Mededeling

Collapse
No announcement yet.

aanslag chromé rond ramen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• aanslag chromé rond ramen

Hello,

De chromé lijstjes rond de ruiten van m'n béé-em-weej zijn aangeslagen met witte plekken, of gewoon dof.

Ik heb al geprobeert met staalwol (waarmee ik uitlaten en bv de chromé niertjes vooraan op een bmw als nieuw krijg) maar dat helpt niets.

Iemand een tip hoe ik die lijstjes terug mooi kan krijgen?

ps: niet gezocht of dit hier al ergens stond, dus gooi maar dicht indien wel!

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
    Hello,

De chromé lijstjes rond de ruiten van m'n béé-em-weej zijn aangeslagen met witte plekken, of gewoon dof.

2nd that
    BMW E10 1600ti 1967
    BMW E10 2002tii 1973
    BMW E30 325i sedan 1986
    BMW E36 318is cabrio 1995
    BMW E36 320i cabrio 1994
    BMW E91 318d touring 2006
    MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003

Comment

Beste manier om de mooie chrome kleur terug te krijgen is om nieuwe chrome lijstjes te kopen omdat de chrome van tegenwoordig is niet meer wat het was

Bij chrome strips als je de auto gewassen hebt direkt afnemen met een zeemvel want waterdruppels zijn zoals lenzen en als de zon eropstaat gaat je chrome eraan

en nooit een schuurmiddel gebruiken

Comment

nieuwe chromé kopen gaan we dus NIET doen

moet toch een manier zijn om dat terug goed te krijgen?
        opnieuw polieren?

Comment

Het probleem is dat die stripjes gespoten chrome is (lees geen echte) met daar een laagje klare lak op en die is gevoelig en zeker als de klare laag doorgeschuurd is heb het zelfde probleem als jij en heb een stripje eens nagezien der is niks aan te doen jong bij echte chrome kun je dat terug opboenen maar daar zit dan ook geen klare lak op

En als je goed naar je foto kijkt zie je je chrome op de deur hangen als fijne snippers

Comment

schuurpasta op een vodje ?
            als da niet gaat , schuurpasta op een schuurmatje van 3M kheb zo chroombumpers van nen fiat 500 terug als nieuw gemaakt. was zelf al wat vliegroest op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arne Bekijk Berichten
              schuurpasta op een vodje ?
              als da niet gaat , schuurpasta op een schuurmatje van 3M kheb zo chroombumpers van nen fiat 500 terug als nieuw gemaakt. was zelf al wat vliegroest op.
              Maar dat is echte chrome bij die stripjes schuurt ge de laklaag (lees chromelaag ) gewoon weg

Comment

is da plastiek met chroom op?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Groupie Bekijk Berichten

En als je goed naar je foto kijkt zie je je chrome op de deur hangen als fijne snippers
                  dat is stof van de schuurwol

tzou toch erg zijn dat fake bucht is bij zo'n vooraanstaand merk als bmw.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arne Bekijk Berichten
                    is da plastiek met chroom op?
                    veel beter zal 't niet zijn. 't is zoals de chroom in raamrubbers, da's een dun pelletje chroom onder plastiek bescherming.

Comment

dat is stof van de schuurwol

tzou toch erg zijn dat fake bucht is bij zo'n vooraanstaand merk als bmw.
                      Beste
                      Marokkanen
                      Wagen

ik zal er morgen eens naar kijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                        Beste
                        Marokkanen
                        Wagen

ik zal er morgen eens naar kijken.
                        mijn belgische mongolen wagen staat te uwer beschikking

Comment

mijn belgische mongolen wagen staat te uwer beschikking
                          mongolen hebben graag raampjes met smaak aan de binnenkant. denk ik.

Comment

ik snap het niet, maar dat moet ook niet denk ik.

Comment

Over welke BMW gaat het hier? Nog nooit gezien zoiets

Comment

E30 van '88.

Comment

ik snap het niet, maar dat moet ook niet denk ik.
                                  ik leg 't morgen wel uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Groupie Bekijk Berichten
                                    Beste manier om de mooie chrome kleur terug te krijgen is om nieuwe chrome lijstjes te kopen omdat de chrome van tegenwoordig is niet meer wat het was

Deze chroom komt dan toch uit een auto van 20 jaar terug

Comment

In moto zaken verkopen ze vaak potjes "Never Dull"

Schijnt goed te werken. Zijn een zoort van watten met een product op dacht ik.
                                      Maar als het met staalwol al niet lukt... . Normaal gebruiken ze een metal polish (NXT metal polish van Meguiar's ofzo) en staalwol.

Mischien is het chrome gewoon te ver heen om het terug als nieuw te krijgen...
                                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Iemand een echt goede oplossing voor dit probleem ??? Ik heb het voor op beide A4 avant's

Comment

Working...
                                        X