Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
    is er dan een product dat wel meer naturel ruikt en toch goed is? (ik hecht wel belang aan geur )
    Gliptone is het beste als je een originele leergeur wenst IMHO

Comment

• dus die geur van terpentijn verdwijnt snel?

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• met uw ramen open rijden hé zoals de niet airco gebruikers :p

Comment

• ik wacht nog effe tot er een paar met de tip "schuifdak effe open zetten" aankomen

Maar 't is ofwel een domme ofwel een moeilijke vraag precies.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Normaal is die Gliptone de beste benadering van de klassieke ledergeur. Je kan de Swissvax Milk en de Cleaner gebruiken, die ruikt iets zoeter maar is ook een ietsiepietsietieniewienie duurder!

Comment

• "ietsiepietsietieniewienie"

't Zal dan maar de gliptone worden zulle

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• 25 pond per flesje, dus maal twee en reken daar voor België nog maar iets bij.

edith zegt 30 per flesje in B.

Comment

• oh, ik kwam prijzen tegen van 50 euro en meer per flesje, 't zullen andere inhoudsmaten geweest zijn...

wax-it verdeelt dat niet meen ik ?

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                    oh, ik kwam prijzen tegen van 50 euro en meer per flesje, 't zullen andere inhoudsmaten geweest zijn...

wax-it verdeelt dat niet meen ik ?
                    Jawel, maar op enkel hier ... we mogen ze voorlopig niet in de webshop plaatsen

Comment

• Terpentijnruik ik eigenlijk helemaal niet bij die Glipstone. Eerder een sterke geur van leder er verbrande plastic. Kan overweldigend zijn maar na een paar dagen is dat al een pak minder hoor. En het resultaat is goed, het leder wordt merkzaam soepeler na een volledige behandeling.

Misschien eens in de winkel aan een potteke ven Meguiar's gaan ruiken? Misschien dat die beter is, nooit zelf gebruikt.
                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Ik heb een hele tijd geleden eens een flacon Turtle Wax Leather Cleaner & Conditioner gekocht en voor mij volstaat dat ruimschoots. Het geeft een heel aangename geur en houdt het leder mooi en soepel. Zo'n product hoeft echt geen €50 te kosten. Feit is wel dat je heel lang wegkunt met zo'n product.

Ik krijg bij veel merken de indruk dat ze zich willen profileren als zijnde hip, fancy en of duur. Kijk bvb naar Dodo Juice, die lijken zich volgens mij wel het imago van een surf/skatemerk te willen aanmeten. Hun producten zijn wel heel goed maar bij hun betaal je natuurlijk ook de marketing en de styling voor een stuk mee. Daarom ben ik ook eerder voorstander van een merk zoals Poorboys, dat zijn producten die echt goed zijn in behoorlijk simpele verpakkingen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                          Terpentijnruik ik eigenlijk helemaal niet bij die Glipstone. Eerder een sterke geur van leder er verbrande plastic. Kan overweldigend zijn maar na een paar dagen is dat al een pak minder hoor. En het resultaat is goed, het leder wordt merkzaam soepeler na een volledige behandeling.

Misschien eens in de winkel aan een potteke ven Meguiar's gaan ruiken? Misschien dat die beter is, nooit zelf gebruikt.
                          en je hebt gelijk! de geur is al helemaal wat minder terpentijnachtig vandaag en er rest een goede ledergeur (vergeet niet dat m'n reukcapaciteiten het vrouwelijke niveau zelfs overtreffen )
                          Wel anders dan de oorspronkelijke geur, maar dat zou wat te veel gevraagd zijn.

Van het resultaat op zich ben ik wél heel tevreden, 't is idd een mooie antiglans, en de soepelheid ... effe afwachten want 't was maar een klein oppervlak op de wangen van de zetels, maar ...

wax-it, here I come with my bestellingsken, en Jochen mag je aannemen als PR-man, want hij heeft mij de glipstone laten testen
                          Last edited by Bompa; 02/06/2010, 01:23.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• aan allen bedankt voor de tips trouwens!

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Welk product moet ik gebruiken om mijn banden zo te krijgen:

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

dus echt zo shiny diep zwart. Gebruik nu die paarse dressing van Meguiars maar die geeft niet dit resultaat, tenzij ik iets verkeerd doe?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                                Welk product moet ik gebruiken om mijn banden zo te krijgen:

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

dus echt zo shiny diep zwart. Gebruik nu die paarse dressing van Meguiars maar die geeft niet dit resultaat, tenzij ik iets verkeerd doe?
                                Blackfire Long lasting tyre gell
                                Of Eimann Saphire.

Als je ze echt diep shiny wil in 2 keer aanbrengen. De eerste laag wel eerst de tijd geven in de band te dringen, en daarna nog een 2de laagje aanbrengen.

Veeg het overtollige wel weg of het spat, hé Fuel ?!

Comment

• Welk product kan ik het best gebruiken voor het zwarte stuk onderaan de achterbumper? Ik wil niet dat het extreem gaat blinken maar wel een 'gevoede' indruk geeft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Trendax Bekijk Berichten

Welk product kan ik het best gebruiken voor het zwarte stuk onderaan de achterbumper? Ik wil niet dat het extreem gaat blinken maar wel een 'gevoede' indruk geeft.
                                    303 aerospace protectant
                                    blackfire interior protectant (yeah i know , maar tis super goed ook voor buiten )
                                    poorboys trim restorer (iets meer glanzend)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                      303 aerospace protectant
                                      blackfire interior protectant (yeah i know , maar tis super goed ook voor buiten )
                                      poorboys trim restorer (iets meer glanzend)
                                      Ik heb de cleaner daarvan. Ook een optie?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Trendax Bekijk Berichten
                                        Ik heb de cleaner daarvan. Ook een optie?
                                        De cleaner gaat ontvetten en zuiver maken. Dat is daar ook perfect voor.
                                        Dat moet je eigenlijk zoiezo doen om een mooi effen en egaal resultaat te bekomen dat blijft.

Maar om hem mooi zwart te maken met een beschermende laag heb je een dressing nodig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                          De cleaner gaat ontvetten en zuiver maken. Dat is daar ook perfect voor.
                                          Dat moet je eigenlijk zoiezo doen om een mooi effen en egaal resultaat te bekomen dat blijft.

Maar om hem mooi zwart te maken met een beschermende laag heb je een dressing nodig.
                                          Merci!

Comment

Working...
                                          X