Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic
Echt velgen kuisen dat doe ik echt niet graag, ik heb dan nog meerspakige velgen (what was i thinking ). Ik zit daar gemakkelijk een dag aan om te kuisen, kleien en in de sealant te zetten. Dat is dan nog zonder te polijsten.
Echt velgen kuisen dat doe ik echt niet graag, ik heb dan nog meerspakige velgen (what was i thinking ). Ik zit daar gemakkelijk een dag aan om te kuisen, kleien en in de sealant te zetten. Dat is dan nog zonder te polijsten.
- Is het de bedoeling om de wagen na het polieren nog eens te wassen alvorens sealant en/of wax aan te brengen?
- Wat eerst aanbrengen: DJ Lime Prime Lite of EX-P Sealant? Daarna komt er nog wax over.
- Kan je verchroomde delen waar krassen op zitten (dakrailing etc.) polieren? Of is dit not-done?
- Is het de bedoeling om de wagen na het polieren nog eens te wassen alvorens sealant en/of wax aan te brengen?
- Wat eerst aanbrengen: DJ Lime Prime Lite of EX-P Sealant? Daarna komt er nog wax over.
- Kan je verchroomde delen waar krassen op zitten (dakrailing etc.) polieren? Of is dit not-done?
Na het polieren gaan wij enkel wassen als er teveel stof is onstaan bij het polieren zelf. Ik zou het vermijden als het kan.
Als je het toch zou doen zou ik het doen voor je laatste polierstap. Zo bekom je toch een perfect scherp resultaat voor je waxt.
Eerst DJ Lime Prime Lite aanbrengen. Deze dient namelijk om je lak helemaal zuiver te maken en voor te bereiden voor de sealant of wax.
In jou geval dus de EX-P sealant
Verchroomde delen zijn moeilijk.
Er zijn delen die chroom zijn maar nog een vernislaagje meegekregen hebben. Daar kan je perfect op polieren.
Als het blanke chroom is is het moeilijker om daar krassen uit te krijgen. dan moet je al met metal polishes en wetsand papier aan de slag gaan.
Vandaag beslist om mijn Saab voor de eerste keer deftig te wassen, begonnen met het interieur maar vuil van 6 jaar gaat er natuurlijk niet zo snel uit... Al bij al werd de grondbekleding vrij vlot proper, maar bij de plastieken delen ging het moeilijker: een schuurspons met all surface cleaner of Meg's plastx deed het meeste vuil wel weg, maar sommige strepen/vlekken blijven.
Moet ik hier verder op blijven schuren of hoe krijg ik dit proper?
2003 Saab 9-5 TiD Hirsched & aeronized
1998 Saab 9-3 TiD (sold) 1993 Saab 900i aero (sold)
Om te kleien heb je niets anders nodig neen. Wil je die Prime strong gebruiken, dan heb je nog een microfiber applicator nodig en een doekje om af te wrijven. Die gaat je velg ook wat beschermen overigens.
Comment