Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dan lijkt het me niet zo pluis. Die klonters zou ik er niet uithalen, dan ga je de samenstelling van het product veranderen. KAn je er niet een beetje water bij doen? Mss lost het dan op?
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
      Dan lijkt het me niet zo pluis. Die klonters zou ik er niet uithalen, dan ga je de samenstelling van het product veranderen. KAn je er niet een beetje water bij doen? Mss lost het dan op?
      Ik zal dat eens proberen. Zal nog laten weten hier of het wat hielp

Comment

• Zwier het door de blender

(ben niet verantwoordelijk voor eventuele schuimproductie)

Comment

Maar toch proberen te voorkomen dat er teveel vocht in de naden loopt. Als je de juiste verhouding hebt tussen cleaner en water krijg je een mooi schuimpje -< ideaal
          Je moet daar ook water bij gebruiken??

Comment

• Ja sowieso verdunnen hè. 1:10 voor lichte vervuiling (nterieur) en 1:4 voor zwaarder werk (banden, wielkasten, motorruimte, deuropeningen,...) is de algemene regel maar best eens de gebruiksaanwijzing lezen
            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Maar toch proberen te voorkomen dat er teveel vocht in de naden loopt. Als je de juiste verhouding hebt tussen cleaner en water krijg je een mooi schuimpje -< ideaal
              Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
              Je moet daar ook water bij gebruiken??
              Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
              Ja sowieso verdunnen hè. 1:10 voor lichte vervuiling (nterieur) en 1:4 voor zwaarder werk (banden, wielkasten, motorruimte, deuropeningen,...) is de algemene regel maar best eens de gebruiksaanwijzing lezen
              Ik denk dat DJ Oli het had op de Gliptone Leather Cleaner? Die moet je niet verdunnen met water. APC wel, zoals Jochen al zei.

Comment

• Ahja oops

Wat ik doe: je maakt je borsteltje een beetje nat

En doet er een strookje cleaner op zoals je tandpasta op je tandenborstel doet en dat inwerken. Dan krijg je een mooi schuim dat nergens naar toe loopt
                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oké bedankt voor de duidelijkheid TomT en Jochen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                    Normaal krijgen we vandaag een pallet van Poorboys binnen

Wax-it, is die pallet al binnen? Ik kijk elke dag op de site maar kan nog niet bestellen...
                    2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
                    2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
                    2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
                    1999 Volvo V70 classic 2.5d
                    1967 Volvo 123 GT

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 123GT Bekijk Berichten
                      Wax-it, is die pallet al binnen? Ik kijk elke dag op de site maar kan nog niet bestellen...
                      Is dit ook de reden waarom er geen polish-sets (DAP + Polish + pads) meer te vinden zijn id shop?

Comment

Met het mooie weer dat eraan kwam was die pallet op geen tijd volledig uitverkocht. Normaal gezien zou er vrijdag opnieuw een moeten toekomen, ditmaal een grotere hoeveelheid die voorzien is op de grotere vraag met de zon die terug boven komt!
                        Oorspronkelijk geplaatst door iMack Bekijk Berichten
                        Is dit ook de reden waarom er geen polish-sets (DAP + Polish + pads) meer te vinden zijn id shop?
                        De kits zijn inderdaad even uit de shop totdat ze terug op voorraad zijn. Tegen het einde van de week zou dit terug in orde moeten zijn!

Comment

• Thx for reply.

On topic: Is het een goed idee om als amateur Nanolex Urban glass sealant te gebruiken?
                          Op glas zie ik immers geen nadelen wanneer goed aangebracht. Heeft iemand ervaringen met dit product? In de beschrijving vh product beloven ze toch veel moois, is de winst echt de moeite? Ik zou het graag op alle ramen gebruiken, alsook op m'n zij-spiegels.

Product: http://www.wax-it.be/webshop/nanolex...nt-100-ml.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iMack Bekijk Berichten
                            Thx for reply.

On topic: Is het een goed idee om als amateur Nanolex Urban glass sealant te gebruiken?
                            Op glas zie ik immers geen nadelen wanneer goed aangebracht. Heeft iemand ervaringen met dit product? In de beschrijving vh product beloven ze toch veel moois, is de winst echt de moeite? Ik zou het graag op alle ramen gebruiken, alsook op m'n zij-spiegels.

Product: http://www.wax-it.be/webshop/nanolex...nt-100-ml.html
                            Als amateur kan je niks misdoen met de Urban Glass Sealant. De Premium Glass Sealant is enkel geschikt voor mensen met ervaring, deze is een stuk moeilijker aan te brengen.

Het verschil tussen de twee is er dan ook wel. De Urban Glass Sealant zal ongeveer 3-6 maand meegaan (hangt ook af van het aantal kilometers en hoeveel je je ruitenwissers gebruikt), de Premium Glass Sealant gaat ongeveer 9-12 maand mee.

Hier zie je het effect van Nanolex:

+ YouTube Video
                            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Op cabriokappen gebruiken we het tegenwoordig ook altijd.

+ YouTube Video
                            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

+ YouTube Video

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                              Hier zie je het effect van Nanolex
                              Convinced ! Die neem ik dus zeker mee in m'n volgende bestelling !
                              (Oja, op spiegels mag ik die ook gebruiken, toch?)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door iMack Bekijk Berichten
                                Convinced ! Die neem ik dus zeker mee in m'n volgende bestelling !
                                (Oja, op spiegels mag ik die ook gebruiken, toch?)
                                Wij gebruiken dat op alle glas als de klant die optie kiest

Comment

• Enkele vraagjes, miss al gesteld maar 50 pagina's doorneme?

Voor de lentebeurt: Wat doe je best? Ik simoniseer meestal gewoon en dan waxen?

Wat is het beste kleien of simoniseren of beide? Wat is het verschil? Ik heb zo die 3 stappen van meguiers en heb deze tot nu gebruikt. Tips om het beter te doen?

En wat is een goed product om zo zwarte kunststof weer mooi zwart glanzend te maken?

groetjes

Comment

Iemand toevallig interesse in een 5l bus Valet Pro snow foam? Heb hier nog een volle staan en zou eigenlijk eens iets anders willen proberen na 2 jaar
                                    Gisteren voor het eerst geprobeerd, goed spul.
                                    Wel geen speciale foamgun, gewoon met de hogedrukreiniger aangebracht en laten inweken...

bedankt !

Comment

• Graag gedaan!

Ga je ooit nog investeren in een foam lance? Is toch een heel verschil hoor
                                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Ja, die foam lance, dat moet er toch van komen hé.
                                        Nu is het toch meermaals opnieuw infoamen omdat die dunne laag er snel vanaf loopt of opdroogt. Lijkt mij idd ook veel beter indien aangebracht met zo ne foam lance.

Ben nu vooral aan't investeren in ne nieuwe GPS

Terug thuis van bij u had 'm weer effe ontvangst maar nu helemaal niks meer
                                        Tomtommeke, tommeke, tommeke toch...
                                        Last edited by taiko; 03/03/2011, 22:19.

Comment

• Toch maar een Garmin dan
                                          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Working...
                                          X