sry maar protech... geloof niet alle verhaaltjes en informeer u goed voor ge beslist.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
"vegen" op zwarte lak
Collapse
X
-
Hallo,
Ook ik heb jullie een pm gestuurd, voor meer informatie kunnen jullie op deze link klikken
Hallo medeforummers!!!Samen met mijn broertje ben ik sinds februari 2007 een eigen bedrijf begonnen. Car Clean & ShineEr zijn al heel veel forummers bij ons geweest, en allen tevreden weggereden in een mooie blinkende bolide!!! B) Ze hebben allen de lakverzegeling genomen Hier wat meer info o...
en op deze
Vandaag is een belangrijke dag Forum Familie.Het is namelijk de eerste werkdag geweest voor Emanuel en partners in hun eigen autopoetsbedrijf... ;) Geen feest en rustdag maar een échte eerste werkdag. Een goede start dus, Zoepah.Ik ben even weZen checken of de koffie Zoals belooft klaarstond:Nee,...
Comment
-
Bralo en Smurf, een week geleden heb ik een PM gestuurd, is die aangekomen ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk BerichtenNiet zo duidelijk wegens gsm foto, maar zelf een LP640 heeft er last van, van slechte lak...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SilverArrow Bekijk BerichtenIk heb op het salon veel auto's gezien met hetzelfde probleem als ik. Schandalig vind ik dat.
De tijd die nodig is om een wagen buiten te duwen bij dealers wordt zo klein mogelijk gehouden omdat er anders minder winst is.
Als ze aan iedere wagen bijna een dag bezig zijn zoals ik of anderen dat doen, dan gaan ze moeten geld toegeven om de wagen te verkopen aan jou
Daarom raad ik mensen meestal aan te vragen de wagen NIET te laten "opkuisen" en een detailer de wagen vakkundig te laten detailen.
Op die mannier kan je nog extra korting bekomen en dat compenseert de prijs van het detailen vrij goed.
Het verschil is dat je wagen wel PERFECT afgeleverd wordt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenDe reden is nochtans héél simpel. => TIJD
De tijd die nodig is om een wagen buiten te duwen bij dealers wordt zo klein mogelijk gehouden omdat er anders minder winst is.
Als ze aan iedere wagen bijna een dag bezig zijn zoals ik of anderen dat doen, dan gaan ze moeten geld toegeven om de wagen te verkopen aan jou
Daarom raad ik mensen meestal aan te vragen de wagen NIET te laten "opkuisen" en een detailer de wagen vakkundig te laten detailen.
Op die mannier kan je nog extra korting bekomen en dat compenseert de prijs van het detailen vrij goed.
Het verschil is dat je wagen wel PERFECT afgeleverd wordt
Comment
-
Vegen op zwarte lak
Wat moet ik hiermee? Het is net alsof er nog een vetlaag met vegen op de auto zit. Kan dit nog af fabriek zijn? De wagen is van september en is sindsdien regelmatig en met de nodige zorg gewassen, nog niet gewaxt. In de laagstaande zon valt het echt op. Motorkap en dak hebben er geen last van.
Gr. MilaBijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wally Bekijk BerichtenBralo en Smurf, een week geleden heb ik een PM gestuurd, is die aangekomen ?
Ben er nog over aan het nadenken...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mila Bekijk Berichten
Wat moet ik hiermee? Het is net alsof er nog een vetlaag met vegen op de auto zit. Kan dit nog af fabriek zijn? De wagen is van september en is sindsdien regelmatig en met de nodige zorg gewassen, nog niet gewaxt. In de laagstaande zon valt het echt op. Motorkap en dak hebben er geen last van.
Gr. Mila
Dit is een duidelijk voorbeeld van hoe iemand met het verkeerde materiaal op de wagen heeft gewerkt.
Het kan zowel tijdens transport, de dealer als van jou afkomstig zijn.
Een spons kan dit effect veroorzaken alsook verkeerde doeken voor het aanbrengen of afwrijven van producten.
Het zou mij niet verwonderen mocht dit bij de dealer gebeurd zijn bij het "opkuisen" van jouw wagen.
Om dit perfect weg te werken zal er toch machinaal gewerkt moeten worden !
Comment
-
Idd, zulke "schade" moet je ofwel camoufleren met fillers, dat gaat ook met de hand maar is eiegenlijk een lapmiddel. Ofwel machinaal en dan zijn ze ook weg, of ze daarna terugkomen ligt aan de manier van lak-onderhoud achteraf !
Comment
-
Dit zijn inderdaad defecten in de lak, en niet op de lak.
Zoals Wally zegt is camoufleren wel een optie, maar dan zit je over twee maand weer met hetzelfde probleem. In mijn ogen weg gegooid geld en tijd.
Persoonlijk advies: Breng hem binnen bij een goede detailer en laat u daarna voorlichten hoe u het best de auto kunt bijhouden / verzorgen, zodat de kans op deze defecten behoorlijk afnemen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenMila,
Dit is een duidelijk voorbeeld van hoe iemand met het verkeerde materiaal op de wagen heeft gewerkt.
Het kan zowel tijdens transport, de dealer als van jou afkomstig zijn.
Een spons kan dit effect veroorzaken alsook verkeerde doeken voor het aanbrengen of afwrijven van producten.
Het zou mij niet verwonderen mocht dit bij de dealer gebeurd zijn bij het "opkuisen" van jouw wagen.
Om dit perfect weg te werken zal er toch machinaal gewerkt moeten worden !
In het begin is het mij echter niet opgevallen, ben het pas voor het eerst gaan zien in de laagstaande zon. Ik had volledig vertrouwen in de afleveringscondities van de dealer, maar begin daar nu hard aan te twijfelen, mede ook door deze thread te gaan lezen. Volgens mij is het al voor aflevering veroorzaakt en duwen ze die nieuwe auto's gewoon door de carwash... Ik baal er verschikkelijk van. Ik heb inmiddels een achterdeur behandeld met Mequiars Carnauba wax (step 3) en microvezeldoek en dat haalt gelukkig de matte schijn weg waardoor het een stuk verbetert. Ik denk er hard over om eens bij jou langs te komen.
Gr. Mila
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mila Bekijk Berichten
Wat moet ik hiermee? Het is net alsof er nog een vetlaag met vegen op de auto zit. Kan dit nog af fabriek zijn? De wagen is van september en is sindsdien regelmatig en met de nodige zorg gewassen, nog niet gewaxt. In de laagstaande zon valt het echt op. Motorkap en dak hebben er geen last van.
Gr. Mila
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mila Bekijk BerichtenVoor ik 'm had heb ik mij reeds een schaapvacht handschoen, PB poorboys Slick & Suds wasmiddel en PB waffle weave towel bij jou aangeschaft. Sindsdien was ik 'm hiermee wekelijks of tweewekelijks met de 2 emmer methode. Afdrogen doe ik uiterst voorzichtig met de PB towel. M'n vrouw verklaart mij voor gek... Ik kan me dus niet voorstellen dat ik dit veroorzaakt heb... Motorkap en dak krijgen precies dezelfde behandeling en daar zie ik het niet op.
In het begin is het mij echter niet opgevallen, ben het pas voor het eerst gaan zien in de laagstaande zon. Ik had volledig vertrouwen in de afleveringscondities van de dealer, maar begin daar nu hard aan te twijfelen, mede ook door deze thread te gaan lezen. Volgens mij is het al voor aflevering veroorzaakt en duwen ze die nieuwe auto's gewoon door de carwash... Ik baal er verschikkelijk van. Ik heb inmiddels een achterdeur behandeld met Mequiars Carnauba wax (step 3) en microvezeldoek en dat haalt gelukkig de matte schijn weg waardoor het een stuk verbetert. Ik denk er hard over om eens bij jou langs te komen.
Gr. Mila
Dat is idd het probleem, meestal gebruiken ze ook Autoglym SRP om wagens bij dealers "klaar te maken". Dat bevat enorm veel fillers en het ziet er gewoon goed uit.
Je krijgt je wagen, hij ziet er goed uit en je bent tevreden. Als je na enkele wasbeurten de fillers verwijderd hebt komt de aap uit de doos en sta je daar met een lak die beschadigd is
Wat je zegt van je carwash is idd waar. BMW gaan door een carwash met warm water en een product dat de parafine (transportwax) oplost.
Dan gaan ze op een trailer naar de dealer. Ze komen daar echt pokkevuil toe hé Soms onder de modder ! Soms hebben ze langs een spoorweg gestaan en zit de lak vol met metaalschilftes !
Dan gaat er iemand met een aio pruduct op een machine (of met de hand) over die wagen en wrijft al die vuiligheid gewoon over je lak.
Als het product genoeg fillers bevat dan verbergt hij de krassen die net gemaakt zijn. Bevat het geen fillers dan zie je het resultaat direct ... maar dan nog trekken ze het zich niet aan ... meer tijd krijgen ze namelijk niet om je wagen klaar te maken voor aflevering.
Comment
-
Nope, voldoende afstand (50cm ofzo) en altijd onder een hoek van 45° spuiten.2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
Comment