Oorspronkelijk geplaatst door Kevin_
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenVervang wash&wax gewoon door wassen + quick detailer.
Dan heb je een vééél beter resultaat
Als hij een goeie shampoo zoekt is die van blackfire imho de beste, maar ook de duurste ...
De eimann clear pearl quick detailer is hier nu de quick detailer van dienst geworden na de wasbeurten. Echt wel zalig goed !
Nooit geen strepen bij het drogen en legt een klein laagje bescherming die het uithoud tot de volgende wasbeurt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door walterclaes Bekijk BerichtenBedoel je dat je de hele wagen nog eens doet met quick detailer na het drogen? Of spuit je quick detailer op de natte wagen waarna je hem droogt??
Comment
-
Vraagje:
Ik heb een auto gekocht van 1985, het onderste deel van de deur is er een roestplekje waardoor dit deel zal moeten worden herspoten.
Nu is mijn vraag, doe ik eerst de volledige detailling en steek ik hem dan pas bij een carrossier binnen, of omgekeerd?
Gezien het verschil voor/na detailling wel eens zeer groot zou zijn (donkerder-dofheid weggewerkt) denk ik dat het dan te veel zou afsteken tegen het nieuw gespoten stuk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AMVDVD Bekijk BerichtenVraagje:
Ik heb een auto gekocht van 1985, het onderste deel van de deur is er een roestplekje waardoor dit deel zal moeten worden herspoten.
Nu is mijn vraag, doe ik eerst de volledige detailling en steek ik hem dan pas bij een carrossier binnen, of omgekeerd?
Gezien het verschil voor/na detailling wel eens zeer groot zou zijn (donkerder-dofheid weggewerkt) denk ik dat het dan te veel zou afsteken tegen het nieuw gespoten stuk.
Oorspronkelijk geplaatst door Glenn-N Bekijk BerichtenMicrokrassen op chrome dakrailing, is daar een oplossing voor?2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenMoeilijke vraag. Ik zou het eens aan de carrosier zelf vragen. Hangt er een beetje vanaf hoe ze de lak maken (recept of meten op de wagen).
Echt blinkend chroom of meer het matte type?
Comment
-
Dan is het waarschijnlijk gelakt. Ik zou beginnen met een lichte polish en kijken hoe het reageert.2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Ik heb vandaag op de E91 geconstateerd dat er veel vliegenresten aan de voorkant zijn blijven kleven. Ik heb dit met Sonax insectenverwijderaar proberen weg te krijgen, helaas zonder goed resultaat. Ook heb ik dit met klei (Meguiars) gebrobeerd maar nog steeds zitten er insectenresten op de bumper. Wat zouden jullie mij aanraden in dit geval?sigpic
www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door iricky Bekijk BerichtenIk heb vandaag op de E91 geconstateerd dat er veel vliegenresten aan de voorkant zijn blijven kleven. Ik heb dit met Sonax insectenverwijderaar proberen weg te krijgen, helaas zonder goed resultaat. Ook heb ik dit met klei (Meguiars) gebrobeerd maar nog steeds zitten er insectenresten op de bumper. Wat zouden jullie mij aanraden in dit geval?2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenWelke klei heb je gebruikt? De witte van de quick clay kit? Dan zou ik eens proberen met een grovere klei.
Bedankt Jochen!sigpic
www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenDan is het waarschijnlijk gelakt. Ik zou beginnen met een lichte polish en kijken hoe het reageert.
Heb helaas nog geen DAP oid.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door iricky Bekijk BerichtenJa, inderdaad de witte van de quick clay kit gebruikt. Wel merk klei zou je adviseren? Hoe vaak dien ik zo'n clay bar eigenlijk te vervangen?
Bedankt Jochen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
Comment
-
De link ondertussen geopend. Ik herinnerde mij dat ik nog van die tweekleurige sponsjes had, zoals beschreven door de auteur van het artikel. Direct geprobeerd. Het resultaat is echt verbluffend. Ik heb de helft van het stuur van de MINI gedaan en ik zal morgen eens wat foto's nemen!sigpic
Comment
Comment