Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic
Idd daarom dat ik er geen voorstander van ben. Het is voor het moment de enige manier om kalkplek vrij te wassen.
Dus snel droog krijgen is de boodschap, thx.
...of de auto nalopen met QD+ van Poorboys world. Je kalkvlekken verdwijnen als sneeuw voor de zon, je lak voelt aan als een babyhuidje en de glans is enorm.
Die QD+ bevat carnauba die je nog een beetje extra bescherming biedt tussen de wasbeurten door.
...of de auto nalopen met QD+ van Poorboys world. Je kalkvlekken verdwijnen als sneeuw voor de zon, je lak voelt aan als een babyhuidje en de glans is enorm.
Die QD+ bevat carnauba die je nog een beetje extra bescherming biedt tussen de wasbeurten door.
Al eens gloss-it gloss enhancer geprobeerd ?
Zou je er eens wat van moeten bezorgen, das echt de max
kan het zijn dat snow foam enkel deftig werkt indien je wagen goed voorzien is van wax-bescherming?
men laatste waxlaag dateert van oktober ondertussen, met de koude temperaturen en weinig vrije tijd nog geen grondige beurt kunnen houden incl. clay+wax(kon enkel altijd wassen).
Nu foam ik de wagen elke keer met snowfoam+karcher snowfoamgun(vanbij wax-it) maar het resultaat is niet wat ik gehoopt had en ik zie op foto's.
Het meeste vuil blijft en wel nog aan en stroomt er dus niet af.
het schuim is zeker voldoende dik en blijft mooi kleven maar lost het vuil niet.
Het is een groot misverstand dat het schuim het vuil van de wagen moet afdrijven. Het schuim zorgt ervoor dat de zeep kan inwerken op het vuil, zodat dat later makkelijk afgespoeld kan worden. Des te langer het kan inwerken en hoe straffer de zeepconcentratie op de lak hoe beter dat dat zal gaan. MAAR het belangrijkste in mijn ogen is nog steeds de hogedrukreiniger zelf. Hoe meer druk en vooral hoe meer debiet, des te beter zal het resultaat zijn. Welke hogedrukreiniger heb je? Hoeveel snow foam gebruik je (en welke?)?
Ook zal je nooit de traffic film (die dunne grijze laag vuil) kunnen verwijderen met foam, enkel het groter vuil. Het helpt echter wel imo om deze makkelijker te verwijderen tijdens het wassen.
edit: en ja het werkt uiteraard beter om een wagen die mooi in de wax staat
Het is een groot misverstand dat het schuim het vuil van de wagen moet afdrijven. Het schuim zorgt ervoor dat de zeep kan inwerken op het vuil, zodat dat later makkelijk afgespoeld kan worden. Des te langer het kan inwerken en hoe straffer de zeepconcentratie op de lak hoe beter dat dat zal gaan. MAAR het belangrijkste in mijn ogen is nog steeds de hogedrukreiniger zelf. Hoe meer druk en vooral hoe meer debiet, des te beter zal het resultaat zijn. Welke hogedrukreiniger heb je? Hoeveel snow foam gebruik je (en welke?)?
Ook zal je nooit de traffic film (die dunne grijze laag vuil) kunnen verwijderen met foam, enkel het groter vuil. Het helpt echter wel imo om deze makkelijker te verwijderen tijdens het wassen.
edit: en ja het werkt uiteraard beter om een wagen die mooi in de wax staat
@ Wax-it: ik was wat op jullie (overigens prachtige) site aan snuffelen en meer bepaald de webshop en het viel me op dat er nergens hoeveelheden bij de aangeboden producten staan. Bvb: hoeveel gram is de Gloss-it clay bar? Hoeveel ml is een bus Blackfire Clay Lubricant? Hoeveel ml is de Valet Pro Citrus Tar & Glue Remover? Ik denk dat potentiële klanten dat wel interessant zullen vinden om te weten. Just sayin'
@ Wax-it: ik was wat op jullie (overigens prachtige) site aan snuffelen en meer bepaald de webshop en het viel me op dat er nergens hoeveelheden bij de aangeboden producten staan. Bvb: hoeveel gram is de Gloss-it clay bar? Hoeveel ml is een bus Blackfire Clay Lubricant? Hoeveel ml is de Valet Pro Citrus Tar & Glue Remover? Ik denk dat potentiële klanten dat wel interessant zullen vinden om te weten. Just sayin'
Dank je voor de tip! We hebben de opmerking deze week nog eens te horen gekregen, we brengen dit asap in orde!
Het is een groot misverstand dat het schuim het vuil van de wagen moet afdrijven. Het schuim zorgt ervoor dat de zeep kan inwerken op het vuil, zodat dat later makkelijk afgespoeld kan worden. Des te langer het kan inwerken en hoe straffer de zeepconcentratie op de lak hoe beter dat dat zal gaan. MAAR het belangrijkste in mijn ogen is nog steeds de hogedrukreiniger zelf. Hoe meer druk en vooral hoe meer debiet, des te beter zal het resultaat zijn. Welke hogedrukreiniger heb je? Hoeveel snow foam gebruik je (en welke?)?
Ook zal je nooit de traffic film (die dunne grijze laag vuil) kunnen verwijderen met foam, enkel het groter vuil. Het helpt echter wel imo om deze makkelijker te verwijderen tijdens het wassen.
edit: en ja het werkt uiteraard beter om een wagen die mooi in de wax staat
ik heb een Karcher K5700
werkdruk max 140 bar
opbrengst 460Liter /u
in die fles van snow foam(autobrite) doe ik 1cm snowfoam product en de rest water.
Dacht dat jij mij dat zo gezegd had vorige keer
Het schuim pakt wel goed dus denk dat die verhouding wel voldoende is.
Ik laat het meestal een minuutje of 5 intrekken tot de zijdelingse panelen bijna terug schuimvrij zijn.
Ik zou graag de vloermatten eens grondig willen reinigen.
Best doe ik dat met zo'n borsteltje en gewoon een detergent zeker of mag zoiets ook met Gliptone cleaner??
Mag ik voldoende water gebruiken ook?
APC of carpet cleaner gebruiken.
Eerst je matje lichtjes vochtig maken, dan je reiniger erop vernevelen en goed schrobben met een borstel.
Je zal versteld staan van het vuil dat eruit komt
Daarna goed naspoelen met water en laten drogen. (indien mogelijk leegzuigen met een extractor of met een waterstofzuiger)
Als het droog is kan je afsluiten met een beschermer genre 303 fabric guard of nanolex textile sealant.
Dit zorgt ervoor dat je matten geen vuil of vocht meer absorberen en dat ze achteraf sneller proper te maken zijn
Eerst je matje lichtjes vochtig maken, dan je reiniger erop vernevelen en goed schrobben met een borstel.
Je zal versteld staan van het vuil dat eruit komt
Daarna goed naspoelen met water en laten drogen. (indien mogelijk leegzuigen met een extractor of met een waterstofzuiger)
Als het droog is kan je afsluiten met een beschermer genre 303 fabric guard of nanolex textile sealant.
Dit zorgt ervoor dat je matten geen vuil of vocht meer absorberen en dat ze achteraf sneller proper te maken zijn
Comment