Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Kevin_ Bekijk Berichten
    Ok thnx

Ik heb daarstrak gezien dat er wat krasjes op zijn en heb nog ergens ScratchX2 liggen..
    Moet ik dit gebruiken voor of na de paint cleaner?
    Ik zou dus eerst wassen, kleien, Paint cleaner, ScratchX, polijsten en waxen..
    Nu heb ik ergens gelezen dat ik best eerst ScratchX gebruik en dan pas de paint cleaner .
    Dus nu twijfel ik serieus ..
    Jouw eerste gedacht volgen.

Comment

• iemand dit al geprobeerd?

DIY Clean Shiny Steering Wheel | How to remove the shine from a Steering Wheel for BMW e46

lukt zoiets ook met Dreft?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
        Vervang wash&wax gewoon door wassen + quick detailer.

Dan heb je een vééél beter resultaat

Als hij een goeie shampoo zoekt is die van blackfire imho de beste, maar ook de duurste ...

De eimann clear pearl quick detailer is hier nu de quick detailer van dienst geworden na de wasbeurten. Echt wel zalig goed !
        Nooit geen strepen bij het drogen en legt een klein laagje bescherming die het uithoud tot de volgende wasbeurt.
        Bedoel je dat je de hele wagen nog eens doet met quick detailer na het drogen? Of spuit je quick detailer op de natte wagen waarna je hem droogt??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walterclaes Bekijk Berichten
          Bedoel je dat je de hele wagen nog eens doet met quick detailer na het drogen? Of spuit je quick detailer op de natte wagen waarna je hem droogt??
          Beide methoden zijn goed

Comment

• Vraagje:

Ik heb een auto gekocht van 1985, het onderste deel van de deur is er een roestplekje waardoor dit deel zal moeten worden herspoten.

Nu is mijn vraag, doe ik eerst de volledige detailling en steek ik hem dan pas bij een carrossier binnen, of omgekeerd?

Gezien het verschil voor/na detailling wel eens zeer groot zou zijn (donkerder-dofheid weggewerkt) denk ik dat het dan te veel zou afsteken tegen het nieuw gespoten stuk.

Comment

• Microkrassen op chrome dakrailing, is daar een oplossing voor?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AMVDVD Bekijk Berichten
                Vraagje:

Ik heb een auto gekocht van 1985, het onderste deel van de deur is er een roestplekje waardoor dit deel zal moeten worden herspoten.

Nu is mijn vraag, doe ik eerst de volledige detailling en steek ik hem dan pas bij een carrossier binnen, of omgekeerd?

Gezien het verschil voor/na detailling wel eens zeer groot zou zijn (donkerder-dofheid weggewerkt) denk ik dat het dan te veel zou afsteken tegen het nieuw gespoten stuk.
                Moeilijke vraag. Ik zou het eens aan de carrosier zelf vragen. Hangt er een beetje vanaf hoe ze de lak maken (recept of meten op de wagen).

Oorspronkelijk geplaatst door Glenn-N Bekijk Berichten
                Microkrassen op chrome dakrailing, is daar een oplossing voor?
                Echt blinkend chroom of meer het matte type?
                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                  Moeilijke vraag. Ik zou het eens aan de carrosier zelf vragen. Hangt er een beetje vanaf hoe ze de lak maken (recept of meten op de wagen).

Echt blinkend chroom of meer het matte type?
                  Meer mat.

Comment

• Dan is het waarschijnlijk gelakt. Ik zou beginnen met een lichte polish en kijken hoe het reageert.
                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Welke producten raden jullie aan om een nieuwe bmw 118d in saphir schwartz helemaal mooi te maken en te beschermen?

Comment

• Ik heb vandaag op de E91 geconstateerd dat er veel vliegenresten aan de voorkant zijn blijven kleven. Ik heb dit met Sonax insectenverwijderaar proberen weg te krijgen, helaas zonder goed resultaat. Ook heb ik dit met klei (Meguiars) gebrobeerd maar nog steeds zitten er insectenresten op de bumper. Wat zouden jullie mij aanraden in dit geval?
                        sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

• Hoe was je het best een naked bike? (Ducati Monster)

Moet je opletten voor electronica? Tips?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door iricky Bekijk Berichten
                            Ik heb vandaag op de E91 geconstateerd dat er veel vliegenresten aan de voorkant zijn blijven kleven. Ik heb dit met Sonax insectenverwijderaar proberen weg te krijgen, helaas zonder goed resultaat. Ook heb ik dit met klei (Meguiars) gebrobeerd maar nog steeds zitten er insectenresten op de bumper. Wat zouden jullie mij aanraden in dit geval?
                            Welke klei heb je gebruikt? De witte van de quick clay kit? Dan zou ik eens proberen met een grovere klei.
                            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Welke klei heb je gebruikt? De witte van de quick clay kit? Dan zou ik eens proberen met een grovere klei.
                              Ja, inderdaad de witte van de quick clay kit gebruikt. Wel merk klei zou je adviseren? Hoe vaak dien ik zo'n clay bar eigenlijk te vervangen?

Bedankt Jochen!
                              sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

Dan is het waarschijnlijk gelakt. Ik zou beginnen met een lichte polish en kijken hoe het reageert.
                                Heb het met de hand geprobeerd, met CG PP1 en CG PP2, geen resultaat.
                                Heb helaas nog geen DAP oid.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door iricky Bekijk Berichten
                                  Ja, inderdaad de witte van de quick clay kit gebruikt. Wel merk klei zou je adviseren? Hoe vaak dien ik zo'n clay bar eigenlijk te vervangen?

Bedankt Jochen!
                                  Ik zou Poorboy's bug squash aanraden. Aanlengen en dan doet het zijn werk schitterend! Nadien wel opnieuw een beschermingslaagje opleggen. Ik haal bij dit weer zeker niet bij iedere wasbeurt de laatste vliegresten weg. Ik probeer zoveel mogelijk eraf te krijgen, en dan 2-3x per zomer of na een lange roadtrip gebruik ik bug squash.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                    iemand dit al geprobeerd?

DIY Clean Shiny Steering Wheel | How to remove the shine from a Steering Wheel for BMW e46

lukt zoiets ook met Dreft?
                                    geen reactie?

Comment

• Ik krijg de link niet geopend Bleke Willy!
                                      sigpic

Comment

• De link ondertussen geopend. Ik herinnerde mij dat ik nog van die tweekleurige sponsjes had, zoals beschreven door de auteur van het artikel. Direct geprobeerd. Het resultaat is echt verbluffend. Ik heb de helft van het stuur van de MINI gedaan en ik zal morgen eens wat foto's nemen!
                                        sigpic

Comment

• Zalig!

Comment

Working...
                                          X