Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"vegen" op zwarte lak

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• "vegen" op zwarte lak

Op mijn auto zijn vegen te zien als er zon of licht op schijnt. Ik stoor mij er verschrikkelijk aan, het is een nieuwe auto en hij is niet toonbaar in de zon.
    Weet iemand hoe dit komt en wat ik er aan kan doen?

PS: ik zal proberen er foto's van te maken.

Foto's zullen meer duidelijkheid bieden.

Kunnen hologrammen / buffermarks zijn van verkeerd (roterend) polijsten
    Kunnen swirls zijn door verkeerd wassen
    Kunnen niet verwerkte olieën zijn van een wax die niet lang genoeg heeft gecured
    Kunnen waxvegen / vlekken zijn
    Etc

Denk eerder, gezien de werkwijze bij afleveringen, de eerste
    Verlichting, alle genoemde problemen zijn uiteraard wel op te lossen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Custom Car Cleaning Bekijk Berichten
      Foto's zullen meer duidelijkheid bieden.

Kunnen hologrammen / buffermarks zijn van verkeerd (roterend) polijsten
      Kunnen swirls zijn door verkeerd wassen
      Kunnen niet verwerkte olieën zijn van een wax die niet lang genoeg heeft gecured
      Kunnen waxvegen / vlekken zijn
      Etc

Denk eerder, gezien de werkwijze bij afleveringen, de eerste
      Verlichting, alle genoemde problemen zijn uiteraard wel op te lossen.
      Ik denk ook dat het hologrammen zijn, je ziet het zoveel in de toonzalen

Met de hand zal het moeilijk op te lossen zijn vrees ik, maar je kan proberen met ee lichte zuivere polish (let op dat je geen product gebruikt met fillers, anders zijn de hologrammen terug na een paar wasbeurten).

Als het niet lukt breng je hem binnen bij een goed detailer

Comment

De auto heeft het al sinds de aflevering. Ik dacht dat het vetvegen waren en dat die wel zouden weggaan na een paar wasbeurten maar dat is dus niet zo.
        Als de zon nog eens schijnt zal ik eens foto's trekken.

Comment

't Is erg gesteld met aflevering van nieuwe wagens.
          mijn ford stond ook al vol met krassen. Echt krassen van te kuisen dat zie je zo. Men ruiten stonden vanbinnen vol met cirkels van de machine om ze te plaatsen, en achteraan was er zelfs een zijruit die nog vol met kruisen en strepen stond. (met zo'n witte stift geschreven) Binnenspiegel stond ook vol met vetplekken op het glas.

kunnen ze nu niet eens een wagen deftig afleveren.

Comment

Een fatsoenlijke detailbeurt kost:

1: Tijd
            2: Geld voor goede producten en materiaal
            3: Ervaring en techniek

En:

1: Hebben ze niet, vaak staat maar 2 uur (binnen en buiten) gepland om een (nieuwe) auto showroom klaar te zetten
            2: Geven ze niet uit, want het moet goedkoop blijven (wagen is immers toch verkocht)
            3: Kom zeg, dat wordt onbetaalbaar aan loon aan het eind van de maand. Een niet opgeleide werknemer met een haakse slijper in de handen is een pak goedkoper.

Comment

ik moet mijn brillen ook niet met krassen op montuur en vuile glazen afgeven.

En van een garagist, verwacht je toch dat hij een wagen krasvrij kan wassen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten

Let op, tis niet altijd de garagist.

Morgen moet ik een 335i gaan corrigeren die tijdens het transport beschadigd werd. Daar kan de dealer weinig aan doen hé.
                Maar ik moet toch aan de dealer factureren, dus ik hoop dat hij dat op de transporteur gaat kunnen verhalen ...

Comment

de vegen en vetplekken op de ruit.....
                  en de rechte veegkrassen (zie je zo van er met een doek over te wrijven)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten

Dat verwacht je inderdaad wel, maar realiteit is helaas vaak anders
                    Maar goed, de consument is het van de ene kant ook een beetje zelf schuld dat er zo'n werk getolereerd wordt. Als je eens wist hoeveel mensen het gewoonweg niet zien, of aanvaarden dat 'het erbij hoort', en je wil niet weten hoeveel mensen zich er zelfs niet aan storen.

Voor de autoliefhebber (wij op dit forum) natuurlijk totaal onbegrijpelijk, maar het gros van de mensen ziet de auto nog altijd als iets waar je in stapt op punt A, en uitstapt op punt B he. En een swirl meer of minder.....ach, de wasstraat is immers zo verleidelijk en op de zaterdagmorgen slaapt men liever een uurtje extra uit.

Comment

Ik heb vandaag geen foto's kunnen trekken, het zal iets voor morgen zijn

Comment

mijn auto zit dus ook vol met krassen van te wassen denk ik. mijn vraag is hoeveel zou mij dat kosten om mijn auto aan de buitenkant te laten detailen?als je niet op het forum wil zetten stuur mij dan een pm en hoelang ben ik dan mijn auto kwijt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door papie Bekijk Berichten
                          mijn auto zit dus ook vol met krassen van te wassen denk ik. mijn vraag is hoeveel zou mij dat kosten om mijn auto aan de buitenkant te laten detailen?als je niet op het forum wil zetten stuur mij dan een pm en hoelang ben ik dan mijn auto kwijt?
                          PM sent

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                            PM sent
                            pm mij ook maar als je wil, ik wou juist net hetzelfde vragen.

De auto goed onderhouden zie ik zitten, maar een echte grondige detail, daar heb ik nog niet de juiste kennis en middelen voor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -Mini- Bekijk Berichten
                              pm mij ook maar als je wil, ik wou juist net hetzelfde vragen.

De auto goed onderhouden zie ik zitten, maar een echte grondige detail, daar heb ik nog niet de juiste kennis en middelen voor.

Edit: Dit moest een pm zijn.

Dus pm sent nu
                              Last edited by ; 13/01/2008, 11:47.

Comment

@Papie en -Mini- : PM sent

Comment

Zozo, nog een poets-elite bij op het forum

Comment

Pm aub!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk Berichten
                                      Pm aub!
                                      welke wagen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                        welke wagen ?

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Working...
                                        X