Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Soooooooo....

juist effe de Schaab gewassen en gedroogd natuurlijk ook

Ik ben er eigenlijk niet zo weg van. Ik vind dat hij te fel op de lak "kleeft", dat heb je met de waffle weave veel minder. Je moet echt meer moeite doen om hem over de lak te bewegen. Er zitten 3 lagen Collinite 476 op en de laatste is vorige week aangebracht dus daar kan het niet echt aan liggen.

Langs de andere kan droogt hij wel streeplozer, door de fijnere structuur gok ik...

Ik ben nog niet 100% overtuigd, de MD was ook nieuw dus ik ga hem eerst eens wassen en dannog een paar keer gebruiken. Iedereen die hem gebruikt is er tevreden van dus eigenlijk kan het niet slecht zijn hè

I keep you informed!
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Het beste dien je de MD ook eerst te wassen voor gebruik, hij kan daarbij de 1e keer iets geel afgeven.

Dan werkt hij naar wens

Comment

Heeft er iemand een tip om vlekken van dranken uit stoffen zetels van mijn fiesta te krijgen?

Het zijn ongeveer deze stoelen met ongeveer dat soort vlekken.

Comment

Zoiets huren, dat kan bij boels.be of andere verhuurfirma's (huurland heeft ze ook), of je zoekt iemand die dat heeft.

Vrij eenvoudig, en zeker proper!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
            http://www.karcher.co.uk/category.php?cat=10

Zoiets huren, dat kan bij boels.be of andere verhuurfirma's (huurland heeft ze ook), of je zoekt iemand die dat heeft.

Vrij eenvoudig, en zeker proper!
            Thx, goeie tip!

Comment

Hopen dat ik het maar goed afkrijg...

Comment

Zal er zeker afgaan. Er bestaan speciale teerverwijderaars voor van de bekende merken maar in geval van nood kan wasbenzine ook goed werken. Niet te zuinig aanbrengen en even in laten werken. Afnemen met een zachte microvezeldoek. Goed afspoelen en eventueel nog even nabehandelen met klei. Denk er wel aan om de behandelde delen weer te voorzien van een waxlaag.

Comment

Poorboys bug and tar remover

Heb het zelf ook en werkt echt goed
                  2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                  2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                  2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moniek Bekijk Berichten
                    Zal er zeker afgaan. Er bestaan speciale teerverwijderaars voor van de bekende merken maar in geval van nood kan wasbenzine ook goed werken. Niet te zuinig aanbrengen en even in laten werken. Afnemen met een zachte microvezeldoek. Goed afspoelen en eventueel nog even nabehandelen met klei. Denk er wel aan om de behandelde delen weer te voorzien van een waxlaag.
                    Oorspronkelijk geplaatst door Vtech™ Bekijk Berichten
                    Bedankt mannen,

ik ga jullie advies alvast volgen.
                    Het moet er uit want het is echt geen zicht

Comment

Kan mij iemand uitleggen hoe je een wagen juist moet clayen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Trendax Bekijk Berichten
                        Kan mij iemand uitleggen hoe je een wagen juist moet clayen?
                        In afwachting van mijn eigen guide ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                          In afwachting van mijn eigen guide ...

http://www.polishedbliss.co.uk/acata...des_clean.html
                          Thanks!

Kan je eigenlijk veel verkeerd doen met clayen?
                          Wanneer komt jouw guide er?

Als ik de guide goed heb begrepen moet je: eerst de clay lubricant op een paneel spuiten, over het paneel gaan met de clay (tussen 10-20 "vegen"). Wanneer het paneel klaar is, moet je de clay telkens kneden. Klopt dit over het algemeen?
                          Last edited by ; 13/07/2009, 00:34.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Trendax Bekijk Berichten
                            Thanks!

Kan je eigenlijk veel verkeerd doen met clayen?
                            Wanneer komt jouw guide er?

Als ik de guide goed heb begrepen moet je: eerst de clay lubricant op een paneel spuiten, over het paneel gaan met de clay (tussen 10-20 "vegen"). Wanneer het paneel klaar is, moet je de clay telkens kneden. Klopt dit over het algemeen?
                            Het aantal vegen hangt af van hoe vervuild de lak is. geloof me vrij dat je zal voelen wanneer je genoeg gewreven zal hebben. Door de klei voel je namelijk elk puntje of oneffenheidje.
                            Het kan zijn dat je na 2 vegen klaar bent, en het kan zijn dat je het klei proces 3 keer moet herhalen ...

Na elke sectie evalueer ik de klei, je kan er meestal goed op zien hoe vuil hij is. Het kan zijn dat je een volledig panneel kan doen, maar soms moet je na elke 10cm2 gaan herkneden ... evalueren dus.

Met kleien kan je in principe weinig misdoen ... Enkel met harde klei of bij verkeerd gebruik (te weinig of geen glijmiddel) kan je marring veroorzaken.
                            Marring zijn veel hele fijne krassjes die eigenlijk overkomen als dofheid. In principe kan je die steeds weer verwijderen door gewoon een lichte polish of een cleaner / glaze te gebruiken. Maar best is toch dit te vermijden.

Mocht je het voorhebben, geen paniek, het is geen blijvende schade en je kan het zeker oplossen

Comment

Ik weet niet of het hier al staat maar hoe was ik mijn machine pads?

Ik heb mijn witte LC pas gewassen met dreft maar nu slaagt die geel uit.

Comment

Ik spoel ze eerst zeer goed uit. Daarna verdunde APC erop vernevelen en dan wat uitwringen en goed naspoelen met veel water. Dan gewoon laten drogen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                  Het aantal vegen hangt af van hoe vervuild de lak is. geloof me vrij dat je zal voelen wanneer je genoeg gewreven zal hebben. Door de klei voel je namelijk elk puntje of oneffenheidje.
                                  Het kan zijn dat je na 2 vegen klaar bent, en het kan zijn dat je het klei proces 3 keer moet herhalen ...

Na elke sectie evalueer ik de klei, je kan er meestal goed op zien hoe vuil hij is. Het kan zijn dat je een volledig panneel kan doen, maar soms moet je na elke 10cm2 gaan herkneden ... evalueren dus.

Met kleien kan je in principe weinig misdoen ... Enkel met harde klei of bij verkeerd gebruik (te weinig of geen glijmiddel) kan je marring veroorzaken.
                                  Marring zijn veel hele fijne krassjes die eigenlijk overkomen als dofheid. In principe kan je die steeds weer verwijderen door gewoon een lichte polish of een cleaner / glaze te gebruiken. Maar best is toch dit te vermijden.

Mocht je het voorhebben, geen paniek, het is geen blijvende schade en je kan het zeker oplossen
                                  Bedankt!

Comment

hopelijk dekt je guide ook hoe je moet machinaal polijsten!
                                    net een hele dag beziggeweest met DAP500 en SSR2.5 en SSR1 op een BMW lak, met bijna geen resultaat.

Moet ik overgaan op een pad met een hogere cuttingfactor? gebruik ik te weinig/te veel product? Overgaan op een ander product dat wat steviger is als SSR2.5?
                                    Ik heb geen idee, en ook geen geld meer voor andere pads/producten.. :-(

edit:
                                    ik zal al eens beginnen met het lezen van heel die tutorial op polishedbliss!
                                    Last edited by davidk; 15/07/2009, 00:10.
                                    1995 Honda Civic EG4 1.5 dxi -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davidk Bekijk Berichten
                                      hopelijk dekt je guide ook hoe je moet machinaal polijsten!
                                      net een hele dag beziggeweest met DAP500 en SSR2.5 en SSR1 op een BMW lak, met bijna geen resultaat.

Moet ik overgaan op een pad met een hogere cuttingfactor? gebruik ik te weinig/te veel product? Overgaan op een ander product dat wat steviger is als SSR2.5?
                                      Ik heb geen idee, en ook geen geld meer voor andere pads/producten.. :-(

edit:
                                      ik zal al eens beginnen met het lezen van heel die tutorial op polishedbliss!
                                      Als je de FAQ van Polished Bliss leest zie je sat ze voor harde lakken (BMW) Menzerna compounds aanvevelen nl. PO85RD3.02 en PO85RE. De compounds van Blackfire komen ook bij Menzerna vandaan en zijn dus geschikt voor harde lakken. Niet alleen de grootte van de korrel is bepalend voor de slijpkracht van een korrel maar ook de hardheid om in de lak te kunnen dringen. Blackfire koop je bij Wax-It.

Comment

een SSR3 kopen zou dus geen nut hebben? beter wat centjes opleggen en die Blackfire polish aanschaffen?
                                        1995 Honda Civic EG4 1.5 dxi -

Comment

• In september zal er weer een detail dag zijn. 1 voor beginners, en 1 voor gevorderden

Voor de gevorderden een volledige dag machinaal polieren ...

Comment

Working...
                                          X