Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onderhoud witte auto's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Onderhoud witte auto's

    Ik weet dat het voor elke kleur van wagen een beetje anders is maar ik vraag me dus af hoe je best een witte wagen kan onderhouden.

    Veel kuisen moet ik in ieder geval al doen maar ik wil toch geregeld al eens een deftige beurt geven. Welke producten kan je hier het best voor gebruiken? Ik heb niet veel tijd om mijn wagen te kuisen maar 1keer in de maand kan ik er toch een middag voor vrijhouden om alles terug goed in orde te brengen. Ik ga zowiezo 2* per week naar een selfwash om de wagen even proper te spuiten. Ben hier ook een absolute beginner in dus machinale toestanden zijn nog niet aan mij besteed

    Help me please


    en nu ik toch bezig ben... mijn ruiten zijn altijd snel wazig. Hoe kan ik deze makkelijk proper krijgen zonder strepen te maken


    Antwerpen is't Stad
    en al de rest is parking!!


  • #2
    2 keer per week? Niet moeilijk dat ze er altijd zo properkes bijstaat.

    Comment


    • #3
      2 keer per week is niet nodig hoor. je gaat meer beschadigen dan je gaat reinigen. elke keer maak je immers swirls (lichte krasjes).
      Powered by Detroit Diesel.

      Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

      Comment


      • #4
        Ne witte auto vergt niet meer of minder onderhoud dan een andere...

        Ik was de mijne om de 7 dagen (dwz in men vrije dagen), maar dat is dan een snelle was... gewoon wassen en verzegelen met een dun waxlaagje...
        Om de 3 maanden geef ik hem een volledig pakketje,
        Wassen
        Clayen
        Cleanen en polishen (cleaner polish)
        en waxen...
        Bij donkere auto's is dat clayen zoveel niet nodig normaal denk ik, maar wat je snel ziet op een witte zijn zo allemaal van die zwarte puntjes... en die krijg je er bij normaal wassen niet af...
        Met de Claybar gaat dit gelijk een fluitje van een cent. De claybar stript wel alle wax enzo van je lak dus moet je deze daarna ook terug mooi behandelen...

        Als het droog is kun je je wagen makkelijk lang proper houden, waar je dan wel wat last van hebt is precies zo ne "waas" dat op u auto ligt.. fijn stof (stuifmeel, sporen etc etc)
        Dat is makkelijk af te nemen met Quick detailer (bv last touch e.d.) en een dikke microvezel..
        En tja als het regent is em vuil... punt... het enigste wat de schade wat inperkt is direct afspuiten na een rit in de regen... ik weet ni of je hem dan mag drogen ivm zand etc.. heb dat zelf nooit gedaan.. het blijft nog steeds een gebruiksvoorwerp he

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
          2 keer per week is niet nodig hoor. je gaat meer beschadigen dan je gaat reinigen. elke keer maak je immers swirls (lichte krasjes).
          als ik hem gewoon afspuit ga ik toch geen swirls veroorzaken? Doe ik gewoon omhet meeste vuil er af te halen


          Antwerpen is't Stad
          en al de rest is parking!!

          Comment


          • #6
            Ik doe er gewoon niks aan.

            Ik ga om de maand eens naar de Paki's, that's it...

            Geen zin om mijn tijd daar in te steken. Vettig en vuil of glanzend proper, als 't maar brult.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
              Ne witte auto vergt niet meer of minder onderhoud dan een andere...

              Ik was de mijne om de 7 dagen (dwz in men vrije dagen), maar dat is dan een snelle was... gewoon wassen en verzegelen met een dun waxlaagje...
              Om de 3 maanden geef ik hem een volledig pakketje,
              Wassen
              Clayen
              Cleanen en polishen (cleaner polish)
              en waxen...
              Bij donkere auto's is dat clayen zoveel niet nodig normaal denk ik, maar wat je snel ziet op een witte zijn zo allemaal van die zwarte puntjes... en die krijg je er bij normaal wassen niet af...
              Met de Claybar gaat dit gelijk een fluitje van een cent. De claybar stript wel alle wax enzo van je lak dus moet je deze daarna ook terug mooi behandelen...

              Als het droog is kun je je wagen makkelijk lang proper houden, waar je dan wel wat last van hebt is precies zo ne "waas" dat op u auto ligt.. fijn stof (stuifmeel, sporen etc etc)
              Dat is makkelijk af te nemen met Quick detailer (bv last touch e.d.) en een dikke microvezel..
              En tja als het regent is em vuil... punt... het enigste wat de schade wat inperkt is direct afspuiten na een rit in de regen... ik weet ni of je hem dan mag drogen ivm zand etc.. heb dat zelf nooit gedaan.. het blijft nog steeds een gebruiksvoorwerp he
              is clayen nu al aan te raden voor een mooiere glans te krijgen? Uiteraard daarna ook een goede wax er op. Of is dit nog te vroeg om al te doen.


              Antwerpen is't Stad
              en al de rest is parking!!

              Comment


              • #8
                waarom zou je niet clayen ???

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                  waarom zou je niet clayen ???

                  geen idee, ik dacht dat dit mss niet was aan te raden op een nieuwe wagen of zo. Ik ben compleet nieuw in deze dingen
                  ga je al een duidelijk verschil zien?


                  Antwerpen is't Stad
                  en al de rest is parking!!

                  Comment


                  • #10
                    Dat hangt er vanaf hoe vuil de wagen al is

                    Een goede test is om na het wassen, als de wagen droog is, met de achterkant van je hand lichtjes over de lak wrijven...
                    voelt deze zacht aan zonder imperfeties, dan moet je niet clayen...
                    Een andere methode is je hand in zo een plastiek zakje van de vriezer te steken, en dan over de lak te gaan.. dan voel je echt ALLES...

                    Clayen met een zachte claybar kan geen kwaad, het is gewoon een doorgedreven reiniging van je lak zonder krassen te maken.. in tegenstelling tot wat velen denken...
                    Clayen is 100X beter dan als een waanzinnige op je wagen zitten te wrijven met een spons of zelfs een washmitt...want dat is swirls verzekerd...

                    Maar ik waarschuw je , eens je begint te detailen.. is er geen weg meer terug

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                      Dat hangt er vanaf hoe vuil de wagen al is

                      Een goede test is om na het wassen, als de wagen droog is, met de achterkant van je hand lichtjes over de lak wrijven...
                      voelt deze zacht aan zonder imperfeties, dan moet je niet clayen...
                      Een andere methode is je hand in zo een plastiek zakje van de vriezer te steken, en dan over de lak te gaan.. dan voel je echt ALLES...

                      Clayen met een zachte claybar kan geen kwaad, het is gewoon een doorgedreven reiniging van je lak zonder krassen te maken.. in tegenstelling tot wat velen denken...
                      Clayen is 100X beter dan als een waanzinnige op je wagen zitten te wrijven met een spons of zelfs een washmitt...want dat is swirls verzekerd...

                      Maar ik waarschuw je , eens je begint te detailen.. is er geen weg meer terug

                      ok ik ga me er eens aan wagen dan

                      toevallig nog een aan te raden clay. Hij is nog niet enorm vuil maar beter voorkomen en voorbereiden ipv later te moeten genezen

                      Dus een zachte clay zit wel snor dan denk ik. en als je dan toch bezig bent wat is een aan te raden wax


                      Antwerpen is't Stad
                      en al de rest is parking!!

                      Comment


                      • #12
                        Goh
                        bij wax-it is een quick clay kit te vinden van mothers, daar zit zachte klei in en quickdetailer.
                        van wax gebruik ik verschillende soorten, heb ondertussen 3 soorten thuis staan en gebruik ze door elkaar... Maar om te starten is natty blue paste wax van poorboy's zeker niet slecht...
                        Van meguiars: meguiars hebben ook een redelijk uitgebreide consumer lijn. die bevat ook een quick clay kit (volgens mij is deze dezelfde als die van mothers) en die hebben ook een aantal waxen ... meguiars is normal onder andere verkijgbaar bij autoparts.

                        Als je je wagen deftig gaat doen.. doe het dan ook deftig: dwz geen spons, geen "zeemvellekes" maar 2 emmers, ne washmitt, en een paar microvezels...

                        en als ge in het antwerpse woont , wil ik tegen een lichte vergoeding die van u ook wel doen (eig is da geen grap :p)

                        Comment


                        • #13
                          Ik vind die mothers clay kit alles behalve. De clay is goed maar de detailer is lastig om mee te werken. Ik behandel meestal één paneel volledig en neem dan de vloeistof af met een microvezeldoek. Bij de mothers kit gaat het afnemen moeizamer (blijft residu achter) en moet je er dus verscheidene malen overgaan totdat alles weg is.

                          Trouwens clayen is nodig op een zwarte. Ik weet dat je dat niet bedoelde Odan.be maar uiteraard zijn deze teervlekjes net zo goed aanwezig op een zwarte wagen als op een witte - het wordt nadelig wanneer je machinaal bv wax aanbrengt. De kleine heuveltjes kunnen schade berokkenen aan de pad.

                          @dédé - Meguiars organiseert "Detail Days". Uiteraard beperken ze zich tot hun gamma van producten maar de "technieken" en manier + volgorde van werken zijn wel hetzelfde voor alle fabrikanten. Misschien eens de moeite om deel te nemen? (is volledig gratis)

                          Comment


                          • #14
                            Ja ik weet dat clayen op eender welke auto moet, zeker als voorbereiding op het leggen van de wax,
                            alleen kan het op een witte eens sneller nodig zijn om naar een (milde) claybar te grijpen dan op een donkerder exemplaar...
                            Op een maagdelijk witte storen een paar zwarte tikjes immers sneller als op een andere he...
                            Ik neem na het clayen altijd heel oppervlakkig af.(paneel per paneel).. immers ik was de wagen altijd terug volledig na het clayen...

                            Ik gebruik last touch om te clayen

                            Comment


                            • #15
                              ik heb ook een abarth van 1 week oud en al derekt zwarte puntjes op de achter bumper en koffer , ik krijg het er niet van af , ik heb ook niet geschuurd zal ik ook nooit doen bestaan er een spuitbus of eender wat voor het te cleanen ?

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Abarth 500 Bekijk Berichten
                                ik heb ook een abarth van 1 week oud en al derekt zwarte puntjes op de achter bumper en koffer , ik krijg het er niet van af , ik heb ook niet geschuurd zal ik ook nooit doen bestaan er een spuitbus of eender wat voor het te cleanen ?
                                Zoals in de voorgaande post reeds vermeld wordt, kleien.

                                Comment


                                • #17
                                  ik heb juist ook iets gelezen , wat diesel of benzine en daarna de was in

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Abarth 500 Bekijk Berichten
                                    ik heb ook een abarth van 1 week oud en al derekt zwarte puntjes op de achter bumper en koffer , ik krijg het er niet van af , ik heb ook niet geschuurd zal ik ook nooit doen bestaan er een spuitbus of eender wat voor het te cleanen ?
                                    Je moet je bij een autospeciaalzaak een bus teerverwijderaar halen. Als je dit op die puntjes spuit lossen ze zichzelf op en kan je het zo wegwrijven...
                                    Senna, Driven To Perfection

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Abarth 500 Bekijk Berichten
                                      ik heb ook een abarth van 1 week oud en al derekt zwarte puntjes op de achter bumper en koffer , ik krijg het er niet van af , ik heb ook niet geschuurd zal ik ook nooit doen bestaan er een spuitbus of eender wat voor het te cleanen ?

                                      Beste,
                                      Ik had dat ook, maar dan oranje stipjes overal..
                                      Ik heb me Meguiars Clay Bar aangeschaft en zit nu al 3 dagen heel mijn auto te clayen en nadien te waxen.
                                      Alles gaat hiermee af, maar je mag gewoon het vuil niet te lang op je lak laten intrekken.

                                      Het is wel heel vermoeiend, ik zit nu al 3 dagen bezig om heel mijn auto te doen; maar het resultaat is er wel.
                                      Na het clayen ALTIJD waxen, anders heb je problemen vrees ik.. Mijn wax is ook van Meguiars, maar dat is mijn persoonlijke keuze.

                                      De auto blinkt altijd!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door White Bekijk Berichten
                                        Beste,
                                        Ik had dat ook, maar dan oranje stipjes overal..
                                        Ik heb me Meguiars Clay Bar aangeschaft en zit nu al 3 dagen heel mijn auto te clayen en nadien te waxen.
                                        Alles gaat hiermee af, maar je mag gewoon het vuil niet te lang op je lak laten intrekken.

                                        Het is wel heel vermoeiend, ik zit nu al 3 dagen bezig om heel mijn auto te doen; maar het resultaat is er wel.
                                        Na het clayen ALTIJD waxen, anders heb je problemen vrees ik.. Mijn wax is ook van Meguiars, maar dat is mijn persoonlijke keuze.

                                        De auto blinkt altijd!

                                        D R I E dagen . . .
                                        BMW M2 Coupé
                                        Audi S5
                                        Nobody is Perfect!

                                        Comment

                                        Working...
                                        X