Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
    how how, als hij zijn madam meeneemt ben ik al meer dan content
    goei idee Bert!
    Terwijl gij dan alle aandacht geeft aan de wagen heb ik ook iets om mij bezig te houden...
    DEAL!

Comment

how how, als hij zijn madam meeneemt ben ik al meer dan content
      Screenshot gepakt.

Ge weet wie sinds kort ook op mijne msn zit he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        Screenshot gepakt.

alle, dan kunne we met 2 gratis onze otto binnesteken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
          Screenshot gepakt.

Ze zit hier nu ook opt forum

Ik zou dus beter mijn mond houden ! Had ook bijna die laatste poll in de CC ingevuld !

Comment

• 0 posts dus ze kan nog niet in de CC.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
              0 posts dus ze kan nog niet in de CC.
              Bij mij staat autosave pwd aan thuis
              En soms moet ze eens op mijn pc zijn ...

Comment

• *belerend*
                in een goede relatie mag je geen geheimen hebben voor elkaar
                */belerend*

Comment

Ze zit hier nu ook opt forum

Ik zou dus beter mijn mond houden ! Had ook bijna die laatste poll in de CC ingevuld !
                  en dan maar zeggen "godverdomme, die mannen van de garage hebben weer krassen op mijn motorkap gemaakt!"

jajaja ....

Comment

• Vorige week m'n velgen gewaxt, daarnet gewassen en nu is m'n vraag, mag je daar ook quick detailer op gebruiken, want het is werkelijk een plezier om die velgen te wassen als daar een waxlaag op ligt...?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
                      Vorige week m'n velgen gewaxt, daarnet gewassen en nu is m'n vraag, mag je daar ook quick detailer op gebruiken, want het is werkelijk een plezier om die velgen te wassen als daar een waxlaag op ligt...?
                      Zeker

Comment

• Vandaag voor de eerste keer BF WDAFPP gebruikt, ik heb geprobeerd zo weinig mogelijk te gebruiken maar met een dot van ongeveer 1 euro groot kan ik echt geen hele motorkap doen. Ik vond het ook heel moeilijk om te zien waar je product hebt aangebracht, op het dak (zwart) kon je het wel goed zien maar op de rest van de panelen (die toch ook vrij donker zijn) was het zeer moeilijk te zien.

Het viel me wel op hoe snel je het produkt kan afnemen, als ik de swipe test deed bleef geen produkt meer over. Het leek net een wipe on wipe off produkt. De lak voelt nu echt heel zacht aan maar verschil in reflectie zie ik nog niet heel fel (op het dak wel je kijkt net in een spiegel). Volgende week een 2de laag aanbrengen.

Nu vraag ik mij af kan je eerst de hele wagen doen en dan pas afnemen of beter zoals nu paneel per paneel doen? Bij de instructies staat paneel per paneel maar toch heb ik ergens het gevoel te snel het product af te nemen. Ik deed elke keer 2 panelen en daarna het eerste paneel uitpoetsen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
                          Vandaag voor de eerste keer BF WDAFPP gebruikt, ik heb geprobeerd zo weinig mogelijk te gebruiken maar met een dot van ongeveer 1 euro groot kan ik echt geen hele motorkap doen. Ik vond het ook heel moeilijk om te zien waar je product hebt aangebracht, op het dak (zwart) kon je het wel goed zien maar op de rest van de panelen (die toch ook vrij donker zijn) was het zeer moeilijk te zien.

Het viel me wel op hoe snel je het produkt kan afnemen, als ik de swipe test deed bleef geen produkt meer over. Het leek net een wipe on wipe off produkt. De lak voelt nu echt heel zacht aan maar verschil in reflectie zie ik nog niet heel fel (op het dak wel je kijkt net in een spiegel). Volgende week een 2de laag aanbrengen.

Nu vraag ik mij af kan je eerst de hele wagen doen en dan pas afnemen of beter zoals nu paneel per paneel doen? Bij de instructies staat paneel per paneel maar toch heb ik ergens het gevoel te snel het product af te nemen. Ik deed elke keer 2 panelen en daarna het eerste paneel uitpoetsen.
                          Veel hangt ook af van de pad waarmee je het aanbrengt. De eerste keer mag je wat meer product op de pad doen. Die "vult" zich dan en daarna vul je gewoon bij wat nodig is om verder te doen.

Je kan ook gerust de hele wagen doen en dan afwrijven. Ik ga er op het laatste nog eens over met een quick detailer zodat ik zeker alle restjes mee heb.

Comment

Veel hangt ook af van de pad waarmee je het aanbrengt. De eerste keer mag je wat meer product op de pad doen. Die "vult" zich dan en daarna vul je gewoon bij wat nodig is om verder te doen.

Je kan ook gerust de hele wagen doen en dan afwrijven. Ik ga er op het laatste nog eens over met een quick detailer zodat ik zeker alle restjes mee heb.
                            BF LSP applicator, voor mijn oog gebruik ik altijd te weinig product en breng dan wat meer aan wat fout is natuurlijk.

Op de motorkap gebruikte ik 3 dotjes van ongeveer een 50cent groot, op de rest van de panelen was 1 of 2 dotjes genoeg. Het leek alsof er geen product op de lak aanwezig was maar bij het uitpoetsen voelde je duidelijk hoe zacht en glad de lak aanvoelde.

Nu vraag ik mij af of de BF wax een grote meerwaarde gaat bieden kwa glans en bescherming, of beter een 2de laag sealant aanbrengen?

Comment

BF LSP applicator, voor mijn oog gebruik ik altijd te weinig product en breng dan wat meer aan wat fout is natuurlijk.

Op de motorkap gebruikte ik 3 dotjes van ongeveer een 50cent groot, op de rest van de panelen was 1 of 2 dotjes genoeg. Het leek alsof er geen product op de lak aanwezig was maar bij het uitpoetsen voelde je duidelijk hoe zacht en glad de lak aanvoelde.

Nu vraag ik mij af of de BF wax een grote meerwaarde gaat bieden kwa glans en bescherming, of beter een 2de laag sealant aanbrengen?
                              Op een donkere wagen is de BF wax echt geschift mooi ! En brengt hij zeker wat bij kwa wetlook.
                              De BFAFPP blijft een sealant en is wat steriel op dat vlak.
                              Qua duurzaamheid ben je wel beter af met een 2de laag sealant, maar ook op dat vlak presteert de wax eigenlijk niet slecht voor een carnauba.

Ik gebruik soms enkel de carnauba en haal echt vele maanden bescherming eruit ! (mits goed onderhoud natuurlijk )

Comment

• Met de kms die Japy doet (500km na 4 maand ofzo?) zou ik niet twijfelen en de wax leggen ipv nog een tweede laag sealant.

Comment

• Kan iemand mij raad geven over welke MF-doeken ik wanneer mag gebruiken? Ik twijfel steeds of ik nu best één gebruik met korte weave of één met meer plushen weave. De PB mega towel heeft bv 2 verschillende zijden: een pluizige zijde en een.. euh... minder pluizige zijde met meer "bite".

Meer concreet, wat gebruik ik bij:

- cleanen/glaze
                                  - sealant/wax
                                  - quickdetailer
                                  - ramen

Comment

Op een donkere wagen is de BF wax echt geschift mooi ! En brengt hij zeker wat bij kwa wetlook.
                                    De BFAFPP blijft een sealant en is wat steriel op dat vlak.
                                    Qua duurzaamheid ben je wel beter af met een 2de laag sealant, maar ook op dat vlak presteert de wax eigenlijk niet slecht voor een carnauba.

Ik gebruik soms enkel de carnauba en haal echt vele maanden bescherming eruit ! (mits goed onderhoud natuurlijk )
                                    Duurzaamheid is niet echt mijn prioriteit aangezien ik toch weinig km's doe, het kost me natuurlijk weer wel extra euro's. Krijgen goede klanten nog geen korting, ik heb de laatste maanden nogal veel besteld.

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                    Met de kms die Japy doet (500km na 4 maand ofzo?) zou ik niet twijfelen en de wax leggen ipv nog een tweede laag sealant.
                                    Ik weet het, het is schandalig maar ik heb gewoon geen tijd. Buiten het werk en een puppy van 11 weken blijft er niet veel tijd meer over.

Comment

Buiten het werk en een puppy van 11 weken blijft er niet veel tijd meer over.
                                      Ja een puppy kruipt inderdaad tijd in
                                      Heb ook 2 hondjes rondlopen, nu al 3jaar en 1 jaar en die vragen nog steeds ontzettend veel tijd

Wat een ras heb je?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door motorhead99 Bekijk Berichten
                                        Kan iemand mij raad geven over welke MF-doeken ik wanneer mag gebruiken? Ik twijfel steeds of ik nu best één gebruik met korte weave of één met meer plushen weave. De PB mega towel heeft bv 2 verschillende zijden: een pluizige zijde en een.. euh... minder pluizige zijde met meer "bite".

Meer concreet, wat gebruik ik bij:

- cleanen/glaze
                                        - sealant/wax
                                        - quickdetailer
                                        - ramen
                                        Cleanen / gaze => thick & plush (eerst plush om op te nemen, dan fijn om te verfijnen)
                                        Sealant / wax => deluxe of ultimate mega towel
                                        quick detailer =>deluxe of ultimate mega towel
                                        ramen => work towel of velvet glass towel

Comment

• Het kan dat het al eens gepost is maar heb het ni direct kunnen vinden dus sorry als ik dubbelpost.
                                          Ik weet dat je op een nieuwe auto niet direct met vanalles en nog wat mag zitten.
                                          Maar ik heb na 6 maanden (dus niet meer ZO nieuw ) toch al wel wat swirls doordat ik hem altijd gewassen heb met spons en zeemvel.
                                          (ja tis dom ik weet het, maar k wist toen ni beter)
                                          Nu is de vraag: mag ik hem al eens behandelen met de swirl remover van meguiar's?
                                          Of is dat nog te vroeg?
                                          En hoeveel keer per jaar mag je je wagen simoniseren (gewoon dus geen compound)?
                                          Ik heb het tot hier toe altijd op 1 keer per jaar gehouden nl. begin lente net voor de warme periode (als die er dan nog is )
                                          En kan ik ook waxen zonder poliermachine? of heb je die daar echt wel voor nodig?
                                          Ik heb het jaren verkeerd aangeleerd gekregen (ons vader die ook autofreak is maar blijkbaar nooit met de tijd is meegegaan).
                                          tijd om er eens op de goeie manier aan te beginnen dus
                                          Last edited by ; 23/09/2009, 02:03.

Comment

Working...
                                          X