Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Howto: verwijderen van logo's (merk en motor)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Howto: verwijderen van logo's (merk en motor)

hoi

over een paar dagen heb ik mijn nieuwe A4 avant: weet iemand hoe ik de logo's eraf krijg (resp. "A4" en "2.0 tdi"

Ik dacht dat dit met warmte ging: wil dit zeggen dat ik een haardroger moet gebruiken?

thx,
    teizman

Oorspronkelijk geplaatst door teizman Bekijk Berichten
    hoi

over een paar dagen heb ik mijn nieuwe A4 avant: weet iemand hoe ik de logo's eraf krijg (resp. "A4" en "2.0 tdi"

Ik dacht dat dit met warmte ging: wil dit zeggen dat ik een haardroger moet gebruiken?

thx,
    teizman
    da hebbe ze mioj ook altijd wijsgemaakt.is je auto recent of niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
      Veel makkelijker is de gratis optie kiezen 'zonder kentekens'...

Maar zoals je zegt met warmte moet het lukken. Best met de haardroger en direct doen na levering omdat de lijm dan verser is...

Indien problemen met restjes lijm even de zoekfunctie gebruiken.
      beste als uw auto geleverd is gewoon vragen aan garage. Is exact 5minuutjes werk.

Dit is wel het minimum datze kunnen doen bij wijze van geste.

Comment

Ik heb de mijne er gewoon af getrokken en dan lijmrestjes verwijerd met Autoglym intensive tar remover.

Teerplekjes zien er lelijk uit en kunnen vlekken veroorzaken op bepaalde typen lak. Autoglym Intensive Tar remover lost teer op lak en kunststof onmiddellijk op. Vervolgens kan het worden verwijderd met een doek of afgespoeld tijdens een reguliere wasbeurt. Gebruik Autoglym Intensive Tar Remover voor het verwijderen van olie, vet, siliconen, wax, boomsap, brandstofvlekken, maar ook voor oliehoudende vlekken op rubber en synthetische matten en bekleding. Bij hardnekkig vuil of lijmresten kan het nodig zijn om licht te wrijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
          beste als uw auto geleverd is gewoon vragen aan garage. Is exact 5minuutjes werk.

Om het voor iedereen makkelijk te maken kan je ook gewoon de optie zonder monogram aanvinken
          Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten

Zou ik persoonlijk ook doen.

En indien je het toch liever zelf zou doen, de kans is groot dat je de letters er zo al makkelijk kan aftrekken. Zoniet, opwarmen met haardroger en daarna lijmrestjes (indien deze er zouden zijn) met wat wasbenzine verwijderen en daarna ff met een lichte polish opwrijven.

Comment

Kan alleen maar beamen laat het door de garage doen als er iets mis is kan je de schuld op hun schuiven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Realswift Bekijk Berichten
                Kan alleen maar beamen laat het door de garage doen als er iets mis is kan je de schuld op hun schuiven
                Ja en dan? Als er iets misloop plakken ze er een sticker op ofzo
                Of zeggen ze van "Datte? MA da ziet ge nie als ge hier komt staan" :rool:

Met de föhn warm maken en met wat flosdraad de lijm doosnijden. Lijmrest verwijderen met wasbenzine of white spirit (GEEN GEWONE BENZINE!).
                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

OK bedankt jongens: 8 replys op een uur of 8: dat kan tellen qua support.

Voor alle duidelijkheid ik verwacht eerstdaags de papieren+plaat voor mijn stockwagen (A4 Avant): Ik dacht niet dat deze de optie 'zonder monogrammen' heeft, vandaar dat deze achteraf verwijderd dienen te worden.....

Hopelijk heb ik hem donderdag...

Comment

Nieuw model hoor. IK had eigenlijk eentje besteld die in week 24 zou gemaakt worden, maar deze werd verplaatst (zonder opgegeven reden) naar week 44!!

Heb dan alle west-vlaamse garages opgebeld om een goede stockwagen te vinden, en het is een lavagrijze geworden (ja...ik weet het....weer zo eentje, maar ja had niet echt te kiezen....)

greetz,
                    teizman

Comment

Tja, Audi en zijn leveringstermijnen. Het begint stilaan belachelijk te worden.

Comment

Gewoon eraf pulken en de restjes mooi wegwrijven met -wat wij op't werk noemen- "lijmenteer".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                          Tja, Audi en zijn leveringstermijnen. Het begint stilaan belachelijk te worden.
                          no comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                            (..) of white spirit
                            Ik heb da nog al gelezen, maar ik zou whitespirit weghouden van om het even welke verf, tenzij de verf in kwestie op uw pollen hangt

Comment

Kan geen kwaad hoor. Maar met wasbenzine doe je zeker niets mis. Als je echt 2000% zeker wilt zijn koop je Autoglym Intensive Tar Remover.
                              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Ik heb sticker resten proberen te verwijderen met ether en zo product om nagellak mee te verwijderen. Resultaat, paar doffe plekken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                  Ik heb sticker resten proberen te verwijderen met ether en zo product om nagellak mee te verwijderen. Resultaat, paar doffe plekken
                                  Teerverwijderaar had je moet gebruiken hé.
                                  Er is een reden dat er producten bestaan speciaal voor wagen ...

Soms werkt dat wel hoor, die truukjes enzo ... maar de enige mannier om het veilig te doen is er een product voor te kopen dat ervoor gemaakt is. Dan is dit getest.

Nu ja, naar mijn mening kan je geen logo's verwijderen zonder 'schade' en moet je zoiezo polieren om dat er altijd sporen achterblijven.

Dat is ook wat ik jou aanraad. Ga er eens over met een polish, en het zou al stukken beter moeten zijn

Comment

Je kan dit gewoon door de garage laten doen eh.
                                    Afgelopen dagen heb ik dit bij de Audi garage moeten doen.
                                    Toen gebruikten we zo een toestel dat heet lucht blaast + zo'n heel dun plaatje om logo te verwijderen. Daarna veegden we de lijmresten met de thinner of zo'n gelijkaardige product van het merk Tereson.
                                    Ik heb toen de logo's maar in mijn broekzak gestopt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                                      Je kan dit gewoon door de garage laten doen eh.
                                      Afgelopen dagen heb ik dit bij de Audi garage moeten doen.
                                      Toen gebruikten we zo een toestel dat heet lucht blaast + zo'n heel dun plaatje om logo te verwijderen. Daarna veegden we de lijmresten met de thinner of zo'n gelijkaardige product van het merk Tereson.
                                      Ik heb toen de logo's maar in mijn broekzak gestopt.
                                      Als je weet hoeveel zo voor de logo's durven vragen heb jij een héél goeie zaak gedaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                        Quicksol gebruiken ofzo, nadien beetje simoniseren en 't is weg.

Op't werk hebben we wel "de magische bus". 't Is iets van 3M (zwarte buis, oker dopje, 'k kan er alleen ff niet opkomen ), en 'k heb vrijdag nog zulke doffe plekjes achteraan nen Altea XL weggekregen van iemand die het ook met een 'truukje' heeft gedaan...

Comment

Working...
                                        X