Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onderhoud witte auto's

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door White Bekijk Berichten
    Beste,
    Ik had dat ook, maar dan oranje stipjes overal..
    Ik heb me Meguiars Clay Bar aangeschaft en zit nu al 3 dagen heel mijn auto te clayen en nadien te waxen.
    Alles gaat hiermee af, maar je mag gewoon het vuil niet te lang op je lak laten intrekken.

Het is wel heel vermoeiend, ik zit nu al 3 dagen bezig om heel mijn auto te doen; maar het resultaat is er wel.
    Na het clayen ALTIJD waxen, anders heb je problemen vrees ik.. Mijn wax is ook van Meguiars, maar dat is mijn persoonlijke keuze.

De auto blinkt altijd!
    3 dagen enkel voor kleien + waxen?!

Comment

Als ge het perfect wilt doen vraagt dat tijd hé

Comment

Moet toch een heel pak sneller kunnen imo. Hoelang werk je eraan per dag?

Comment

Als ge het perfect wilt doen vraagt dat tijd hé
          Idd maar hoeveel tijd ga je dan nodig hebben voor een volledige detail?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
            Moet toch een heel pak sneller kunnen imo. Hoelang werk je eraan per dag?
            een 3-tal uurtjes per dag

Comment

is het normaal dat er heel licht een paar swirls zijn na 2 wasbeurten , de swirls zie je alleen in de volle zon , ik gebruik ook 2 emmers en zo een handschoen ''ik weet niet hoe het heet'''

Comment

Ik doe juist hetzelfde als u, en heb ook last van swirls.. dat zal je altijd blijven hebben vrees ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Abarth 500 Bekijk Berichten
                  is het normaal dat er heel licht een paar swirls zijn na 2 wasbeurten , de swirls zie je alleen in de volle zon , ik gebruik ook 2 emmers en zo een handschoen ''ik weet niet hoe het heet'''
                  Ik spoel de auto altijd eerst grondig af met warm water in een doehetzelfwasbox,als de auto echt heel vuil is geef ik hem daarna nog een foambad,gevolgd door afspoelen en daarna word hij thuis dan met washmitt,2 emmers en gritguard gewassen !!
                  Na zo'n foambad moet je na het wassen en drogen thuis natuurlijk weer een waxlaag aanbrengen want het schuim van de doehetzelfcarwash tast de waxlaag wel aan !

Een foamgun die je aansluit op de hogedrukreiniger is natuurlijk minder omslachtig, maar die heb ik niet zodus moet ik wel naar de wasbox .

Op deze manier zorg je er in elk geval al voor dat er al heel veel vuil en stof van de lak verwijderd is voor je met een washmitt de lak aanraakt,wat het risico op swirls-krasjes sterk verminderd !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk Berichten
                    D R I E dagen . . .

Ik doe mijn wage elke dag ne keer smorgens en ne keer savonds voor ik van men werk naar huis vertrek regen of geen rege zo ziet het er elke dag uit .

Comment

Ik doe juist hetzelfde als u, en heb ook last van swirls.. dat zal je altijd blijven hebben vrees ik

Da krijg je weg !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Abarth 500 Bekijk Berichten

jij wast je auto terwijl er nog lichtjes vuil op zit die je met blote oog ni kunt zien .

en na de wasbeurt van je wage als je u wage afdroogt zie je ineens swirls van de bewegingen van u doek.

Comment

Ik heb Me vandaag Al Meguiars Scratch X 2.0 Gehaald Echt een ellendig weertje voor de rijden ''vuiligheid Weer''

Comment

raar ik heb alleen swirls op mijn achterbumper en beetje op mijn voor bumper voor de rest nergens , toevallig alleen op de plekken waar de auto echt vuil wordt

Comment

Working...
                            X