Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nog een vraagje!

Het interieur van mijn wagen bestaat uit leer en alcantara met witte stikking, zo dus:

Klopt het dat je met produkten om je leer te behandelen niet aan de alcantara mag raken? Indien zo, hoe kan je dit het best doen?

En hoe krijg je de witte stikking van bvb het stuur terug 'witter' ???

Comment

• Iemand een goed middel tegen teer?

Zwarte stipjes vallen wat teveel op bij een witte auto...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
        Iemand een goed middel tegen teer?

Zwarte stipjes vallen wat teveel op bij een witte auto...
        Poorboys Bug and Tar remover

Comment

• Thx!!

Comment

• Is dat een resultaat zoals het hoort?

Foto's maken van de staat van de lak is trouwens ook niet zo simpel, heb ik gemerkt.
            Dan nog 2 vraagjes:
            - Mag je tijdens het polieren duwen of laat je de pad beter 'zweven' over de lak? Enkele krassen krijg ik er namelijk nog niet helemaal uit.
            - Soms stelde ik vast dat het product vrij snel wordt afgebroken, gebruik ik dan teveel of...?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Glenn-N Bekijk Berichten
              Is dat een resultaat zoals het hoort?

Foto's maken van de staat van de lak is trouwens ook niet zo simpel, heb ik gemerkt.
              Dan nog 2 vraagjes:
              - Mag je tijdens het polieren duwen of laat je de pad beter 'zweven' over de lak? Enkele krassen krijg ik er namelijk nog niet helemaal uit.
              - Soms stelde ik vast dat het product vrij snel wordt afgebroken, gebruik ik dan teveel of...?
              Het resultaat ziet er goed uit, maar jij kan dat beter zien hè. Zijn de swirls weg? Geen hologrammen ed?

Je mag zeker duwen tijdens het polieren (excentrisch neem ik aan?), maar bij het finishen gebruik je enkel het gewicht van de machine om een zo mooi mogelijk eindresultaat te bekomen.
              Wat versta je juist onder afbreken?
              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                Het resultaat ziet er goed uit, maar jij kan dat beter zien hè. Zijn de swirls weg? Geen hologrammen ed?

Je mag zeker duwen tijdens het polieren (excentrisch neem ik aan?), maar bij het finishen gebruik je enkel het gewicht van de machine om een zo mooi mogelijk eindresultaat te bekomen.
                Wat versta je juist onder afbreken?
                Swirls zijn wel weg ja. Vind het enkel vrij moeilijk te zien zonder direct zonlicht.

Ik gebruik een DAP500.
                Volgens mij noemen jullie dat afbreken ook wel eens 'gummen'....?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                  Poorboys Bug and Tar remover
                  Of wasbenzine, right?
                  Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                  Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Gummen is heel iets anders, dat wil zeggen dat de polish niet wordt afgebroken, die gaat uitdrogen en vervolgens kleine bolletjes vormen, ophopen op je pad... . Dit komt door teveel polish te gebruiken.

Afbreken is in feit dat je de polish gaat wegwerken. Eerst verdeel je de polish over het oppervlak (50x50cm ofzo). Dan je je hem inwerken zodat hij overal gelijkmatig verdeelt is en dat hij 'pakt' op de lak. Ik kan het moeilijk anders uitleggen. Eens dat gebeurt is verhoog je de snelheid en dan zie je na een tijdje de polish dunner en transparanter worden en als het waren bijna verdwijnen. Dan is hij afgebroken. Als je nog verder gaat polieren zal de polish helemaal gaan uitdrogen en stoffen...
                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• "Op zich" moet je altijd de machine haar werk laten doen,

maar als je druk zet op je dap, moet je wel zien dat de pad blijft ronddraaien,
                      en niet enkel exentrisch, zo haal je een beter resultaat (en sneller).

Om goede fotos te maken zorg je best dat je manueel scherpstelt, zo kan je focussen
                      op het "oppervlak", en niet zoals een auto focus in de "diepte" kijkt in de lak

Zie volgende 2 fotos wat ik bedoel:

Auto focus:

Manueel focussen:

Deze 2 fotos zijn gewoon na elkaar genomen zonder bewerkingen ertussen...

Comment

• Ik zoek een goed middel tegen muggen/vliegenuitwerpselen. Althans, ik denk dat het dat zijn.
                        Het zijn geel/oranje vlekjes, meestal niet groter dan 2-3mm. Maar zelfs met een stukje klei krijg ik het moeilijk weg.

Comment

• Misschien even proberen een fotoke te posten, kunnen we er beter over oordelen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                            Binnen enkele dagen is de nieuwe website online.
                            Is hij er bijna Wax-it??
                            Mr Drift

Comment

• Welke breedte afplaktape kan ik het beste kopen bij een DAP500? 18, 19 of 25 mm?
                              sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door iricky Bekijk Berichten
                                Welke breedte afplaktape kan ik het beste kopen bij een DAP500? 18, 19 of 25 mm?
                                Maakt in principe niet zoveel uit. Ik heb al verschillende diktes gehad, en nooit problemen gehad. Ik denk dat ieder zo een beetje zijn voorkeur heeft, hangt vooral van auto tot auto af. Bij sommige auto's kan een iets dikkere of fijnere tape wat handig zijn. Maar je kan je altijd wel redden met de dikte die je hebt.
                                Last edited by ; 08/08/2010, 23:56.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                  Maakt in principe niet zoveel uit. Ik heb al verschillende diktes gehad, en nooit problemen gehad. Ik denk dat ieder zo een beetje zijn voorkeur heeft, hangt vooral van auto tot auto af. Bij sommige auto's kan een iets dikkere of fijnere tape wat handig zijn. Maar je kan je altijd wel redden met de dikte die je hebt.
                                  Thanks Tom. Heb de 25 mm besteld. Ik ben eens benieuwd
                                  sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Glenn-N Bekijk Berichten
                                    Ik zoek een goed middel tegen muggen/vliegenuitwerpselen. Althans, ik denk dat het dat zijn.
                                    Het zijn geel/oranje vlekjes, meestal niet groter dan 2-3mm. Maar zelfs met een stukje klei krijg ik het moeilijk weg.
                                    Ik weet EXACT wat je bedoelt. Ik kan er wellicht voor vermoord woren op dit forum maar ik doe dat weg met mijn vingernagel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                      Ik weet EXACT wat je bedoelt. Ik kan er wellicht voor vermoord woren op dit forum maar ik doe dat weg met mijn vingernagel.
                                      Yèkkes!

Comment

• Van mijn papa een DAP500 startersset gekregen
                                        sigpic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door iricky Bekijk Berichten
                                          Van mijn papa een DAP500 startersset gekregen
                                          Work it

Comment

Working...
                                          X