Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door manneke Bekijk Berichten
    Vraagje over interieur: hoe krijg je de tapijten terug wat proper? Ik heb een redelijk licht interieur en ik wil het wat 'opfrissen'. Ook het harde kunststof aan mn deuren kan een beurt gebruiken, tips?
    APC.

12345

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
      sorry voor de reclame, maar carclean.nl heeft er in zijn eigen huismerk...
      Flessen van een liter, met cl en mengverhouding met een goede sproeikop.
      Heb er zo ook verschillende staan.
      Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
      Idd, heb ze gisteren nog op hun webshop zien staan.

http://www.carclean.nl/product/Carcl...36_101340.aspx
      Bijna € 8 voor 1 vind ik wel veel geld hoor, dan komt er nog eens € 12,50 extra kosten bij.

Ik zoek nog wel wat verder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
        Bijna € 8 voor 1 vind ik wel veel geld hoor, dan komt er nog eens € 12,50 extra kosten bij.

Ik zoek nog wel wat verder.
        Ik zal er misschien ook wat moeten voorzien in de webshop. Maar dat zullen iig simpele zijn van enkele euro's dan ...

Ik zou even kijken bij een brico ofzo ... plantenverstuivers ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
          Ik zal er misschien ook wat moeten voorzien in de webshop. Maar dat zullen iig simpele zijn van enkele euro's dan ...

Ik zou even kijken bij een brico ofzo ... plantenverstuivers ...
          Ik heb er daar eens 2 gekocht, en die werken voor geen meter. Ook geen cl aanduiding en niet doorzichtig.

Het kan toch niet zo moeilijk zijn om die te vinden?

Comment

• Met welke pad breng ik het beste Blackfire sealant machinaal aan, de zwarte finishing pad of de witte polishing pad?

Comment

• Zwart

Comment

• sealant kan je inderdaad met zwart aanbrengen, maar nog beter zou de blauwe zijn of de concorso pad

Comment

• Ben ook zowat begonnen met het (proberen) detailen maar zit toch wel met een vervelend probleem. Ik heb mijn wagen behandeld met ssr programma(van ssr 2 tem de profession polish zelfs) maar nadat hij klaar was zag ik vanuit een bepaalde hoek (met de zon erop) een schijn. Van dichtbij lijken het vegen/kleine krasjes (zie foto's)... Als ik er met de spray and wipe over ga lijkt het weg te zijn maar als ik de wagen de week nadien was en hem in de zon zet is het precies een echt schandaal. Kan iemand adhv de foto's zeggen wat hier het probleem is of moet ik nog meer info over iets geven....?

Comment

• Mooi voorbeeldje van marring

Wat er volgens mij gebeurt is adhv de foto's te zien is het volgende.

Je heb mooi een oppervlak afgebakend om je polish op te verwerken, maar je hebt aan de rand van dat oppervlak wat polish onbewerkt gelaten.
                    Dwz dat die polish nooit mooi afgebroken is geweest , en dat op het moment dat je bent gaan wegvegen met je doek je de grove korrel over de lak hebt getrokken.
                    Dit heeft héél kleine krasseje veroorzaakt welke ook marring genoemt worden.

Het lijkt me vrij plaatselijk te zijn, dus hopelijk kom je ervanaf met plaatselijk bij te werken ... of heb ik het verkeerd op ?

Zoniet kan je best eens kijken of je met je fijne polish deze weg krijgt, anders moet je helemaal opnieuw beginnen en alles mooi afbreken en geen restjes achterlaten

Comment

• PS: was dit roterend of excentrisch ?
                      En is het idd zo dat het vrij plaatselijk was ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                        PS: was dit roterend of excentrisch ?
                        En is het idd zo dat het vrij plaatselijk was ?
                        Dit was met de dap 500. Plaatselijk, eigenlijk niet, op ieder groot paneel en vanuit de juiste hoek is het in de zon te zien. De gehele wagen staat dan precies vol. De schijn die je daar ziet loopt eigenlijk gewoon verder over het paneel, alleen is het van de hoek van waaruit ik de foto heb getrokken niet te zien.
                        Als laatste stap voor de glaze ben ik er nog is met de zwarte lc pad en profession polish(welke toch ook reinigend werkt?) over gegaan maar dit heeft dus blijkbaar niet geholpen.

Nadat ik het product heb uitgewerkt neem ik het af met de mf doek, en daarna ga ik er nog is met de spray and wipe over zodat ik alle productresten zeker mee heb... Ik weet echt niet waar de fout zit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door petervdv Bekijk Berichten
                          Dit was met de dap 500. Plaatselijk, eigenlijk niet, op ieder groot paneel en vanuit de juiste hoek is het in de zon te zien. De gehele wagen staat dan precies vol. De schijn die je daar ziet loopt eigenlijk gewoon verder over het paneel, alleen is het van de hoek van waaruit ik de foto heb getrokken niet te zien.
                          Als laatste stap voor de glaze ben ik er nog is met de zwarte lc pad en profession polish(welke toch ook reinigend werkt?) over gegaan maar dit heeft dus blijkbaar niet geholpen.

Nadat ik het product heb uitgewerkt neem ik het af met de mf doek, en daarna ga ik er nog is met de spray and wipe over zodat ik alle productresten zeker mee heb... Ik weet echt niet waar de fout zit.
                          Kan je eens exact vertellen wat je juist gedaan hebt ? Van begin tot einde. Hoe groot het oppervlak was dat je bewerkte, en hoelang je het ongeveer verwerkt hebt ?

Let wel, Poorboys Professional Polish is een paint cleaner, en bevat GEEN korrel, dus voert in wezen geen correctie uit IN je lak ...

Comment

• Ik heb ook een vraag:
                            Ik ben de laatste weken te LAM om men wagen te doen.. wat doe ik daar aan ?

Comment

• Je steekt hem binnen bij wax-it.

Comment

• Buiten lam, ben ik ook arm.. ge ziet , het zit ni mee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                                  Buiten lam, ben ik ook arm.. ge ziet , het zit ni mee
                                  Ge steekt em binnen bij wax-it en brengt een wapen mee?

Comment

• I am a real detail GANSTAAA

Comment

• wanksta

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                                        Buiten lam, ben ik ook arm.. ge ziet , het zit ni mee
                                        Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                        Ge steekt em binnen bij wax-it en brengt een wapen mee?
                                        how how, als hij zijn madam meeneemt ben ik al meer dan content

Comment

• tsk tsk

Comment

Working...
                                          X