Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Interieur reinigen ... hoe ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Interieur reinigen ... hoe ?

Ik heb net een andere wagen gekocht met een nterieur dat wel 'n grondige poetsbeurt nodig heeft. (wagen was van 'n klusjesman ...)

hoe ga je hiervoor het best tewerk ?
    Alle tips zijn welkom, zowel qua werkwijze als van producten ...

Ik heb al horen spreken over stoomreinigers ?
    Of over APC ?

Danku

Je kan bij brico bvb een stofzuiger huren (Extractor) dat is een stofzuiger met een speciaal mondstuk dat water sproeit op het oppervlak en direct weer opzuigt.
    In die Stofzuiger zit een watertank met proper water en een tank voor het vuile opgezogen water.

In de tank met proper water doe ik APC maar ik sproei ook nog eens met een spuitbus de stof in en zuig dan alles proper hier en daar waar het vuil echt hardnekkig is probeer ik los te schuren met een borsteltje.

Dat is voor stof ,om je dashboard enzo te reinigen bestaan er vele middeltjes bvb van blackfire heb je een set waarvan je met de ene eerst reinigd en dan met de andere de kunststof terug kan voeden.

APC = All Purpose Cleaner = Middel voor alle doeleinden en heb je van bvb meg of van poorboys die zijn alletwee goed.
    Stoomreinigen tja hangt er een beetje van af.
    Ik vind persoonlijk een extractor beter omdat je dieper kan reinigen in de stof.
    Last edited by ; 15/07/2008, 18:59.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Realswift Bekijk Berichten
      Je kan bij brico bvb een stofzuiger huren (Extractor) dat is een stofzuiger met een speciaal mondstuk dat water sproeit op het oppervlak en direct weer opzuigt.
      In die Stofzuiger zit een watertank met proper water en een tank voor het vuile opgezogen water.

In de tank met proper water doe ik APC maar ik sproei ook nog eens met een spuitbus de stof in en zuig dan alles proper hier en daar waar het vuil echt hardnekkig is probeer ik los te schuren met een borsteltje.

Dat is voor stof ,om je dashboard enzo te reinigen bestaan er vele middeltjes bvb van blackfire heb je een set waarvan je met de ene eerst reinigd en dan met de andere de kunststof terug kan voeden.

APC = All Purpose Cleaner = Middel voor alle doeleinden en heb je van bvb meg of van poorboys die zijn alletwee goed.
      Stoomreinigen tja hangt er een beetje van af.
      Ik vind persoonlijk een extractor beter omdat je dieper kan reinigen in de stof.
      Ik kon het niet beter zeggen. Zo'n extractor is een must.
      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Ok, bedankt voor de grondige uitleg.

APC ? is dit enkel verkrijgbaar bij speciale auto-detail shops zoals vb WaxIt ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk Berichten
          Ok, bedankt voor de grondige uitleg.

APC ? is dit enkel verkrijgbaar bij speciale auto-detail shops zoals vb WaxIt ?
          is volgens mij in de betere autozaak - doe-het-zelf te verkrijgen...

Ik koop het bij de peugeot dealer op de hoek: All-Zweck van Wehrle, zeer tevreden over
          saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
          saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
          saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
          saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
          saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
          renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
          Porsche 993 (1994)

Comment

Ok bedankt.

Tot nu toe zie ik het in webshops enkel maar in flessen van 1 liter staan. Bestond dit ook niet per 5 liter of 10 liter ?
            Ik neem aan dat jet met 'n flesje van 1 liter voor 'n hele wagen (interieur+exterieur) wel niet genoeg hebt. .... ?

Comment

Ligt eraan of je die nog moe verdunnen hè. De meeste APS"s kan je 1/10 verdunnen. Dan heb je meteen 10l
              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk Berichten
                Ik heb net een andere wagen gekocht met een nterieur dat wel 'n grondige poetsbeurt nodig heeft. (wagen was van 'n klusjesman ...)

hoe ga je hiervoor het best tewerk ?
                Alle tips zijn welkom, zowel qua werkwijze als van producten ...

Ik heb al horen spreken over stoomreinigers ?
                Of over APC ?

Danku
                Auto gewoon grondig wassen langs de buitenkant met Duett of een andere goede professionele shampoo. Naargelang de kleur van je auto kan je misschien best een simonis kopen in dezelfde kleur om toch al krasjes proberen op te vullen. Als het echt te erg is, best (laten) pollieren.

Binnenin gewoon goed stofzuigen en alle plastic delen goed opwrijven met Brisk of andere goede interieurreiniger. Nadien met een schuurborsteltje op zetels, vloer en matten hetzelfde herhalen zodat je in feite je interieur gaat shampooën. Je kan inderdaad bij Brico ofzo een stofzuiger huren die ook water kunnen opzuigen. Het overige water laat je gewoon opdrogen.

Comment

Ben momenteel op het gemak bezig met het interieur te reinigen:

Voor de dakhemel heb ik :
                  een Motip interieur/textiel reiniger spuitbus gekocht (werkt heeel goed en snel)
                  Voor de fluwelen zetels heb ik:
                  een interieur reiniger van HG gekocht (werkt ook heel goed)

(foto's met resultaten volgen als ik er volledig mee klaar ben)

Bedankt voor de tips !

Comment

Mijn interieur moet ook eens ferm onder handen worden genomen. achterbank heeft een paar ferme plekken en het plastiek is ook niet meer zo fris.

ik ga die HG kopen die fredoo hier aanbeveeld
                    Nu zoek ik nog spul voor de plastiek

Comment

mag een APC ook gebruikt worden op alcantara?
                      of heb ik voor het reinigen van alcantara een specifiek product nodig, zo ja, hetwelke?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjakie5V Bekijk Berichten
                        mag een APC ook gebruikt worden op alcantara?
                        of heb ik voor het reinigen van alcantara een specifiek product nodig, zo ja, hetwelke?
                        Alcantara ZEKER niet met APC reinigen !

Alcantara is héél gevoelig ! Dus opletten. De hoofdzaak is het niet TE nat te maken ...

Hier meer info:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                          Alcantara ZEKER niet met APC reinigen !

Alcantara is héél gevoelig ! Dus opletten. De hoofdzaak is het niet TE nat te maken ...

Hier meer info:
                          http://www.alcantara.com/en/experien...anuale_eng.pdf
                          interessante ervaring van een man met een S8...

Comment

Shocking!

Comment

Op z'n Hollands effe te kakken worden gezet...
                              www.perfectshine.be

Comment

amai, krijgt da voor...
                                zal er maar voorzichtig mee omgaan, mn vorige A3 was nog heel proper en daar heb ik nooit een product gebruikt, maar deze zal serieus gekuist moete worden.
                                bedankt voor de info!!

Comment

alcantara is toch leer he?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjakie5V Bekijk Berichten
                                    alcantara is toch leer he?
                                    alcantara is alcantara en leer is leer...denk ik toch...

edit: het is dus niet hetzelfde volgens mij.

Comment

hmm, maar wat is alcantara dan juist?
                                      leder is het vel van een koe...

Comment

Working...
                                      X