Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lamswollen washmitt last van vroegtijdige kaalheid?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lamswollen washmitt last van vroegtijdige kaalheid?

Ik heb mijn lamswollen washandschoen nu ongeveer 8 maand, altijd goed verzorgd, uitgewassen en uitgespoeld en te drogen gelegd..
    nu de laatste 2 a 3 wasbeurten verliest da spel meer haren dan ne hond in de ruif...en in het leder komen gaten...
    is da normaal voor een spel van +15 euro ?

Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
    Ik heb mijn lamswollen washandschoen nu ongeveer 8 maand, altijd goed verzorgd, uitgewassen en uitgespoeld en te drogen gelegd..
    nu de laatste 2 a 3 wasbeurten verliest da spel meer haren dan ne hond in de ruif...en in het leder komen gaten...
    Je moet idd rekenen dat het 1 seizoen zal meegaan.

Heb je hem ooit in de washmachine gewassen ? Zoja, dan kan hij vroegtijdig de geest geven ...

Comment

Heb ik ook gehad met mijn washmitt van Meguiar's, had ze wel in de wasmachine gewassen.

Comment

Mijn washmitt is nog steeds picobello. Ik was deze wel nooit in de wasmachine maar steeds met de hand.
        Last edited by ; 25/02/2008, 21:54.

Comment

ik heb hetzelfde probleem, vroegtijdige haaruitval.

het zieke schaap...

Comment

ik heb de mijne nooit in de wasmachine gestoken, altijd met de handgewassen met wat wasmiddel in...

Comment

Hier ook haaruitval, zonder wasmachine...
              2013 BMW F31 330d Touring M-Sportpakket

Comment

Geen haaruitval, altijd wasmachine, de dooddoener was de hond, en zelf die kreeg er niet veel af.

Ik hou van m'n meg's wash mitt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                  Geen haaruitval, altijd wasmachine, de dooddoener was de hond, en zelf die kreeg er niet veel af.

Ik hou van m'n meg's wash mitt
                  Shmitt i hear you say ?

Comment

Dat ook ja

Comment

Alhoewel ik over de rest van de accessoires van Meguiar's niet zo heel positief ben, ben ik super content over de synthetische washmitt. Die wordt een pak intensief gebruikt, mag altijd lekker rondjes draaien in de wastrommel en hij is nog altijd zacht, wit en lekker fris........denk dat ik een koosnaampje voor hem ga verzinnen

Comment

Ja idd, dat ding is super. Ziet er bij mij ook nog steeds als nieuw uit!
                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                          Hier geen kaalheid, maar wel een scheur van een 7-tal cm na een 5-tal wasbeurten.

Het is begonnen met het verliezen van een plakje vezels, nadien kwam de scheur. Mijn eerste lambswhool Wass Mitt heeft het bijna 2 jaar uitgehouden aan een ritme van 1 gebruik per week.
                          Men beweert dat machinaal wassen de reden zou kunnen zijn, maar mijn eerste is wekelijks in de machine gegaan zonder problemen. De binnenkant van de handschoen met duim was wel van echte schaapsvacht.
                          Voor mij in elk geval geen Whas Mitt meer die niet in de machine zou mogen.
                          Kan iemand mij een tip geven waar de echte nog te vinden is ?
                          Last edited by febrero; 25/10/2011, 17:33.
                          BMW M2 Coupé
                          Audi S5
                          Nobody is Perfect!

Comment

Heb al een tijdje een 2de wollen washmitt in gebruik en de eerste (Meguiars) gaat deze nog overleven. Ik denk dat ik de Meg's washmitt nu toch al een jaar of 4 aan 't gebruiken ben en deze lijkt nog steeds ok.
                            Heb bij de laatste wasbeurt ook gezien dat mijn 2de washmitt al last begint te krijgen van kaalheid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                              Heb al een tijdje een 2de wollen washmitt in gebruik en de eerste (Meguiars) gaat deze nog overleven. Ik denk dat ik de Meg's washmitt nu toch al een jaar of 4 aan 't gebruiken ben en deze lijkt nog steeds ok.
                              Heb bij de laatste wasbeurt ook gezien dat mijn 2de washmitt al last begint te krijgen van kaalheid.
                              Waar bevindt die kaalheid zich bij u ?
                              Zoals gezegd is het bij mij begonnen met plakje vezels. Nadien is er een scheur ontstaan dicht bij de overgang van de de handschoen zelf en de elastische band die rond de pols aansluit.
                              Dit zijn toch duidelijk fabricagefouten en hebben mijns inziens in dit vroege stadium niks te maken met het al of niet machinaal wassen. Ik neem aan dat dit toch kwaliteitsartikelen zouden moeten zijn voor die prijs.
                              BMW M2 Coupé
                              Audi S5
                              Nobody is Perfect!

Comment

Voor alle duidelijkheid, het is mijn washmitt die met kale plekken zit, niet ik.

De plek zit bij mijn washmitt ergens in het midden als ik het me goed herinner. Het is een merkloze washmitt maar ik had niet verwacht dat deze, vergeleken met die van Meg's, zo snel al aan de aftakeling zou beginnen.
                                Ach, tijd voor een ander en hopelijk beter, denk ik dan maar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                                  Voor alle duidelijkheid, het is mijn washmitt die met kale plekken zit, niet ik.

De plek zit bij mijn washmitt ergens in het midden als ik het me goed herinner. Het is een merkloze washmitt maar ik had niet verwacht dat deze, vergeleken met die van Meg's, zo snel al aan de aftakeling zou beginnen.
                                  Ach, tijd voor een ander en hopelijk beter, denk ik dan maar.
                                  Die van mij is blijkbaar ook een merkloze. Ik ga dus op zoek naar die van Meg's. Ik prefereer boven alles toch nog een lambskin.
                                  BMW M2 Coupé
                                  Audi S5
                                  Nobody is Perfect!

Comment

Toevallig van het merk Mothers?

Ik heb er ook al zo 2 versleten op minder als een jaar tijd!!
                                    Ik was elk weekend mijn auto..

- Last van wol verlies..
                                    - Gat tussen dum en wijsvinger..
                                    - Naad tussen de wol en de rekker voor rond de pols scheurde..

Nu heb ik mij een goedkope van Autotech uit de Auto5 gekocht en deze houd het toch langer uit..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NHke Bekijk Berichten
                                      Toevallig van het merk Mothers?

Ik heb er ook al zo 2 versleten op minder als een jaar tijd!!
                                      Ik was elk weekend mijn auto..

- Last van wol verlies..
                                      - Gat tussen dum en wijsvinger..
                                      - Naad tussen de wol en de rekker voor rond de pols scheurde..

Nu heb ik mij een goedkope van Autotech uit de Auto5 gekocht en deze houd het toch langer uit..
                                      Ik ben nog in onderhaling met de leverancier van het betere product. Er is maar weinig reactie tot nog toe alhoewel er toegegeven wordt dat het hier om een frabricagefout gaat. Ik zou de Mitt dus vervangen willen zien en dat wordt dor de leverancier niet bevestigd.
                                      En het is er één zonder merk. Ik wacht nog even om namen te noemen...
                                      Ik ben iemand die de allerbeste producten koop voor mijn wagen en houdt er een onaangenaam gevoel aan over als ik zoiets voorheb, vooral als de reacties van de leverancier maar heel koeltjes overkomen. Wij spreken hier toch over een bedrag van bijna 15€. Dit mag dus wel goed zijn anders kunnen wij onze zaken beter, zoals je zegt, bij Auto5 kopen.
                                      BMW M2 Coupé
                                      Audi S5
                                      Nobody is Perfect!

Comment

Het probleem met die van meguiars is dat het geen echte lamswollen is. Het is syntetische, en die kunnen voor marring zorgen.

Als je echte zuivere lamswol wil zit je met een natuurlijk product, en dat is nu eenmaal minder sterk of toch iig minder consistent.

Comment

Working...
                                        X