Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic
Krik eronder en zo hoog mogelijk opkrikken. Op je knieën gaan zitten en dan spuiten maar
Waarom zou je die moeten opkrikken? Met een hogedrukreiniger snap ik waarom, maar als je een tuinslang gebruikt dan kun je die toch door te buigen (of door een pistool te gebruiken dat al onder een hoek van 90 graden zit) perfect op de onderkant van de wagen richten zonder de auto op te heffen?
Waarom zou je die moeten opkrikken? Met een hogedrukreiniger snap ik waarom, maar als je een tuinslang gebruikt dan kun je die toch door te buigen (of door een pistool te gebruiken dat al onder een hoek van 90 graden zit) perfect op de onderkant van de wagen richten zonder de auto op te heffen?
Zonder hogedrukreiniger ga je zowieso weinig vuil verwijderen.
En als je zonder te kijken op de onderkant gaat 'richten' al helemaal niet. Als je de wagen opkrikt en op je knieën gaat zitten met de hogedrukspuit ga je zien waar je spuit en effectief de onderkant wat zuiver krijgen
Iemand een gedacht hoe ik dit nog proper krijg ?
De motor is al afgestoomd geweest maar dat helpt niet .
De garagist denkt dat de motor ingespoten is met een of ander middel om de motor te doen glanzen maar het stof blijft er in plakken .
Royaal inspuiten met motorreiniger of Dasty (ontvetter ), 5 a 10 minuten laten inwerken en ondertussen met een zachte verfborstel overal waar je bij kan het produkt zacht inwerken.
Daarna spoelen met zachte waterstraal ( best geen hogedrukreiniger) en indien nodig deze bewerking herhalen tot je tevreden bent van het behaalde resultaat !
Daarna droog je zoveel mogelijk alles af en start je de motor,terwijl de motor draait kan je nog een produkt aanbrengen om alle plastic's, kunsstoffen te verzorgen.
Laat het produkt intrekken terwijl de motor draait met gesloten motorkap,door de ontwikkelde warlte zal het produkt mooi opdrogen en opgenomen worden.
Daarna kan je met een doek alles nog eens afnemen waar nodig .
Geen vettige sprays gebruiken want dan plakt er voor je het weet na korte tijd alweer een massa vuil,vet en stof aan de motor !
Zonder hogedrukreiniger ga je zowieso weinig vuil verwijderen.
En als je zonder te kijken op de onderkant gaat 'richten' al helemaal niet. Als je de wagen opkrikt en op je knieën gaat zitten met de hogedrukspuit ga je zien waar je spuit en effectief de onderkant wat zuiver krijgen
Jamaar het belangrijkste is toch dat je vooral het zout eraf spuit? Dat hoeft toch niet helemaal schoon te zijn? En als je de sproeikop zodanig instelt dat er met een hoog debiet gewerkt wordt dan bereik je toch automatisch alle plaatsen?
Bovendien stel ik mij de volgende vraag: Van zodra je terug gaat rijden met de auto rijdt je terug in een mengsel van regen en zout, maw je auto wordt terug vuil vanonder. Na verloop van tijd is het zout op de baan weggespoeld en dan is het "zuiver" regenwater waar je doorrijdt. Dat sploet toch ook de wagen?
Als het lange tijd droog blijft en ze strooien niet bij dan snap ik het nut wel, maar ander... Is dat niet veel moeite voor niks? Ik heb aan mijn oude BMW nooit zitten sproeien lang onder, is ook 16 jaar meegegaan. Alleen de uitlaat was roest geworden na 12 jaar, wat toch niet uitzonderlijk is, denk ik?
en PS.: moet een hogedrukspuit (die met zeer weinig water werkt) spouit je het vuil juist weg naar plaatsen waar je niet meer bij kan?
Je hebt zeker een punt hoor. Het is idd beter om te wachten tot het strooiseizoen voorbij is. Ook ben ik van mening dat dat zout niet veel kwaad kan aan je onderstel, ik doe het eigenlijk vooral om het wat zuiver te houden daar onderin. Wat wel belangrijk is volgens mij zijn de wielkasten. Zorgen dat de modder enzo weg is helemaal bovenin in de wielkast. Anders blijft dat constant vochtig, daarmee dat je vaal auto's zien met roest op die plaats.
Comment