Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Is het te duur?
Is het schadelijk voor de wagen?
Is de kwaliteit slecht?
Zijn er andere betere merken? (Protech?)
Wat doet een goede detailer?
Bedankt voor de info!!
Dino
Eerst en vooral wordt je een leugen verkocht.
Het woord teflon wordt vermeldt en dat zit idd in die producten, maar dat is maar een héél klein beetje.
Ten tweed wordt een langdurige bescherming beloofd. (6jaar garantie lees ik op die site)
Wel, dat is je reinste onzin, daar ze gewoon met een sealant werken (met wat teflon in voor de naam) en dit maximaal een jaar mee kan gaan.
Ik heb nog niet 1 geval geweten dat het woord garantie waard was. Als er schade is polieren ze gewoon de shade weg. Dat is dus geen garantie op bescherming hé !
Een goed detailer weet dat alles hem in de voorbereiding zit ! Dus niet de bescherming achteraf, maar wat eraan vooraf gaat.
Als je je bescherming op een "vuil" oppervlak legt gaat dit gewoon meegaan tot de volgende wasbeurt, dan ben je je bescherming kwijt.
Ik ken een detailer die nog jaren met diamondbrite en dergelijke gewerkt heeft (en zelf gecertifieerd was).
Nu hij met degelijke producten werkt zegt hij dat er gewoon geen vergelijk is. Het is allemaal mooie marketing, maar als het erop aankomt is de klant bedrogen, want hij rijdt na een aantal weken al zonder bescherming rond.
De waarheid is soms moeilijk te vatten, maar je wagen op een degelijke mannier beschermen vergt goed onderhoud en herhaling van de bescherming.
Die teflon behandelingen verkopen je gewoon wat je graag wil horen. "Ik moet mijn wagen niet meer onderhouden, hij is beschermd, en dit jaren lang."
Er zal idd wel geen echt teflon in zitten of mss zeer weinig. Maar wat voor produkt het juist is, is voor mij niet belangrijk.
Ik zou gewoon de mening willen horen van iemand die zo een behandeling (Diamonbrite, Protech,...) heeft laten uitvoeren om te horen wat ik kan verwachten.
Hoe lang blijft de glans?
Hoe mooi is de glans?
...
Er moet toch iets van waar zijn, anders zouden die bedrijven toch niet zo gebruikt worden bij luxe merken (Porsche, Ferrari, ... garages)?
Er zal idd wel geen echt teflon in zitten of mss zeer weinig. Maar wat voor produkt het juist is, is voor mij niet belangrijk.
Ik zou gewoon de mening willen horen van iemand die zo een behandeling (Diamonbrite, Protech,...) heeft laten uitvoeren om te horen wat ik kan verwachten.
Hoe lang blijft de glans?
Hoe mooi is de glans?
...
Er moet toch iets van waar zijn, anders zouden die bedrijven toch niet zo gebruikt worden bij luxe merken (Porsche, Ferrari, ... garages)?
Van glans moet je niet extreem veel verwachten bij zo een behandelingen.
De bescherming zal wat waard zijn ,maar zoals ik al zei, niet veel meer dan de goeie waxen of sealants.
Het is gewoon een sealant, that's it. Ze hebben gemikt op lange houdbaarheid, maar daar spelen zoveel factoren een rol dat je dat gewoon niet kan voorzien.
Iemand die enkel zijn wagen in het weekend buitenhaalt bij een zonnig weertje zal een lange beschermtijd hebben.
Iemand die 50k per jaar afmaalt en hem elke week door de carwash duwt zal blij mogen zijn met enkele weken ...
Als je een mooie glans wil ga bij een detailer. De glans zit hem in de voorbereiding. En de waxen en sealants die een detailer gebruikt zijn gemaakt om de beste look na te streven.
Die zogezegde teflon behandelingen gaan net je glans teniet doen. Of toch iig de glans niet behouden of toevoegen zoals de betere producten dat doen.
En die topgarages zijn gewoon omgepraat door een goeie verkoper en zijn lage prijzen
Je zou ze eens moeten zien kijken als ze een wagen zien die ik gedaan heb
Of als ik daar binnenkom en ze zeggen mij dat ze héél tevreden zijn over hun producten.
Dan neem ik ze even mee naar de wagen en toon hen wat er allemaal verkeerd is.
Ze "zien" het gewoon niet tot je hen erop wijst
Nee in die zin dat het verhaal dat ze verkopen geen detailing is. Uiteindelijk doen ze wel aan detailing (en ze doen dat helemaal niet zo slecht), maar ze verdraaien het wel zodanig dat de markt veel groter wordt.
Ze verkondigen het verhaal van jarenlange beschering met 1 behandeling, en dat kan gewoon niet. Iedereen wil het graag horen, en velen vallen in de val, maar dit is niet detailing.
Om een wagen zijn ultieme look te behouden zal je er meer moeten mee doen dan 1 keer die behandeling.
Juiste wastechniek en regelmatige updates zijn vereist.
Hoi Wax-it , Ik heb een Zafira B en ik vindt dat het dashboard moeilijk te reinigen valt omdat het een beetje rubberachtig is en van zo je er met een doek of iets over wrijft rolt het op omdat het zo steeg gaat wat zou jij aanbevelen want ik vindt dit zeer ambetant, dank bij voorbaat
Want hoelang blijft dat effect van zo'n behandeling eigenlijk zichtbaar?
Dat zeg ik net. Je mag niet verwachten dat 1 behandeling jaren goed blijft. Het hangt er allemaal vanaf wat je in tussentijd doet. Of het nu bij protech is, bij mij of bij eender welk detailer. Als je de dag erna de washbox inrijdt en er met de grove borstel opzit mag je het vergeten.
Als je daarintegen de raadt opvolgt die je zou moeten worden gegeven ivm het wassen en onderhouden van je wagen kan je daar jaren genieten van hebben.
Maar je moet dan wel zelf nog wat inspanningen doen hé.
Een detailer zal je een goeie basis geven. Daarna is het aan u om het zo te houden.
Of als je het zelf niet wil doen kom je terug voor quick details bij de detailer
Hoi Wax-it , Ik heb een Zafira B en ik vindt dat het dashboard moeilijk te reinigen valt omdat het een beetje rubberachtig is en van zo je er met een doek of iets over wrijft rolt het op omdat het zo steeg gaat wat zou jij aanbevelen want ik vindt dit zeer ambetant, dank bij voorbaat
Ik heb een colega met een zafira, zal het even bekijken voor ik je raad geef
Ook ik kan je adviseren om het bedrag van een lakpantser of teflonbehandeling (en hoe ze het verder allemaal betitelen) in je broekzak te houden. Het is in verhouding erg duur, de bescherming en glans is zoals gezegd vrij beperkt en het is al helemaal geen argument om voor de rest weinig tot geen onderhoud meer te moeten plegen.
Zoals Wax-it.be ook al zegt, het is vaak het inspelen op de emotie van de klant en hem te doen geloven in mooie verhalen. Hoop doet immers leven.
Bijvoorbeeld oxidatie op je lak is een natuurlijk proces en dat valt niet tegen te houden. Het enige wat je eraan kunt doen is zelf bijhouden. Oxidatie vormt zich geleidelijk op je lak, vaak heb je het daarom niet eens door. Het houdt echter wel de oorspronkelijke glans en reflectie tegen, en zorgt voor een doffe aanblik van de oorspronkelijke kleur. Zoiets blijf je ook hebben met een Teflonbehandeling.
Een klant wiens auto ik in onderhoud heb (zwarte Golf V), kreeg bij de aflevering van zijn nieuwe auto 'gratis' een lakpantser aangeboden t.w.v. 300 euro, daar krijg hij nog eens 3 jaar garantie op. Er waren namelijk wat vertragingen qua afleverdatum en daarom deze compensatie. Klant heel blij en enthousiast.
Nog geen 3 maanden later komt de auto hier al binnen omwille van enkele problemen. Bijv. enkele uitwerpselen van vogels had al schade aan de lak gebracht. Op het dak waren zelfs aftekeningen van de ruitensproeiervloeistof te zien. Op die plekken was er totaal niets meer aanwezig van iets wat überhaupt zou moeten beschermen. Na de volledige laklaag ontdaan te hebben van contaminaties e.d. was dat zogenaamde 'pantser' helemaal eraf. Na die reiniging kwam wel de ware aard naar boven van het afgeleverd poetswerk: swirls en buffermarks / hologrammen.
Je kunt beter de auto een goede detailbeurt laten ondergaan waar eventuele defecten aan de lak ook daadwerkelijk verholpen worden in plaats van gecamoufleerd. Dan volgt een goede hechting en bescherming door een juiste wax en,- of sealant. Nieuwe vervuiling krijgt bij een goede bescherming ook niet zo snel meer de kans om zich te hechten, waardoor zelf bijhouden een stuk makkelijker wordt. Als je dit doet aan de hand van een juiste was,- en droogtechniek, blijft je auto langer vrij van swirls en andere defecten, en heb je veel langer plezier van de tijd, energie en kosten die erin gestoken zijn voor optisch onderhoud.
Dat zeg ik net. Je mag niet verwachten dat 1 behandeling jaren goed blijft. Het hangt er allemaal vanaf wat je in tussentijd doet. Of het nu bij protech is, bij mij of bij eender welk detailer. Als je de dag erna de washbox inrijdt en er met de grove borstel opzit mag je het vergeten.
Als je daarintegen de raadt opvolgt die je zou moeten worden gegeven ivm het wassen en onderhouden van je wagen kan je daar jaren genieten van hebben.
Maar je moet dan wel zelf nog wat inspanningen doen hé.
Een detailer zal je een goeie basis geven. Daarna is het aan u om het zo te houden.
Of als je het zelf niet wil doen kom je terug voor quick details bij de detailer
OK, de reden dat ik dit topic ben gestart: Ik heb onlangs een demo-wagen (jonge occasie <1 jaar) gekocht en ik heb er een behandeling van Diamondbrite (twv +/-500€) bijgekregen. Deze basis heb ik dus zoiezo.
Maar als ik het goed begrijp moet ik dus de lak van mijn "nieuwe" wagen zelf ook blijven goed onderhouden (wat ik zoiezo nu ook al doe met mijn huidige auto) en niet vertrouwen op de 5 jaar garantie die ze mij aanbieden.
Kan je mij wat tips geven over welke produkten ik best kan gebruiken om het ideale onderhoud van de lak verder te zetten na zo een Diamondbrite behandeling?
Als het echt niet lukt kan ik natuurlijk altijd contact opnemen met Wax-it en breng ik hem daar eens binnen. Wat is uw prijs (ongeveer) voor de behandeling van een volledige auto?
Comment