Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ruiten van je wagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ruiten van je wagen

Met wat behandelen jullie je ruiten van de wagen?
    Leggen jullie daar ook een film laag op zoals Rain - X en soorten?
    Met wat reinigen jullie ze? en kleien jullie je ruiten ook?
    Graag had ik over dit wat meer info want ik gebruikt nu Stoner invisible maar das goed om te reinigen maar een filmlaag aanbrengen voor aankomen vuil tja...
    Wie geeft me wat advies hierover?
    Alvast bedankt.

P.S: als je iets aanbrengt laat weten of je het machinaal of met de hand doet.

Grtz Swift

Ben benieuwd naar de reacties, ruiten poetsen is bij mij een telkens terugkomend probleem.
    Hoewel ik het niet aanraad, gebruik ik toch maar weer instanet, ik vind niks beter .

Ben je tevreden van die Stoner? Heb eventjes getwijfeld om die te kopen, maar dan toch maar niet gedaan.

Comment

Ik was de vensters gewoon mee en droog deze meteen (dus niet wachten tot het met druppels is opgedroogd) af met de waffle weave towel. Meestal is dit voldoende.

Vorige week ben ik er tijdens het kleien van mijn auto ook lichtjes met de klei over geweest.

Wat je ook nog kan proberen is na het afdrogen met een krant over te gaan.

Comment

Zelf gebruik in de Glass Cleaner Concentrate van Meguiar's uit de Detailerlijn, in combinatie met een Even Coat Applicatorpad om deze aan te brengen. Deze verdun ik 1 op 4 (1 op 10 kan ook, maar hier ziet nogal wat kalk in het water). Erg fijn en makkelijk product om te verwerken.

Paar sprays op de applicatorpad en dan aanbrengen. Afnemen en daarna opwrijven met een zachte niet pluizende doek. De buitenkant behandel ik meestal met horizontale bewegingen en de binnenkant met verticale bewegingen. Mochten er bij de inspectie nog strepen zijn, kun je zo makkelijk bepalen of dit aan de binnen,- of buitenzijde is

De ramen kleien kan ook als ze erg vuil zijn. Soms behandel ik ze ook met een acrylic primer machinaal, dan worden ze pas echt glad. Veel mensen zweren bij een waxlaag om hun ramen, maar persoonlijk zal ik dit nooit aanraden. De kans op een waas, zeker bij regen in combinatie met inkomend licht, is aanwezig.

Comment

Mijn voorruit clayen doe ik niet meer. Heb gemerkt dat de ruitenwissers dan beginnen te springen op de venster en dat kan ik missen als kiespijn. De andere ruiten clay ik wel en daarna een laagje NTX erop (die bus moet ooit op...)
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Die stoner ben ik wel tevreden, maar eerst altijd insprayen inwrijven met een doek en daarna met een andere doek volledig afwerken, ik gebruik die work towl van pb ervoor.
            Ik heb via kennisen klei speciaal voor ruiten laten overkomen maar nog niet getest.
            Die rain x en toestanden heb ik ook schrik voor de waas laag die zich kan vormen met regen als de zon erop zit.

Comment

om je ruiten zonder strepen proper te maken gebruik je het beste krantenpapier

Comment

Ik gebruik geen rain-x.

Als mij ruiten nog een keer apart worden gepoetst, dan gebruik ik een quick detailer. Bij voorkeur instant detailer van Mothers.
                Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Voor de ruiten gebruik ik:

Fantastico
                  da's zo een lichtgroene bus

een soort alles ontvetter, 't maakt je ruiten super proper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                    Voor de ruiten gebruik ik:

Fantastico
                    da's zo een lichtgroene bus

een soort alles ontvetter, 't maakt je ruiten super proper
                    Jup, werkt goed hè. Alleen kan je het beter op een doek spuiten ipv op je ramen, anders hangt het halve interieur vol schuim
                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                      Jup, werkt goed hè. Alleen kan je het beter op een doek spuiten ipv op je ramen, anders hangt het halve interieur vol schuim
                      ja 't schuimt nogal erg eh

Comment

Ik heb een vraag over de buitenkant van de voorruit. Ik was mijn ruiten met hetzelfde product als de rest van mijn auto(wat wel normaal is volgens mij ), namelijk de paarse NXT-gel van Meguiars. Eens het begint te regenen en ik mijn ruitenwissers wil gebruiken, krijg ik strepen over mijn hele ruit, en dit vermindert het zicht toch wel vrij fel. Nu dacht ik er eens aan op die film weg te nemen door mijn ruit(enkel de voorruit) met dreft te wassen, omdat dat ontvettend werkt. Hebben de detailers misschien een andere oplossing?

Edit: Aan de ruitenwissers kan het niet liggen, die zijn nog geen jaar oud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                          Ik heb een vraag over de buitenkant van de voorruit. Ik was mijn ruiten met hetzelfde product als de rest van mijn auto(wat wel normaal is volgens mij ), namelijk de paarse NXT-gel van Meguiars. Eens het begint te regenen en ik mijn ruitenwissers wil gebruiken, krijg ik strepen over mijn hele ruit, en dit vermindert het zicht toch wel vrij fel. Nu dacht ik er eens aan op die film weg te nemen door mijn ruit(enkel de voorruit) met dreft te wassen, omdat dat ontvettend werkt. Hebben de detailers misschien een andere oplossing?

Edit: Aan de ruitenwissers kan het niet liggen, die zijn nog geen jaar oud.
                          Is vrij normaal hoor, ruitenwissers slijten heel snel. Elke 6 tot 12 maanden vervangen is geen overbodige luxe en zoveel kosten die nu ook niet.

Ook ga de ruitenwissers eens goed proper maken wat meestal wel wordt vergeten bij het wassen van de auto. Daar blijft altijd vuil in achter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
                            Is vrij normaal hoor, ruitenwissers slijten heel snel. Elke 6 tot 12 maanden vervangen is geen overbodige luxe en zoveel kosten die nu ook niet.

Ook ga de ruitenwissers eens goed proper maken wat meestal wel wordt vergeten bij het wassen van de auto. Daar blijft altijd vuil in achter.
                            Daar zou het wel eens aan kunnen liggen, dat ik mijn ruitenwissers niet deftig proper maak.

Maar om elk half jaar ruitenwissers gaan te vervangen? Kan je dat misschien staven met wat bewijsmateriaal? Nu niet dat zeg dat het niet kan zijn, maar ik zou dat toch wel zeer snel vinden...

Comment

Ik heb toen trouwens de ruitenwissers vervangen omdat ik dacht dat die strepen daardoor kwamen. Niet dus... Want zelfs toen werden er strepen bij de vleet geproduceerd.

Comment

ik heb nog nooit ruitewissers vervangen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                  ik heb nog nooit ruitewissers vervangen
                                  Jij hebt dan ook geen deftige auto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                                    Daar zou het wel eens aan kunnen liggen, dat ik mijn ruitenwissers niet deftig proper maak.

Maar om elk half jaar ruitenwissers gaan te vervangen? Kan je dat misschien staven met wat bewijsmateriaal? Nu niet dat zeg dat het niet kan zijn, maar ik zou dat toch wel zeer snel vinden...
                                    't is wreed raar, maar die van de Xsara hebben het 6 jaar volgehouden (toen waren ze ook echt wel naar de zak ) en nu zitten de nieuwe er een half jaar op en ze vegen ook al niet meer fatsoenlijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                      't is wreed raar, maar die van de Xsara hebben het 6 jaar volgehouden (toen waren ze ook echt wel naar de zak ) en nu zitten de nieuwe er een half jaar op en ze vegen ook al niet meer fatsoenlijk
                                      Toen ik in het begin nieuwe ruitenwissers had, waren er zelfs al strepen op mijn ruit. Dus sinds dat ik die auto heb, zit ik met vegen en strepen op mijn ruit tijdens het regenen. Ik ga dat toch eens proberen met dreft!

Comment

Ik heb laatst een bus Turtle Wax Extreme Nano-Tech Glass Cleaner (what's in a name ) gekocht. Dat werkt best wel goed moet ik zeggen! 7€ per bus was het proberen waard vond ik...

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Working...
                                        X