Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Misschien een parasol zetten als noodoplossing? Kan je die nog wegdraaien ook om je resultaat te zien in volle zon.

Comment

• Met dit warme weer is het wel moeilijk ja, zelfs de auto wassen. Met dank aan een zwart dak krijg je snel opgedroogde waterdruppels.

Ik heb hier pas na 17:00 schaduw, was al aan het overwegen zo'n tent te gaan halen maar voor die paar keer per jaar is het een zotte kost.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
        Met dit warme weer is het wel moeilijk ja, zelfs de auto wassen. Met dank aan een zwart dak krijg je snel opgedroogde waterdruppels.

Ik heb hier pas na 17:00 schaduw, was al aan het overwegen zo'n tent te gaan halen maar voor die paar keer per jaar is het een zotte kost.
        ik heb hetzelfde voor met mijn zwarte wagen, nergens schaduw, tot de zon ondergaat 's avonds.
        ik begin met de ene zijde die in de zon staat af te drogen en direct nadien het dak.
        Dan met een 2e waffle weave doek de rest van de wagen, zo gaat het vrij goed zonder gedroogde druppels.
        2013- Volvo V60 D3 R-Design
        2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Ik wil mijn vriendin haar wagen clayen, moet ik hiervoor een quick detailer gebruiken of kan ik dit ook gewoon op een natte wagen doen.
          Dus eerst wassen met dreft (om goed te ontvetten) vervolgens afspoelen en dan clayen.

Comment

• Dreft?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nvdd Bekijk Berichten
              Ik wil mijn vriendin haar wagen clayen, moet ik hiervoor een quick detailer gebruiken of kan ik dit ook gewoon op een natte wagen doen.
              Dus eerst wassen met dreft (om goed te ontvetten) vervolgens afspoelen en dan clayen.
              Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
              Dreft?
              Dreft ontvet idd goed, maar vergeet niet dat er ook schuurkristallen inzitten die voor marring kunnen zorgen

Nu als je toch gaat polieren is het nog niet zooo slecht

Persoonlijk zou ik toch voor een glijmiddel gaan, water alleen gaat je klei niet zo leuk vinden; hij zal verbrokkelen. (heb je ook voor met een water/shampoo mengsel)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                Dreft ontvet idd goed, maar vergeet niet dat er ook schuurkristallen inzitten die voor marring kunnen zorgen

Nu als je toch gaat polieren is het nog niet zooo slecht

Persoonlijk zou ik toch voor een glijmiddel gaan, water alleen gaat je klei niet zo leuk vinden; hij zal verbrokkelen. (heb je ook voor met een water/shampoo mengsel)
                Dan ga ik de dreft laten voor wat het is, ik ga namelijk niet machinaal polieren.
                En best toch met een quick detailer werken dus.

Bedankt!

Comment

• Lijmresten van een sticker zou ik die kunnen wegkrijgen met APC van poorboy's?
                  Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
                  2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
                  2014 Golf 7 R ---> Verkocht
                  2008 BMW E91 335i --> Verkocht
                  2015 Golf 7 GTD

Comment

• Wat voor lijmresten? Gaat beter gaan met wasbenzine, white spirit of AG stickerverwijderaar
                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Hoi, ik zoek een wax voor witte auto's. Om een zo mooi mogelijke glans te bekomen. Diepe glans. Iemand suggesties?

Comment

• Een diepe glans op donkere wagens: "Poorboy's black hole glaze" en erna "Poorboy's Natty's Paste Wax Blue".
                        Is er mij verteld geweest, heb dit ondertussen al in huis maar nog altijd geen tijd gehad... En vrijdag vertrek ik voor 3 weken op verlof...

edit: fuck te snel gelezen, je zoekt dus iets voor witte wagens, absoluut geen idee dan :p
                        2003 Saab 9-5 TiD Hirsched & aeronized
                        1998 Saab 9-3 TiD (sold)
                        1993 Saab 900i aero (sold)

Comment

• Poorboys White Diamond hè
                          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• idd White diamond + wax of sealant!

Bijv. Dodo Juice wax (zachte wax, geeft veel glans en wetlook)

of Bijv. Jetseal 109! als sealant => de max qua duurzaamheid

Comment

• hmm, ik heb een klein beetje lakschade op de bumper achteraan van onze A4 avant Lavagrijs.
                              je ziet het niet echt omdat de bumper van kunststof is en dus ook een donkere kleur heeft.

maar toch wou ik weten of ik dit wat kan maskeren of verbeteren?

welke producten kan ik best gebruiken om deze wagen
                              A. te wassen
                              B. te beschermen
                              C. mooie glans te geven
                              There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vantham Bekijk Berichten
                                hmm, ik heb een klein beetje lakschade op de bumper achteraan van onze A4 avant Lavagrijs.
                                je ziet het niet echt omdat de bumper van kunststof is en dus ook een donkere kleur heeft.

maar toch wou ik weten of ik dit wat kan maskeren of verbeteren?

welke producten kan ik best gebruiken om deze wagen
                                A. te wassen
                                B. te beschermen
                                C. mooie glans te geven
                                Lavegrijs is de max met Jeffs Acrylic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                  Lavegrijs is de max met Jeffs Acrylic
                                  kun je mij een klein beetje meer info PM'n aub, want ik zie meerdere acrylic producten van die jeff's.
                                  en is dat dan voor mijn 3 puntjes of enkel na het wassen ??
                                  There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vantham Bekijk Berichten
                                    kun je mij een klein beetje meer info PM'n aub, want ik zie meerdere acrylic producten van die jeff's.
                                    en is dat dan voor mijn 3 puntjes of enkel na het wassen ??
                                    Binnen enkele dagen is de nieuwe website online, daar komt een volledige handleiding te staan over de Jeffs reeks

Ik zou in uw geval voor de Jeffs basic washkit gaan en de Jeffs Acrylic kit.
                                    Dan heb je eigenlijk het meeste wel

Comment

• Dit weekend ga ik de auto van mijn ouders is onder handen nemen. Die is nog nooit gewaxd en ziet er enorm dof uit.. Hij wordt ook maar 1 keer om de maand gewassen ofzo..
                                      Dus nu is mijn vraag hoe ik het best deze was..
                                      Met autoshampoo of dreft of ..?

Comment

• Autoshampoo
                                        kleien
                                        glaze
                                        wax

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Ok thnx

Ik heb daarstrak gezien dat er wat krasjes op zijn en heb nog ergens ScratchX2 liggen..
                                          Moet ik dit gebruiken voor of na de paint cleaner?
                                          Ik zou dus eerst wassen, kleien, Paint cleaner, ScratchX, polijsten en waxen..
                                          Nu heb ik ergens gelezen dat ik best eerst ScratchX gebruik en dan pas de paint cleaner .
                                          Dus nu twijfel ik serieus ..

Comment

Working...
                                          X