Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lamswollen washmitt last van vroegtijdige kaalheid?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Mothers :

Ik heb ook een washmitt van Mothers (schaapswol) en heb daar toch al zo'n 100 keer een auto mee gewassen.

Voor de stukken onder wielhoogte neem ik de megs handschoen en voor de dorpels en onderzijde bumpers een mf-handschoen.

Ik spoel altijd mijn lamswolletje goed uit en laat ze (nadat de buitenkant droog is) dan binnenstebuiten drogen.

Omdraaien als ze droog is heeft geen zin(je trekt ze dan toch waarschijnlijk kapot ) , gewoon in de emmer smijten als je de volgende keer de auto wast en dan gaat het vanzelf .

Comment

Het schuren en breken van de handschoen gebeurt meestal wanneer hij droog en hard is.

Zoals eerder gezegd, het gaat om een natuurlijk product, en de binnenkant is gewoon leer. Als dat droog is kan dat breken ....

Comment

De eerste problemen met mijn wasmitt zijn ontstaan tijdens het gebruik toen ik een plakje samengeklitte wol vond in mijn spoelwater.
        Met mijn eerste washmitt heb ik na twee jaar gebruik nooit problemen gehad. Altijd in de wasmachine en binnenin het gevoel van echt schaapsvel. Duurde soms ook een drietal dagen vooraleer ie droog was en eens droog was hij zeer hard. Moest bij een volgend gebruik een hele tijd in het water liggen vooral terug gebruiksklaar. De Mitt waarover hier sprake voelt veel synthetischer aan. Volgens mij een samenvoegsel van natuur en synthetisch. De dichtheid van de haren is ook veel hoger dan mijn eerste mitt.
        BMW M2 Coupé
        Audi S5
        Nobody is Perfect!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
          Het probleem met die van meguiars is dat het geen echte lamswollen is. Het is syntetische, en die kunnen voor marring zorgen.

Als je echte zuivere lamswol wil zit je met een natuurlijk product, en dat is nu eenmaal minder sterk of toch iig minder consistent.
          Ik heb mijn meg's lang geleden bij jou gekocht. Het was trouwens mijn allereerste mitt en heb ze nog steeds, al gebruik ik ze enkel nog voor de vuilere werkjes. En nog steeds tevreden van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
            Ik heb mijn meg's lang geleden bij jou gekocht. Het was trouwens mijn allereerste mitt en heb ze nog steeds, al gebruik ik ze enkel nog voor de vuilere werkjes. En nog steeds tevreden van.
            Het spijtige is dat die grijs geverfde geen Meg. is. Op de website wordt die ook niet in deze kleur gepresenteerd. In het vervolg zal ik daar wel goed op letten. En merkloos hé... een mens leert altijd bij. Heb ook de indruk dat er 'ondertussen' op de website een waarschuwing is geplaatst ivm de duurzaamheid van het "natuurlijk" product.
            Last edited by febrero; 28/10/2011, 13:57.
            BMW M2 Coupé
            Audi S5
            Nobody is Perfect!

Comment

De waarschuwing stond er altijd al, nu hebben we die geaccentueerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                De waarschuwing stond er altijd al, nu hebben we die geaccentueerd.
                Mooi zo ...
                Is blijkbaar niet voorradig.
                BMW M2 Coupé
                Audi S5
                Nobody is Perfect!

Comment

Om problemen te voorkomen.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk Berichten
                    Mooi zo ...
                    Is blijkbaar niet voorradig.
                    Is onderweg, dinsdag is hij hier

Comment

Het spijtige is dat die grijs geverfde geen Meg. is. Op de website wordt die ook niet in deze kleur gepresenteerd. In het vervolg zal ik daar wel goed op letten. En merkloos hé... een mens leert altijd bij. Heb ook de indruk dat er 'ondertussen' op de website een waarschuwing is geplaatst ivm de duurzaamheid van het "natuurlijk" product.
                      Ach, tenslotte gaat het 'maar' over een washmitt. Ik lig er niet van wakker dat mijn merkloze washmitt er al de brui aan aan t geven is. Tijd voor een ander en hopelijk beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                        Ach, tenslotte gaat het 'maar' over een washmitt. Ik lig er niet van wakker dat mijn merkloze washmitt er al de brui aan aan t geven is. Tijd voor een ander en hopelijk beter.
                        Dat is inderdaad zo, ik lig er zeker ook niet van wakker. Maar het is wel goed om weten waar je je in de toekomst moet wenden als je er een nieuwe nodig hebt.
                        BMW M2 Coupé
                        Audi S5
                        Nobody is Perfect!

Comment

Heb er vandaag een nieuwe grijze in gang gezet. Ben benieuwd hoelang die zal meegaan.
                          Overigens, ik begrijp niet waarom men zoiets grijs verft. Hopelijk is het niet omdat het vuil niet zou opvallen.
                          BMW M2 Coupé
                          Audi S5
                          Nobody is Perfect!

Comment

En inderdaad, de nieuwe grijze wollen washmitt die ik op 29 oktober in gang heb gezet heeft opnieuw een scheur. Ik heb er deze keer extra op gelet dat ie niet in de wasmachine is geraakt. Na elke wasbeurt enkel goed uitgespoeld en dan laten drogen.
                            Het is toch bedroevend dat die zaken amper 4 maand kunnen meegaan. Ik nochtans iemand die maniakaal mijn gereedschappen verzorg.
                            BMW M2 Coupé
                            Audi S5
                            Nobody is Perfect!

Comment

lamswol :

Ik meen gelezen te hebben dat een lammetjeshandschoen zo'n..........

6 maand meegaat .

(staat in de shop van wax-it te lezen dacht ik , kijk het anders ff na, indien niet dan verwijder ik deze zin wel )

:

De Lambswool Wash Mitt beschikt over een dubbelzijdige ultra-diepe lamswollen vacht waarmee stof en vuil op een veilige manier wordt verwijderd van oppervlakken tijdens het wasproces, waardoor de kans op fijne krassen aanzienlijk verminderd. Het ontwerp met duim biedt ook meer comfort tijdens het gebruik en vermindert het risico dat de handschoen van je hand glijdt wanneer die vol water zit.
                              Opm: Omdat de handschoen is gemaakt van natuurlijke materialen en constant vochtig is, zal de conditie van de lamswol verslechteren met verloop van tijd; de levensduur is beperkt bij regelmatig gebruik tot +-6 maanden.

Comment

MF-washmitt : bron wax-it :

Onze Ultra-Plush Microfiber Wash Mitt is zachter dan katoen en zachter dan wol. Het zal geen krassen op je auto of moto achterlaten. Deze microvezel wash mitt zal jaren blijven zonder enige verzorging, enkel uitwringen en laten drogen in de buitenlucht!

en deze kost maar 8 euro ipv 13 voor het schaapje...
                                Last edited by ; 17/03/2012, 12:39.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                                  Ik meen gelezen te hebben dat een lammetjeshandschoen zo'n..........

6 maand meegaat .

(staat in de shop van wax-it te lezen dacht ik , kijk het anders ff na, indien niet dan verwijder ik deze zin wel )

:

De Lambswool Wash Mitt beschikt over een dubbelzijdige ultra-diepe lamswollen vacht waarmee stof en vuil op een veilige manier wordt verwijderd van oppervlakken tijdens het wasproces, waardoor de kans op fijne krassen aanzienlijk verminderd. Het ontwerp met duim biedt ook meer comfort tijdens het gebruik en vermindert het risico dat de handschoen van je hand glijdt wanneer die vol water zit.
                                  Opm: Omdat de handschoen is gemaakt van natuurlijke materialen en constant vochtig is, zal de conditie van de lamswol verslechteren met verloop van tijd; de levensduur is beperkt bij regelmatig gebruik tot +-6 maanden.
                                  Dit staat er inderdaad nu wel op. Mijn eerste wollen washmitt , maar die was blijkbaar van topkwaliteit is toch 2 jaar meegegaan en wekelijks gebruikt. Heeft ook meestal in de wasmachine gezeten, maar ik wist toen nog neie dat dit niet mocht. Dat was nog eens kwaliteit. Bilijkbaar is dit niet meer te vinden. Op de site van Wax-it is de wollen washmitt al verschillende maanden niet meer in voorraad. Ik vermoed dat dit zo zijn redenen heeft...
                                  BMW M2 Coupé
                                  Audi S5
                                  Nobody is Perfect!

Comment

Aangezien ik op een mail naar de leverancier van de twee grijze wollen washmitts die mij fel hebben ontgoochelend, geen antwoord krijg, heb ik op aanraden bij een Nederlands bedrijf een Mothers Wax - Genuine lambswool wash mitt aangeschaft. Dit is er één met duim die ik eigenlijk prefereer. Terzelfdertijd ook een minder dure voor de velgen aangeschaft : Poorboys World-Mega Plush Mitt Large. Ik ben benieuwd...
                                    Last edited by febrero; 23/02/2012, 16:19.
                                    BMW M2 Coupé
                                    Audi S5
                                    Nobody is Perfect!

Comment

En inderdaad, de nieuwe grijze wollen washmitt die ik op 29 oktober in gang heb gezet heeft opnieuw een scheur. Ik heb er deze keer extra op gelet dat ie niet in de wasmachine is geraakt. Na elke wasbeurt enkel goed uitgespoeld en dan laten drogen.
                                      Het is toch bedroevend dat die zaken amper 4 maand kunnen meegaan. Ik nochtans iemand die maniakaal mijn gereedschappen verzorg.
                                      Ik kan mij niet meer exact herinneren wanneer ik precies mijn eerste washmitt heb gekocht maar dat zal ergens tss 4-5 jaar geleden zijn. Ik gebruik deze nog steeds.
                                      Heb een jaartje of 2 nog eentje bij gekocht en deze vertoont reeds een klein scheurtje.

Comment

bij een Nederlands bedrijf een Mothers Wax - Genuine lambswool wash mitt aangeschaft. Dit is er één met duim die ik eigenlijk prefereer. Terzelfdertijd ook een minder dure voor de velgen aangeschaft : Poorboys World-Mega Plush Mitt Large. Ik ben benieuwd...
                                        Dat lammetje heb ik ook en ziet er nog best goed uit !

Pas er wel mee op : voor je het weet is je emmer leeg !!

Voor de velgen koop ik zelfs geen handschoen in een detailshop : bij Lidl kosten die mf-washandschoenen maar .........2 euro ! en die doen het evengoed dan 1 van 6 of meer euro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                                          Dat lammetje heb ik ook en ziet er nog best goed uit !

Pas er wel mee op : voor je het weet is je emmer leeg !!

Voor de velgen koop ik zelfs geen handschoen in een detailshop : bij Lidl kosten die mf-washandschoenen maar .........2 euro ! en die doen het evengoed dan 1 van 6 of meer euro
                                          Eerste ervaringen zijn zeer positief. Voelt in elk geval veel degelijker aan dan wat ik vooraf had, en is ook groter van maat wat maakt dat je er gemakkelijker in geraakt aangezien ik in de winter meestal met handschoenen werk. Qua opslorping zal dat ongeveer hetzelfde zijn.
                                          BMW M2 Coupé
                                          Audi S5
                                          Nobody is Perfect!

Comment

Working...
                                          X