Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic
Ik heb daarstrak gezien dat er wat krasjes op zijn en heb nog ergens ScratchX2 liggen..
Moet ik dit gebruiken voor of na de paint cleaner?
Ik zou dus eerst wassen, kleien, Paint cleaner, ScratchX, polijsten en waxen..
Nu heb ik ergens gelezen dat ik best eerst ScratchX gebruik en dan pas de paint cleaner .
Dus nu twijfel ik serieus ..
Vervang wash&wax gewoon door wassen + quick detailer.
Dan heb je een vééél beter resultaat
Als hij een goeie shampoo zoekt is die van blackfire imho de beste, maar ook de duurste ...
De eimann clear pearl quick detailer is hier nu de quick detailer van dienst geworden na de wasbeurten. Echt wel zalig goed !
Nooit geen strepen bij het drogen en legt een klein laagje bescherming die het uithoud tot de volgende wasbeurt.
Bedoel je dat je de hele wagen nog eens doet met quick detailer na het drogen? Of spuit je quick detailer op de natte wagen waarna je hem droogt??
Ik heb een auto gekocht van 1985, het onderste deel van de deur is er een roestplekje waardoor dit deel zal moeten worden herspoten.
Nu is mijn vraag, doe ik eerst de volledige detailling en steek ik hem dan pas bij een carrossier binnen, of omgekeerd?
Gezien het verschil voor/na detailling wel eens zeer groot zou zijn (donkerder-dofheid weggewerkt) denk ik dat het dan te veel zou afsteken tegen het nieuw gespoten stuk.
Ik heb een auto gekocht van 1985, het onderste deel van de deur is er een roestplekje waardoor dit deel zal moeten worden herspoten.
Nu is mijn vraag, doe ik eerst de volledige detailling en steek ik hem dan pas bij een carrossier binnen, of omgekeerd?
Gezien het verschil voor/na detailling wel eens zeer groot zou zijn (donkerder-dofheid weggewerkt) denk ik dat het dan te veel zou afsteken tegen het nieuw gespoten stuk.
Moeilijke vraag. Ik zou het eens aan de carrosier zelf vragen. Hangt er een beetje vanaf hoe ze de lak maken (recept of meten op de wagen).
Ik heb vandaag op de E91 geconstateerd dat er veel vliegenresten aan de voorkant zijn blijven kleven. Ik heb dit met Sonax insectenverwijderaar proberen weg te krijgen, helaas zonder goed resultaat. Ook heb ik dit met klei (Meguiars) gebrobeerd maar nog steeds zitten er insectenresten op de bumper. Wat zouden jullie mij aanraden in dit geval?
Ik heb vandaag op de E91 geconstateerd dat er veel vliegenresten aan de voorkant zijn blijven kleven. Ik heb dit met Sonax insectenverwijderaar proberen weg te krijgen, helaas zonder goed resultaat. Ook heb ik dit met klei (Meguiars) gebrobeerd maar nog steeds zitten er insectenresten op de bumper. Wat zouden jullie mij aanraden in dit geval?
Welke klei heb je gebruikt? De witte van de quick clay kit? Dan zou ik eens proberen met een grovere klei.
Ja, inderdaad de witte van de quick clay kit gebruikt. Wel merk klei zou je adviseren? Hoe vaak dien ik zo'n clay bar eigenlijk te vervangen?
Bedankt Jochen!
Ik zou Poorboy's bug squash aanraden. Aanlengen en dan doet het zijn werk schitterend! Nadien wel opnieuw een beschermingslaagje opleggen. Ik haal bij dit weer zeker niet bij iedere wasbeurt de laatste vliegresten weg. Ik probeer zoveel mogelijk eraf te krijgen, en dan 2-3x per zomer of na een lange roadtrip gebruik ik bug squash.
De link ondertussen geopend. Ik herinnerde mij dat ik nog van die tweekleurige sponsjes had, zoals beschreven door de auteur van het artikel. Direct geprobeerd. Het resultaat is echt verbluffend. Ik heb de helft van het stuur van de MINI gedaan en ik zal morgen eens wat foto's nemen!
Comment