt doen alvorens een besluit te maken. Beter dan achteraf een kat in de zak halen, of te veel betalen voor optie A, terwijl optie B goedkoper en hetzelfde of beter is.

Just my 0,02 euro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                  Welk product beschermt er nu je auto voor een jaar, dat je "slechts" jaarlijks laat terugkomen?
                  Ho, maar ze mogen ook elke week terugkomen. ;-) De controle van de beschermlaag gebeurt jaarlijks. We kunnen meteen ook zien of de klant zijn wagen voldoende en goed onderhoudt. Als dat niet zo is, kunnen we met detailing opnieuw een strak resultaat krijgen waarna er opnieuw een beschermlaag wordt opgezet. Maar die moet dan opnieuw op een goeie manier onderhouden worden. Regelmatig wassen met de meegeleverde shampoo is daar een onderdeel van. Zit ook op onze eigen wagens en dat werkt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Custom Car Cleaning Bekijk Berichten
                    Tja, die garantie is een minder sterk punt in heel het verkoopsverhaal. Dat klopt. Zo geloven velen bijv. dat ze geen krassen meer in hun wagen kunnen krijgen. Onzin natuurlijk

Comment

diene waxoil dat is idd dikke bullshit...ik had het op mijn 5 laten aanbrengen... en het bleek een wetlook van zéér korte duur te zijn... ik schat 14 dagen...en dan moet je weten dat mijn auto's elke week deftig worden gekuist...

Wat ik tegenwoordig doe ( en laat doen) is gewoon deftig kuisen , en afzeemen ( ook met luchtdruk alle water eruit blazen)... en dan als alles goed droog is, dan neem ik quick detailer ( er zijn 2 soorten , een paarse of een zwart bus maar het verschil heb ik nog niet ontdekt....)van meguillera's( of hoe je het ook schrijft)spuit dat zaakje er stuk voor stuk op ( op de ramen en alles) en wrijf het er mooi in met een zachte doek , en vervolgens opblinken met een andere zachte doek...en da spel blinkt als zot (ook de zwarte delen zijn mooi)en het water loopt eraf alsof hij pas gesimmoniseerd werd, en het vuil komt er perfect af... wel elke week opnieuw aanbrengen ...maar het neemt 10 minuten in beslag

en als je dit doet op een wagen die eerst een polierbeurt kreeg ( mijn porsche) dan krijg je een echt waauw effect..je moet maar eens proberen van een afdeklaken op de porsche te leggen...a zo zacht dat die is ...en we zijn 6000 km en één jaar na de polierbeurt....

Comment

Dat is inderdaad de manier Wannes... Veel beter kan je niet doen, behalve dan nog om de paar maanden de wax eens te vernieuwen. (gewoon nieuwe laag aanbrengen)

En 't is Meguiar's

Comment

@wannes: waarschijnlijk de de NXT speed detailer (paars) en de ultimate quick detailer (zwart).

Het verschil is de samenstelling van het product. De NXT speed detailer is normaal om tussen wasbeurten door het fijne stof en vuil van de wagen te verwijderen. Dus je wast in het weekend maar tegen woensdag hangt er al terug vuil op de wagen. Dan hoef je niet meteen te wassen maar kan je de speed detailer gebruiken om rond de wagen te gaan om die "net gewassen" of "net waxed" look te krijgen.

De ultimate quick detailer is ook een mist & wipe product - voor een deel quick detailer (dus identiek aan de paarse bus) maar anderzijds ook een update voor de waxlaag. Zij hebben een "nieuw" soort polymeer ontwikkeld (hydrophobic polymers) welke een spanningslaag creëren op de lak. Hierdoor krijg je dat mooie druppel-effect (beading). Zoals je zelf al aangeeft (en duidelijk is uit de manier van verwerking) biedt deze methode geen langdurige bescherming maar als je het wekelijks aanbrengt, blijft je wagen wel beschermd en het duurt inderdaad maar een 10-20 minuten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomClaessens Bekijk Berichten
                            Dus je wast in het weekend maar tegen woensdag hangt er al terug vuil op de wagen. Dan hoef je niet meteen te wassen maar kan je de speed detailer gebruiken om rond de wagen te gaan om die "net gewassen" of "net waxed" look te krijgen.
                            Je gebruikt dat direct op een vuile wagen? Ga je dan geen krassen maken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                              Idd, vroeg ik mij ook al af....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                                Ik doe het dus nooit !

Het enige wat ik durft te doen is met spray & wipe vogelxxxxxx verwijderen als ik het op de wagen zie, en dan gebruik ik het ook overvloedig en DEP ik het af. Ik wrijf dus nooit op een vuile wagen want je hebt zoiezo sporen ...

Comment

Dat is natuurlijk ieder zijn ding. Ik doe het ook niet maar de producten zijn (althans volgens de producent) speciaal voor zoiets ontwikkeld. Natuurlijk mag je niet vergeten dat Meguiars USA in Irvine (California) ligt.

Daar is het om te beginnen al een pak beter weer in vergelijking met ons landje. Daar ken ik enkele personen die hun wagen om de twee dagen behandelen met een quick detailer en door het fijne weer hoeven ze maar 1x / maand te wassen. Daar zijn deze producten ook voor ontwikkeld. Hier in België zou ik het ook niet durven om na 3 dagen rijden (+/- 500 km) enkel een quick detailer te gebruiken.

Comment

Ik doe het wel!
                                    Tis te zeggen. als het mooi weer is en je hebt de dag ervoor de wagen mooi in de was gezet dat durft ik hem de dag erna wel eens afvegen met QD. Maar dan is hi jook niet echt vuil, enkel wat stof ofzo.
                                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

heb onlangs die persoon gezien dat mijn auto heeft gekocht vorig jaar. Er zat een Protech behandeling op en hij sprak dat het écht een verschil is. De lak blijkt veel gladder te zijn en makkelijker te onderhouden, vogelstront trekt véél moeilijker in evenals ruitensproeiervloeistof en modderplekken. Veel makkelijker te verwijderen. Hij is onlangs op controle geweest (jaarlijks) en daar hebben ze hem nog een 2-tal uur behandeld dus dat is niet slecht denk ik.

tot op heden nog geen klachten van Protec

Comment

Hetzelfde effect heb je als je auto mooi in de wax staat hoor
                                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                          Hetzelfde effect heb je als je auto mooi in de wax staat hoor
                                          zou kunnen, heb ik weinig ervaring mee. We hebben al enkele wagens door Protech laten behandelen en dat viel altijd zeer goed mee

Comment

Working...
                                          X