Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door 123GT Bekijk Berichten
    Wax-it, is die pallet al binnen? Ik kijk elke dag op de site maar kan nog niet bestellen...
    Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
    Met het mooie weer dat eraan kwam was die pallet op geen tijd volledig uitverkocht. Normaal gezien zou er vrijdag opnieuw een moeten toekomen, ditmaal een grotere hoeveelheid die voorzien is op de grotere vraag met de zon die terug boven komt!

De kits zijn inderdaad even uit de shop totdat ze terug op voorraad zijn. Tegen het einde van de week zou dit terug in orde moeten zijn!
    Nieuwe voorraad is binnen en de stock is aangevuld. De kits komen zo snel mogelijk terug online!

Comment

• @Wax-It Bert, ik heb een paar dagen geleden mijn motorkap geclayed, en ze is deze keer NIET helemaal naar de kloten gegaan met krassen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
        Nieuwe voorraad is binnen en de stock is aangevuld. De kits komen zo snel mogelijk terug online!
        Sing hallelujah!

Edit: en besteld! Stuur nu maar gauw op die handel
        Last edited by 123GT; 04/03/2011, 17:05.
        2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
        2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
        2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
        1999 Volvo V70 classic 2.5d
        1967 Volvo 123 GT

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 123GT Bekijk Berichten
          Sing hallelujah!

Edit: en besteld! Stuur nu maar gauw op die handel
          De eerstvolgende werkdag worden ze verstuurd! Zal voor dinsdag zijn, in het weekend komt TNT niet langs. Woensdag worden ze bij u thuis afgeleverd.

Comment

• Enkele vraagjes, miss al gesteld maar 50 pagina's doorneme?

Voor de lentebeurt: Wat doe je best? Ik simoniseer meestal gewoon en dan waxen?

Wat is het beste kleien of simoniseren of beide? Wat is het verschil? Ik heb zo die 3 stappen van meguiers en heb deze tot nu gebruikt. Tips om het beter te doen?

En wat is een goed product om zo zwarte kunststof weer mooi zwart glanzend te maken?

groetjes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door froobje Bekijk Berichten
              Enkele vraagjes, miss al gesteld maar 50 pagina's doorneme?

Voor de lentebeurt: Wat doe je best? Ik simoniseer meestal gewoon en dan waxen?

Wat is het beste kleien of simoniseren of beide? Wat is het verschil? Ik heb zo die 3 stappen van meguiers en heb deze tot nu gebruikt. Tips om het beter te doen?

En wat is een goed product om zo zwarte kunststof weer mooi zwart glanzend te maken?

groetjes

Simoniseren is eigenlijk een verzamelnaam voor 'dingen om mijn auto smeren' die vroeger gebruikt werd.

Als je je lak onder handen wil nemen moet je sowieso beginnen met kleien, deze stap is onmisbaar en door niets ver vervangen.

De stap die je daarna uitvoert hangt af van de staat van de lak. Hoe oud is de auto, welk merk en welke kleur? Conditie van de lak?
              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                Simoniseren is eigenlijk een verzamelnaam voor 'dingen om mijn auto smeren' die vroeger gebruikt werd.

Als je je lak onder handen wil nemen moet je sowieso beginnen met kleien, deze stap is onmisbaar en door niets ver vervangen.

De stap die je daarna uitvoert hangt af van de staat van de lak. Hoe oud is de auto, welk merk en welke kleur? Conditie van de lak?
                Wagen is bijna 3 jaar, rode mini jcw, lak is goed. Ik heb al gezien dat er speciale producten zijn voor rode wagens, zou je daar verschil in merken?

Comment

• Producten per kleur is marketing. Je kan wel je producten kiezen adhv je kleur maar dan komt het neer op licht of donker. Rood valt onder 'donker'. Een volle warme kleur dus.

Het drie stappen plan van Meguiars is Paint cleaner - Polish en wax zeker? Niet slecht maar er zijn beter producten (en producten die makkelijker te gebruiken zijn).

Ten eerste moet je zeker al clayen. Vervolgens zou ik met een glaze werken a la Poorboys Black Hole. Deze gaat de lak reinigen, voeden en lichte krasjes opvullen en verbergen (tijdelijk). Vervolgens beschermen met een degelijke wax en klaar.

Je kan natuurlijk ook gewoon clayen en de producten opgebruiken die je hebt, niets mis mee .
                  Enkel dan mss toch de wax vervanegn . Er zijn beter waxen dan die step 3. Waxen die net dat ietsje meer geven en een beter bescherming geven.
                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door froobje Bekijk Berichten
                    Wagen is bijna 3 jaar, rode mini jcw, lak is goed. Ik heb al gezien dat er speciale producten zijn voor rode wagens, zou je daar verschil in merken?
                    Ik vind het toch niet onbelangrijk de juiste keuze van wax of sealant te maken adhv de kleur van de wagen.

Alles gaat werk, maar sommige producten lenen zich toch beter voor bepaalde kleuren.

Persoonlijk zou ik op rood ofwel voor een zuivere high end carnauba wax gaan OF net de omgekeerde richting inslaan en voor een high end polymeer sealant gaan.

We hebben zelf een rode mini en hebben al wat geëxperimenteerd.
                    Nu komt er bij ons binnenkort Gloss-it op te staan voor die typische refectieve polymeer look

Comment

• Op onze rode MINI gebruiken we de werkstät-reeks. Eerst reinigen met Prime, daarna beschermen met Carnauba Jett en bij de wekelijkse wasbeurt even met de Carnauba Gloss eindigen. Works like a charm!

Voorbeeldje op een JCW

Bij de handleidingen kan je ook terugvinden hoe je te werk gaat met deze producten (Werkstät).

Je kan ook nog verdere lakcorrectie gaan doen, maar mogelijks is dat al een stap te ver. En dan is het Werkstät-systeem al een mooi begin.

Voor je zwarte kunststof is het belangrijk dat je hem eerst goed gaat reinigen, om al het vuil eruit te halen. Daarna breng je een dressing aan om ze weer mooi zwart te maken. Is het voor de wielbogen op de MINI? Daar gebruiken wij als dressing Werkstät Satin Prot voor, geeft een mooie look en nog behoorlijk wat beading!

Comment

• Is er een product om in het water te doen tegen kalk? Want hier zitten we in het leidingwater met immens hoge hoeveelheid kalk en op mijn zwarte lak vormen er dan altijd witte kalk plekken.
                        Heb nu een zo'n aftrekker gekocht (ben daar normaal geen voorstander van) helpt nu toch een beetje, al minder witte plekken.
                        Heb al gehoord van azijn bij te doen, maar daar heb ik toch wat schrik voor om dan daarna met die azijn op de lak te zitten, lijkt mij niet helemaal gezond te zijn.
                        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Ik wil zo rap mogelijk beter weer want ik wil mijn cabje detailen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                            Is er een product om in het water te doen tegen kalk? Want hier zitten we in het leidingwater met immens hoge hoeveelheid kalk en op mijn zwarte lak vormen er dan altijd witte kalk plekken.
                            Heb nu een zo'n aftrekker gekocht (ben daar normaal geen voorstander van) helpt nu toch een beetje, al minder witte plekken.
                            Heb al gehoord van azijn bij te doen, maar daar heb ik toch wat schrik voor om dan daarna met die azijn op de lak te zitten, lijkt mij niet helemaal gezond te zijn.
                            Er zijn filter die je tussen je tuinslang moet steken. Die werken op zich niet slecht maar de levensduur is niet alles

Snel drogen in combinatie met quick detailer is nog de beste oplossing naar mijn mening ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                              Snel drogen in combinatie met quick detailer is nog de beste oplossing naar mijn mening ...
                              ²²²²²

Comment

• bedankt voor de info

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                                  Is er een product om in het water te doen tegen kalk? Want hier zitten we in het leidingwater met immens hoge hoeveelheid kalk en op mijn zwarte lak vormen er dan altijd witte kalk plekken.

Let op met die aftrekker, die kan venijnige krassen maken (ik spreek uit ervaring!)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                                    Ik wil zo rap mogelijk beter weer want ik wil mijn cabje detailen.
                                    Dinsdag geven ze hier goed weer. Vollop zon, 12 graden...

Comment

• Het mogen voor mij gerust nog een paar graadjes meer zijn dan 12°.

Comment

• Kom W3N. Dikke jas aan en hup, detailen die kar!

Heb vandaag mijn pa zijn kar een spring clean gegeven. Was goed te doen hoor buiten. Morgen zelfs nog beter dus
                                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                          Kom W3N. Dikke jas aan en hup, detailen die kar!

Heb vandaag mijn pa zijn kar een spring clean gegeven. Was goed te doen hoor buiten. Morgen zelfs nog beter dus

Ben gisteren reeds 5 uurkes bezig geweest aan een 'gewoon' waske en het onderhanden nemen van het interieur, voornamelijk het leder.
                                          Voor de grotere detailbeurt heb ik liever een nog wat warmere buitentemperatuur al moet ik toegeven dat ik vrees dat ik niet meer lang ga kunnen wachten.
                                          Ben gisteren toch wat geschrokken van de swirls die er hier en daar reeds aanwezig zijn.

Btw, moet ook steeds wachten tot in een weekend.

Comment

Working...
                                          X