Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Pfff, ik zou graag eens op een easy manier willen beginnen met al dat detailen maar bomen, bos enzo... Én 't is ne witte wagen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
      Pfff, ik zou graag eens op een easy manier willen beginnen met al dat detailen maar bomen, bos enzo... Én 't is ne witte wagen!
      Kom gewoon eens tot hier, krijg je alle nodige uitleg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
        Kom gewoon eens tot hier, krijg je alle nodige uitleg
        Als jullie daar tijd voor hebben tussen de wagens door, met plezier

Comment

Als jullie daar tijd voor hebben tussen de wagens door, met plezier
          Uiteraard, waarom zouden we daar geen tijd voor hebben :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
            Uiteraard, waarom zouden we daar geen tijd voor hebben :p
            Omdat jullie volop bezig zijn met een B5 te detailen!!!!!!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Matthi Bekijk Berichten
              Omdat jullie volop bezig zijn met een B5 te detailen!!!!!!!!
              Ja we lopen wat achter op schema ...

PS: Laat de vorige eigenaar eens weten dat hij zijn wagens niet met een staalborstel mag wassen !

Comment

• Aight, we gaan er eens mee beginnen! Wel op't gemak dus beginnen met de velgen zeker? Kan ik niets meer verkeerd doen denk ik...?

Welke producten heb ik nodig voor witte, stalen "velgen" te "detailen"?

Deze dus:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cumulus Bekijk Berichten
                  Hoe was je het best een naked bike? (Ducati Monster)

Moet je opletten voor electronica? Tips?
                  als die niet waterbestendig is kan je er ook niet mee in de regen rijden hé

ik was mijn moto's nooit, altijd met een detailspray van meguiars erover met een microvezeldoek
                  2015 BMW S1000R
                  2010 Renault Clio RS Cup
                  1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

Aight, we gaan er eens mee beginnen! Wel op't gemak dus beginnen met de velgen zeker? Kan ik niets meer verkeerd doen denk ik...?

Welke producten heb ik nodig voor witte, stalen "velgen" te "detailen"?

Deze dus:

Spray en Rinse om ze te reinigen. Opspuiten en inwerken met een borsteltje, daarna GRONDIG afspoelen.

Kleikit gebruiken om alle zwarte puntjes te verwijderen.

Jeffs Prime Strong om de vergeling te verwijderen en de glans terug te brengen.

Met die combinatie kan je al heel veel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten

Onder andere 1 dag per velg spenderen ofzo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                        Daar zaten nog veel meer producten bij. Teer verwijderaar, Swissvax Autobahn en nog enkele productjes.

Laat staan die 5 extra inch ofzo!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten
                          als die niet waterbestendig is kan je er ook niet mee in de regen rijden hé

ik was mijn moto's nooit, altijd met een detailspray van meguiars erover met een microvezeldoek
                          Nee weet ik wel, maar je moet het ook niet zoeken é!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                            Echt velgen kuisen dat doe ik echt niet graag, ik heb dan nog meerspakige velgen (what was i thinking ). Ik zit daar gemakkelijk een dag aan om te kuisen, kleien en in de sealant te zetten. Dat is dan nog zonder te polijsten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
                              Echt velgen kuisen dat doe ik echt niet graag, ik heb dan nog meerspakige velgen (what was i thinking ). Ik zit daar gemakkelijk een dag aan om te kuisen, kleien en in de sealant te zetten. Dat is dan nog zonder te polijsten.
                              Kan het me perfect voorstellen.

Ik beperk me tot het gewoon wassen.

Comment

• Een paar noob-vragen:

- Is het de bedoeling om de wagen na het polieren nog eens te wassen alvorens sealant en/of wax aan te brengen?
                                - Wat eerst aanbrengen: DJ Lime Prime Lite of EX-P Sealant? Daarna komt er nog wax over.
                                - Kan je verchroomde delen waar krassen op zitten (dakrailing etc.) polieren? Of is dit not-done?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Glenn-N Bekijk Berichten
                                  Een paar noob-vragen:

- Is het de bedoeling om de wagen na het polieren nog eens te wassen alvorens sealant en/of wax aan te brengen?
                                  - Wat eerst aanbrengen: DJ Lime Prime Lite of EX-P Sealant? Daarna komt er nog wax over.
                                  - Kan je verchroomde delen waar krassen op zitten (dakrailing etc.) polieren? Of is dit not-done?

Na het polieren gaan wij enkel wassen als er teveel stof is onstaan bij het polieren zelf. Ik zou het vermijden als het kan.
                                  Als je het toch zou doen zou ik het doen voor je laatste polierstap. Zo bekom je toch een perfect scherp resultaat voor je waxt.

Eerst DJ Lime Prime Lite aanbrengen. Deze dient namelijk om je lak helemaal zuiver te maken en voor te bereiden voor de sealant of wax.
                                  In jou geval dus de EX-P sealant

Verchroomde delen zijn moeilijk.
                                  Er zijn delen die chroom zijn maar nog een vernislaagje meegekregen hebben. Daar kan je perfect op polieren.
                                  Als het blanke chroom is is het moeilijker om daar krassen uit te krijgen. dan moet je al met metal polishes en wetsand papier aan de slag gaan.

Comment

• Ok, thanks!

Comment

• Vandaag beslist om mijn Saab voor de eerste keer deftig te wassen, begonnen met het interieur maar vuil van 6 jaar gaat er natuurlijk niet zo snel uit... Al bij al werd de grondbekleding vrij vlot proper, maar bij de plastieken delen ging het moeilijker: een schuurspons met all surface cleaner of Meg's plastx deed het meeste vuil wel weg, maar sommige strepen/vlekken blijven.
                                      Moet ik hier verder op blijven schuren of hoe krijg ik dit proper?
                                      2003 Saab 9-5 TiD Hirsched & aeronized
                                      1998 Saab 9-3 TiD (sold)
                                      1993 Saab 900i aero (sold)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                                        Spray en Rinse om ze te reinigen. Opspuiten en inwerken met een borsteltje, daarna GRONDIG afspoelen.

Kleikit gebruiken om alle zwarte puntjes te verwijderen.

Jeffs Prime Strong om de vergeling te verwijderen en de glans terug te brengen.

Met claykit bedoel je dit wss:

Heb ik dan nog iets nodig van doekjes of borstels? Gesteld dat ik "niets" heb liggen thuis...

Thx

Comment

• Om te kleien heb je niets anders nodig neen. Wil je die Prime strong gebruiken, dan heb je nog een microfiber applicator nodig en een doekje om af te wrijven. Die gaat je velg ook wat beschermen overigens.

Comment

Working...
                                          X